اخبار داغ

نماینده مردم گناباد در مجلس خبر داد؛

احداث مینی پالایشگاه در گناباد

احداث مینی پالایشگاه در گناباد
صفایی گفت: با احداث مینی پالایشگاه و تبدیل نفت خام و میعانات گازی به فرآورده علاوه بر ایجاد اشتغال بازار مصرفی ایجاد می‌شود که قابل تحریم نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صفایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی،در گفتگو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: موضوع مهم و قابل توجه در خصوص احداث مینی پالایشگاه در سطح کشور که به تازگی مورد موافقت وزارت نفت قرار گرفته است می‌توان به این موارد اشاره کرد که با احداث مینی پالایشگاه و تبدیل نفت خام و میعانات گازی به فرآورده علاوه بر ایجاد اشتغال،  بازار مصرفی ایجاد می‌شود که قابل تحریم نیست، از طرفی احداث مینی پالایشگاه در سراسر کشور و تکثیر شدن پالایشگاه‌های نفتی و گازی این مجموعه‌ها به عنوان پدافند غیرعامل شناخته شده و آسیب پذیری را کاهش می‌دهد و همچنین برای جلوگیری از قاچاق سوخت و فراهم بودن نسبی زیرساخت‌های صادرات به کشورهای همسایه از جمله افغانستان احداث پالایشگاه در منطقه از بازار هدف خوبی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

این نماینده مجلس تصریح کرد: از این رو ما توانستیم مجوز احداث این مینی پالایشگاه در گناباد را از وزارت نفت اخذ کنیم و با همراهی سرمایه‌گذار در فاز ١ روزانه ۵۰۰۰ بشکه میعانات گازی تبدیل به فرآورده می‌شود، با توجه به افتتاح خطوط ریلی در آینده نزدیک علاوه بر حمل مواد اولیه ، فرآورده‌های مینی پالایشگاه را به بازارهای هدف داخلی و خارجی منتقل کرد.

,

وی در ادامه افزود:راه اندازی صنعتی مثل مینی پالایشگاه می‌تواند صنایع پایین دستی زیادی را فعال کند، صنایعی همچون قطعه‌سازی، پالایش روغن و... که می‌تواند باعث افزایش اشتغال‌زایی شود.

,

صفایی در ادامه گفت:امکان تهیه مواد اولیه پالایشگاه از منطقه جنوب و همچنین از شهرستان سرخس وجود دارد که سرمایه گذار پس از خرید بورسی و مشخص شدن پایه قیمت اقدام به تهیه مواد خام می‌کند، البته لازم به ذکر است که وزارت نفت تضمین به تأمین خوراک مینی پالایشگاه داده است.

,

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تأمین نیروی انسانی با توجه به حضور فارغ التحصیلان، نیروهای متخصص و مهندسین بومی در رشته‌های مثل شیمی، ساخت‌وتولید، مکانیک و... سعی در استفاده صد‌درصدی از این پتانسیل خواهیم داشت.

,

لازم به ذکر است پالایشگاه‌های با ظرفیت کمتر از بیست هزار بشکه را به عنوان پالایشگاه کوچک خطاب می­‌کنند، پالایشگاه­‌های نفت خام به منظور تبدیل نفت خام، میعانات گازی و یا ترکیب آن‌ها به محصولات مختلف طراحی و احداث می­‌شوند، احداث مینی پالایشگاه در گناباد علاوه بر اشتغال زایی می‌تواند به جلوگیری از قاچاق سوخت کمک قابل توجهی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه