اخبار داغ

همتی:

رهبر انقلاب استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول را نفی کردند/ تأمین کسری بودجه با انتشار اوراق و فروش سهام

رهبر انقلاب استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول را نفی کردند/ تأمین کسری بودجه با انتشار اوراق و فروش سهام
رئیس‌کل بانک مرکزی با اعلام اینکه دولت کسری بودجه ۸ ماه اول سال را از طریق انتشار اوراق بدهی و فروش سهام نیز قابل تأمین کرده است، تأکید کرد: رهبر انقلاب استقراض از بانک مرکزی و انتشار پول برای تأمین کسری بودجه را نفی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی با انتشار یادداشت در صفحه اینستاگرام خودش نوشت: رهبر معظم انقلاب، در دیدار ۴ آذرماه ۹۹ با اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، نکات مهم و راهبردی در خصوص اقتصاد کشور بیان فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ایشان در بخشی از بیاناتشان در مورد نحوه تأمین کسری بودجه دولت، روش فروش اوراق و سهام دولت را مورد تأکید قرار داده و استقراض از بانک مرکزی و انتشار پول برای تأمین کسری بودجه را نفی کردند. از بابت عنایت ویژه ایشان به کنترل پایه پولی و نقدینگی در جهت مهار تورم صمیمانه قدردانی می‌کنم. همراهی دولت محترم در تأمین کسری بودجه ۸ ماه اول سال، از طریق انتشار اوراق بدهی و فروش سهام نیز قابل‌تقدیر است.

,

امیدوارم با توجه به مجوزهای قانونی اخذ شده، این روند، در ماه‌های باقیمانده سال نیز، با جدیت ادامه یابد تا بتوان بودجه امسال را به صورت سالم و با کمترین اثرات جانبی بر اقتصاد کلان و معیشت مردم، تأمین مالی کرد.

,

بانک مرکزی نیز با توجه به آرامش موجود در بازارها و چشم‌انداز آن، ضمن تقویت اقدامات و جدیت برای ایجاد تعادل در بازار ارز، از کلیه ابزارهای پولی در دسترس خود، در نیل به تورم هدف‌گذاری شده استفاده خواهد کرد.

,

سیاست‌های احتیاطی کلان برای جلوگیری از ناترازی سیستم بانکی و اثر آن بر متغیرهای پولی و تورم در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد در این راستا شورای پول و اعتبار نیز پیش‌تر کنترل رشد ترازنامه شبکه بانکی را به تصویب رسانده و همکاران من دستورالعمل‌های مرتبط با این مصوبه و سقف‌های تعیین شده برای میزان رشد دارایی بانک‌ها را به‌زودی اعلام خواهند کرد.

,

با توجه به تغییر قابل‌ملاحظه در انتظارات تورمی در هفته‌های اخیر، امید می‌رود که با این اقدامات التهابات و نااطمینانی‌های تورمی کاهش یافته و از مسیر کاهش تورم انتظاری در افق پیش‌رو، بستر مناسب‌تری برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و تقویت سرمایه‌گذاری و جهش تولید فراهم شود.

,

 

,
 
,
, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه