اخبار داغ

استاندار زنجان:

افراد با تست مثبت کرونا حتما باید قرنطینه شوند/ هیچ مدیری حق تعطیلی دستگاه خود را ندارد

افراد با تست مثبت کرونا حتما باید قرنطینه شوند/ هیچ مدیری حق تعطیلی دستگاه خود را ندارد
استاندار زنجان با بیان اینکه با توجه به نظرات کارشناسان، شدت واگیری ویروس کرونا در فضای بسته، غیر قابل تصور است، گفت: افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت می‌شود جهت جلوگیری از سرایت ویروس به سایر اعضای خانواده حتما باید قرنطینه شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی یکشنبه شب در جلسه ستاد کرونا استان زنجان اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا شرایط لازم را در فضاهای بسته فراهم آوریم و در منازلی که افراد سالمند یا دارای بیماری زمینه‌ای حضور دارد اگر تست pcr یک نفر، مثبت شد، ماندن این فرد در آن منزل برای سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سَم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد افراد مُسنی که تست آن‌ها مثبت بوده، بستری شده‌اند و آمار مرگ و میر در سالمندان بر اثر کرونا نیز 85 درصد است.

,

استاندار زنجان با اشاره به کاهش شمار بستری‌ها در آذرماه گفت: این امر نشان می‌دهد که هر آنچه از ابتدای شیوع ویروس کرونا مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و خودداری از تجمعات بیان شده، درست بوده است.

,

وی با بیان اینکه اِعمال محدودیت‌های اجباری سبب کاهش شمار بستری‌ها شده است، اظهار داشت: حیف که خودمان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنیم و باید اجبار برای رعایت پروتکل‌ها باشد.

,

حقیقی تاکید کرد: مردم باید بدانند که غربالگری، زمانی نتیجه می‌دهد که اراده‌ای در پشت آن برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد وگرنه نتیجه نمی‌دهد لذا باید آموزش لازم را دیده و با کرونا کنار آمده و با آن زندگی کنیم وگرنه هیچ اتفاق خوشایندی نمی‌افتد.

,

وی با بیان اینکه چند کار را به صورت عملیاتی باید انجام دهیم، گفت: این کارها شامل افزایش تست‌ها، اجرایی کردن قرنطینه افراد دارای تست مثبت، ساماندهی سالمندان و رهگیری بیماران دارای تست مثبت است.

,

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تمام امکانات، تجهیزات و میهمانسراهای دستگاه‌های اجرایی و همچنین منابع مالی لازم برای افزایش تست‌ها و اجرای قرنطینه باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد، گفت: ساماندهی سالمندان باید انجام شده و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز باید برای تامین زیرساخت لازم جهت رهگیری بیماران کرونایی به دانشگاه علوم پزشکی کمک کند.

,

وی تصریح کرد: اگر انضباط در انجام تست و اجرای قرنطینه، پایش مستمر سالمندان و بیماران و برخورد قاطع با متخلفان انجام شود، بیماری کنترل شده و بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

,

حقیقی با تاکید بر اینکه هیچ اداره‌ای حق تعطیل کردن ندارد، افزود: مدیران دستگاه‌ها می‌توانند تعداد کارکنان حاضر در دستگاه خود را تقلیل کنند اما هیچ کدام حق تعطیلی ندارند.

,

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترور شهید دکتر فخری‌زاده، گفت: مردم دنیا در این حادثه، بار دیگر در جریان اقدام تروریستی توسط تروریستان بزک‌کرده و دشمنان دیرینه ملت ایران قرار گرفتند و مردم، ناظر این اقدام استکبار، استبداد و صهیونیست‌ها با کمک نوکران منطقه‌ای خود شدند.

,

وی با بیان اینکه امروز تمام دنیا در پی تولید واکسن بیماری کووید 19 است، افزود: یکی از اقدامات این دانشمند این بود که به علم کمک می‌کرد تا واکسن ویروس کرونا ساخته شود و دشمنان در زمان و مکانی که نظام جمهوری اسلامی صلاح بداند، به‌حتم تقاص این کار خود را خواهند دید.

,

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز با اشاره به آخرین آمار مثبت سرپایی و بستری و فوتی‌ها در استان گفت: در آذرماه به طور متوسط روزانه 90 نفر بستری شده‌اند اما همه این‌ها مثبت نیستند بلکه برخی مشکوک هستند و در ارائه آمار فقط تست‌های مثبت قطعی اعلام می‌شود.

,

وی اظهار داشت: الان میزان بروز بیماری در استان زنجان کمتر از میانگین کشوری بوده اما اعمال محدودیت‌ها 2 تا 3 هفته بعد، تاثیر خودش را نشان می‌دهد.

,

قزلباش با بیان اینکه بیماری کرونا هم‌اکنون روند کاهشی در تمام شهرستان‌ها دارد، خاطرنشان کرد: هر اندازه رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، موارد مثبت کاهش پیدا می‌کند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی با مشارکت بسیج گفت: اهداف اختصاصی این طرح به دلیل کمّی و قابل رصد و مقایسه بودن، مهم هستند.

,

وی اظهار داشت: قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداقل 10 درصد در یک ماه و 90 درصد در سه ماه، کاهش میزان بستری‌ها حداقل 30 درصد در یک ماه و 50 درصد در 3 ماه، کاهش میزان مرگ حداقل 10 درصد در یک ماه و 40 درصد در 3 ماه و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر به‌ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای حداقل 50 درصد در یک ماه و 90 درصد در 3 ماه، اهداف شاخص این طرح هستند.

,

قزلباش با بیان اینکه متوسط هزینه هر بیمار بستری کرونایی 20 میلیون تومان است، افزود: هرچه میزان بستری‌ها پایین باشد، هزینه نظام سلامت نیز پایین آمده و به مدیریت بیماری کمک می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه