اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان خراسان شمالی تشریح کرد؛

ارائه خدمات حقوقی، راهبرد بسیج حقوق‌دانان برای برقراری صلح و سازش

ارائه خدمات حقوقی، راهبرد بسیج حقوق‌دانان برای برقراری صلح و سازش
خدابخش گفت: بسیج حقوق دانان استان در همکاری با دستگاه قضای استان نسبت به ارائه خدمات مشاوره ای حقوقی به عموم مردم در راستای برقراری صلح و سازش میان طرفین دعوا اقدام کرده که در حال اجرا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خدابخش، مسئول سازمان بسیج حقوق دانان و وکلای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه دستگاه قضای همواره با ورودی پرونده بسیاری به منظور رسیدگی قضایی مواجه است، اظهار کرد: پایین بودن اطلاعات حقوقی و قضایی عموم مردم عامل بسیار مهم در بروز بسیاری از اختلافات است که بروز این آسیب ها را باید با ارائه مشاوره های حقوقی و برگزاری کلاس های آموزی کاهش داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

خدابخش بیان کرد: در همین راستا، قوه قضاییه در سال 98 سازمان بسیج حقوق دانان را به منظور کمک به این نهاد و همکاری با دادگستری ها به پای کار دعوت کرد.

,

وی با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوق دان عنوان کرد: اجرای این طرح از جمله همکاری های میان نهاد بسیج حقوق دانان با دستگاه قضا در استان است.

,

وی درباره نحوه اجرای این طرح گفت: اجرای این طرح در قالب برگزاری کلاس های مشاوره ای برای عموم همچنین ارائه مشاوره های حقوقی رایگان به اشخاصی که طرف دعوا هستند، در حال اجرا است.

,

وی بیان کرد: در مناطق روستایی استان 49 روستای با آسیب بالا که پرونده های قضایی بسیاری دارند را شناسایی کردیم تا به صورت رایگان و مستمر برای ساکنان این روستاها در محل مساجد این روستاها کلاس های آموزش عمومی مشاوره حقوقی برگزار و مشاوره حقوقی فردی برای متقاضیان ارائه شود.

,

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان و وکلای خراسان شمالی همچنین گفت: در مناطق شهری استان نیز 54 مسجد شناسایی شده اند تا در هر ماه پس از نماز مغرب و عشا طی دو جلسه خدمات مشاوره ای به اشخاصی که نیاز به مشاوره حقوقی دارند، ارائه شود.

,

وی یادآور شد: نهاد بسیج حقوق دانان استان برای اجرای این طرح علاوه بر اینکه 80 مشاور را سازمان دهی کرده است همچنین 100 قاضی استان نیز برای آموزش همگانی پای کار آمده اند.

,

وی افزود: اساتید دانشگاهی، سر دفتران اسناد رسمی، کارشناسان حقوقی و وکلا که تعداد آنان بیش از 200 نفر است نیز در اجرای این طرح با بسیج حقوق دانان استان همکاری می کنند.

,

خدابخش در خاتمه با تاکید بر این نکته که تمامی این خدمات حقوقی رایگان در راستای برقراری صلح و سازش میان طرفین دعوا است، بیان کرد: نهاد بسیج حقوق دانان استان در تلاش است با ارائه این خدمات به عموم مردم سطح آگاهی های مردم را ارتقا دهد و از تشکیل پرونده های قضایی در دستگاه قضای استان بکاهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه