اخبار داغ

تخلف هفت کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو در بندرعباس

تخلف هفت کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو در بندرعباس
سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در بازدید بعمل آمده ازکلینیک های زیبایی پوست و مو مشاهده شد که ۷ نفر از آنها بدون هیچ گونه مدرک پزشکی مرتبط در حال فعالیت لیزری، ترمیمی و زیبایی پوست هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ درست است که پوست و مو به مراقبت های ویژه ای نیاز دارد تا هم سلامت جسم را داشته باشد و انسان را نیز از لحظ روحی و روانی تحت تاثیر افسردگی و دوری از اجتماع قرار ندهد زیرا طبق مطالعات انجام شده زیبایی پوست به وضعیت سلامت عمومی بدن چه از نظر جسمی وچه از نظر روانی بر می گردد و روانشناسان معتقدند برای مردان زیبایی مو وبرای خانم ها زیبایی صورت در درجه اهیمت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

پوست اولین خط بدن برای دفاع در برابر عناصر خارجی است. هنگامی که خورشید، باد، و سرمای هوا وجود داشته باشد پوست اولین عضوی است که در معرض آن قرار می گیرد و برای داشتن پوستی زیبا لازم است تا رطوبت کافی پوست تامین شود، تغذیه متعادل رعایت گردد و حداقل ۸ ساعت خواب شبانه نیز در برنامه زندگی گنجانده شود، علاوه بر اینها راهکارهای بسیار ساده ای نیز برای درمان برخی مشکلات پوستی وجود دارد که دیگر نیازی به استفاده از داروهای مختلف شیمیایی و هزینه های هنگفت جراحی و زیبایی نیست.

,

, ,

سیگار نکشیدن، دمر نخوابیدن، از عینک آفتابی استفاده کردن، آب به مقدار کافی نوشیدن، الکل مصرف نکردن، از مرطوب کننده استفاده کردن، رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات استفاده از غذاهایی حاوی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر رادیکال های آزاد مخرب محافظت می کند.

,

هرچند که زیبایی صورت و داشتن پوستی زیبا و درخشان، تداوم در مراقبت روزانه از پوست و استفاده از محصولات مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. و هدف کاهش سرعت پیری طبیعی پوست یا پیشگیری از جوش و آکنه باشد اما همه ما باید برای حفظ سلامت پوستمان یک سری اقدامات مراقبتی انجام دهیم و محصولاتی را انتخاب کنیم که متناسب با نوع و حساسیت پوست ما باشد و به یاد داشته باشید که برچسب ها را بخوانیم و آزمایش محصولات جدید را فراموش نکنیم، به ویژه اگر پوست حساسی داریم.

,

, ,

در این بین اما درست است که می گویند عرضه و تقاضا در بازار است که تولید و مشتری را در مدار نگه می دارد و این روزها به قدری تقاضا در بازار زیبایی زیاد است که هر فردی به خود این اجازه را می دهد تا بدون حتی داشتن یک مدرک پزشکی و مرتبط با پوست و مو به ارائه خدمات بپردازد و به نوعی کسب درآمد داشته باشد.

,

در همین رابطه سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی۷ نفر از کلینیک داران که بدون هیچ گونه مدرک پزشکی مرتبط در حال فعالیت لیزری و ترمیمی و زیبایی پوست برروی افراد حاضر بودند، خبرداد و اظهار کرد:در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه تعدادی از افراد غیر بومی ساکن استان با افتتاح یک باب کلینیک در یکی از خیابان های پرتردد شهر بندرعباس بصورت غیرمجاز در حال فعالیت می باشند، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

,

, ,

فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: متهمان با وارد نمودن دستگاه های لیزری و تخصصی بصورت قاچاق در زمینه پوست و مو و زیبایی بانوان فعالیت و تبلیغات گسترده ای نیز در فضای مجازی جهت جذب مشتری انجام داده بودند.

,

جعفری ادامه داد: این افراد بدون داشتن مدارک پزشکی و بدون اطلاع سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی با بکارگیری تعدادی از دختران دانشجو در رشته های غیر پزشکی و جویای کار فعالیت گسترده ای را آغاز کرده و با اخذ مبالغ بسیار زیادی از مراجعین جذب شده از طریق فضای مجازی، بدون حضور یا نظارت پزشک متخصص اقدامات زیبایی و ترمیمی صورت و پوست را انجام می دادند.

,

وی تصریح کرد: طی هماهنگی با دادستان دستورات هماهنگی و بازدید از موقعیت اعلامی صادر و با حضور کارشناسان معاونت دارو و درمان، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در بازدید بعمل آمده از محل مورد نظر مشاهده شد ۷ نفر بدون هیچ گونه مدرک پزشکی مرتبط در حال فعالیت لیزری و ترمیمی و زیبایی پوست برروی افراد حاضر بودند.

,

, ,

فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: از طریق کارشناسان حاضر فعالیت این کلینیک متوقف و در بررسی از محل مشخص شد که دستگاههای مورد نظر بصورت قاچاق از مبادی غیر رسمی و بدون پرداخت هرگونه عوارض گمرکی و برابر اظهارات کادر حاضر در کلینیک از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد کشور شده و مورد تأیید سازمان نظام پزشکی و یا دانشگاه علوم پزشکی هم نیستند.

,

جعفری ادامه داد: مراتب به مقام قضائی منعکس و برابر دستور صادره کلیه دستگاه های موجود در محل توقیف و طی پرونده جداگانه ای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد و همچنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و عدم اخذ پروانه کلینیک برای فعالیت و استفاده از افراد بدون مدارک پزشکی که جرم محسوب می شود پرونده اتهامی برای کلیه افراد حاضر در محل تشکیل و در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در حال رسیدگی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه