اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

آیت‌الله مدرس الگوی همه مسئولان باشد/ مجلس تعامل با دولت را در عمل نشان داده است

آیت‌الله مدرس الگوی همه مسئولان باشد/ مجلس تعامل با دولت را در عمل نشان داده است
خسروی با بیان این‌که مجلس بر محور تعامل حرکت کرده است گفت: در واقع مجلس اگر تعامل نمی‌داشت، استیضاح را به عنوان آخرین اقدام، در اولین قدم انجام می‌داد، اما مجلس بر عقیده تعامل باقی مانده و آن را در عمل نیز نشان داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن روز مجلس، در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در حالی که 10 آذرماه همزمان با شهادت آیت الله مدرس؛ به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است، اما این شهید بزرگوار باید الگویی برای همه مدیران و مسئولان سه قوه کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی با اشاره به اینکه اگر مدرس الگوی عملی مسئولان باشد دیگر هیچ مشکل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... نخواهیم داشت، افزود: در حالی که هنوز هم صحبت از حقوق‌های نجومی است؛ اما مدرس بسیار ساده زیست بود به‌طوری که یکی از فرزندانش در خاطراتش می‌گوید که پدرش رئیس مجلس بود اما شب هایی را گرسنه می خوابیدند، یا اینکه در راه برگشت به خانه؛ حتی پیراهنش را هم به نیازمندان می بخشید و با همان عبا و قبای روحانیتش به خانه برمی‌گشت.

,

دشمن را بزک نکنیم

, دشمن را بزک نکنیم, دشمن را بزک نکنیم,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدرس دشمن را ضعیف می دانست؛ البته نه به این معنی که از دشمن غافل شود، گفت: ما هم نباید در رسانه ها و تیتر اخبار، دشمن را بزک کنیم، باید به جای اینکه اوباما را برای اینکه صنعت هسته ای ما را بدون شلیک حتی یک گلوله به این حال و روز انداخت؛ باهوش و خودمان را بی‌هوش بدانیم، به خودمان اعتماد کنیم. مذاکرات انجام شد اما تحریم‌ها و مشکلات نیز بیشتر شد، دلار 3 هزار تومانی در زمان مذاکرات تا بالای 30 هزار تومان قیمت پیدا کرد.

,

خسروی بیان کرد: مدرس آینه عبرت ما و شخصیتی بود که رضاخان و انگلیسی‌ها واقعا از او می ترسیدند، اکنون نیز ما رئیس دولت و رئیس مجلسی اینگونه می خواهیم. اما الان متاسفانه برخی از دوستان جاسوس انگلیسی را بدرقه می کنند؛ انگار وی کارهای بزرگی برای آبادانی کشورمان انجام داده است.

,

وی تأکید کرد: مدرس مصداق بارز تعبیر شهید بهشتی مبنی بر اینکه ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت؛ و شخصیتی بود که هزینه اش کم و خدماتش بسیار بالا و ارزشمند بود.

,

باید در مقابل دشمنان شهید فخری‌زاده بایستیم/ در مجلس به فکر منافع ملی باشیم

, باید در مقابل دشمنان شهید فخری‌زاده بایستیم/ در مجلس به فکر منافع ملی باشیم, باید در مقابل دشمنان شهید فخری‌زاده بایستیم/ در مجلس به فکر منافع ملی باشیم,

وی ادامه داد: همانطور که مدرس در برابر انگلیسی ها ایستاد، اکنون ما نیز باید با دقت و مراقبت‌های نظامی و انتظامی، در برابر قاتلان شهید فخری زاده بایستیم و آرامش را از اسرائیل و آمریکا بگیرم. همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند که اگر آرامشان بگذاریم؛ آراممان نخواهند گذاشت.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شهید مدرس در مجلس این بود که وی بخشی‌نگر نبود. ما هم باید با الگوگیری از این شخصیت، بیشتر از حوزه انتخابیه، به فکر منافع ملی باشیم و در طرح ها و دفاعیات این موضوع را در نظر بگیریم.

,

خسروی یادآور شد: آرمان مجلس شورای اسلامی همان فراگیری اسلام ناب محمدی نه به معنای کشور گشایی بلکه به معنای نجات بشر است. همانطور که هم اکنون بیماران کرونایی سالمند در کشورهای غربی و اروپایی مورد بی توجهی قرار می گیرند اما در جمهوری اسلامی؛ علی رغم تحریم ها و فشارهای دشمن و سوءمدیریت‌ها، بهترین و بیشترین کمک‌ها تحت عنوان کمک های مومنانه به مردم ارائه می شود.

,

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت مجلس، تصریح کرد: مجلس جزو سه قوه و سه رکن نظام است که چندین اصل قانون اساسی نیز در مورد آن است و امام خمینی(ره) آن را در رأس امور می دانست.

,

وی تاکید کرد: در یک مورد این خود نمایندگان مجلس هستند که می توانند با رعایت اخلاق اسلامی و سیاسی، ارائه های طرح های قوی، قوانین مستحکم و انجام وظیفه به نحو احسن؛ در رأس امور بودن مجلس را محقق کنند.

,

فرآیند اجرایی‌شدن طرح‌ها و قوانین طولانی است/ مردم شفافیت را از همه قوا مطالبه کنند

, فرآیند اجرایی‌شدن طرح‌ها و قوانین طولانی است/ مردم شفافیت را از همه قوا مطالبه کنند, فرآیند اجرایی‌شدن طرح‌ها و قوانین طولانی است/ مردم شفافیت را از همه قوا مطالبه کنند,

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت اول مجلس و همچنین توصیه مقام معظم رهبری به نمایندگان، بحث اقتصاد و معیشت بوده است، افزود: مجلس یازدهم در حوزه اقتصاد طرح‌های متعددی را دنبال می‌کند که از جمله آن می توان به طرح مالیات بر خانه های خالی، طرح مسکن، طرح کارت خرید برای مردم و ... اشاره کرد.

,

خسروی بیان کرد: متاسفانه فرآیند یک طرح و لایحه و تبدیل آن به قانون و اجراشدن، فرایند طولانی است و تا زمانی که برای مردم ملموس و محسوس شود و دست آن‌ها را بگیرد، زمان زیادی می برد.

,

وی با اشاره به مطالبه گری مردم در خصوص شفافیت و تاکید بر اینکه این مطالبه باید از هر سه قوه انجام شود، افزود: شهید مدرس حتی برای بقال و مغازه دار نیز از طرح ها و اقدامات مجلس سخن می گفت. در واقع شفافیت در امور مال دوران مدرس بود.

,

یک بام و دو هوای دولت در طرح معیشتی/ دولت گنج پیدا کرد؟

, یک بام و دو هوای دولت در طرح معیشتی/ دولت گنج پیدا کرد؟, یک بام و دو هوای دولت در طرح معیشتی/ دولت گنج پیدا کرد؟,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس طرح ارائه کالابرگ به مردم را مطرح کرد اما دولت به دلیل مشخص نبودن منبع تامین این بودجه، با آن مخالفت کرد. اما خود دولت پس از چند روز طرح تخصیص 100 هزار تومان کمک معیشتی به ازای هر عضو خانواده را تصویب کرد. اکنون این سوال مطرح است که اگر برای طرح مجلس منبع و بودجه نبود، چطور برای طرح دولت هست؟ مگر دولت گنج پیدا کرده است؟

,

خسروی یادآور شد: مجلس محل تامین این بودجه را از محل هزینه تراکنش‌های بانکی که پول هنگفتی است، تعیین کرده بود. باید مجلس و همه نهادهای قانونی، بر مسیر هزینه کرد این درآمد نظارت داشته باشند تا خدای ناکرده مسیرهای انحرافی را طی نکند.

,

وی با بیان اینکه شعار اول مجلس که در همان نطق ابتدایی رئیس مجلس بیان شد، این بود که مجلس دنبال مچ‌گیری از دولت نیست بلکه دنبال دست گیری است؛ البته نه به این معنی که وظیفه ذاتی و قانونی نظارت، ابزار نظارت، تذکر، سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و ... را انجام ندهد، بلکه این وظایف را در حالت دوستانه انجام دهد.

,

مجلس، تعامل با دولت را در عمل نشان داده است

, مجلس، تعامل با دولت را در عمل نشان داده است, مجلس، تعامل با دولت را در عمل نشان داده است,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید برخی از نمایندگان نطق های تندی را هم داشته اند، اما در کلیت کار؛ تاکنون مجلس با همین شعار پیش رفته است و مبنای او بر تعامل بوده است.

,

خسروی ادامه داد: تاکنون برخی از نمایندگان موضوع استیضاح برخی از وزرا را مطرح کرده اند، اما برای اینکه استیضاح آثار منفی بیشتری برای مردم نداشته باشد، مجلس بر محور تعامل حرکت کرده است. در واقع مجلس اگر تعامل نمی داشت، استیضاح را به عنوان آخرین حربه، در اولین قدم انجام می داد، اما مجلس بر عقیده تعامل باقی مانده و آن را در عمل هم نشان داده است.

,

وی افزود: 200 نفر از نمایندگان استیضاح رئیس جمهور را امضا کرده بودند، اما مجلس شعار تعامل خود را در عمل نشان داده، چرا که دست یاری خدا با جماعت است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه "دل آدم می میرد و غم های عالم روی دل آدم جمع می شود وقتی که دشمن در باطل شان متحدند و شما در حق تان متفرقید" ، اظهار کرد: این فرمایش امام علی(ع) مال 1400 سال قبل است اما برای دعای توسل و کمیل نیست؛ بلکه باید در مباحث مدیریتی پیاده شود.

,

چرا در کشور دو ساز مخالف داریم؟

, چرا در کشور دو ساز مخالف داریم؟, چرا در کشور دو ساز مخالف داریم؟,

خسروی تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند که مذاکرات جواب نمی دهد؛ حالا می خواهد چه بایدن باشد و چه ترامپ! باید هر سه قوه کشور با هم متحد باشند و یک صدا از مملکت بیرون آید.

,

وی با اشاره به اینکه دشمن با اصل نظام و سرمایه های کشور مخالف است، تاکید کرد: دشمن امثال فخری زاده که به صورت گمنام برای کشور کار می کنند را از ما می گیرد، اما ما به عنوان مخالف و موافق در برابر دشمن قرار گرفته ایم.

,

وی بیان کرد: اگر تابع قانون هستیم؛ بر اساس اصل 110 قانون اساسی، سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری تعیین می شود. اگر تابع اسلام و قرآن هستیم؛ ولایت فقیه، ولایت رسول الله است. اگر تابع تجربه هستیم؛ کارکشته های مدیریت دنیا مانند پوتین و خانم رایس، همه به مدیریت رهبری واقفند. اما چرا ما در کشور دو تا ساز مخالف داریم؟

,

تلاش برخی از مسئولان برای برگشت به مذاکرات

, تلاش برخی از مسئولان برای برگشت به مذاکرات, تلاش برخی از مسئولان برای برگشت به مذاکرات,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات مردم را در درون کشور می دانند نه بیرون آن، گفت: اما چرا ما به جای اتحاد، باید دیگران را کدخدا بدانیم؟

,

خسروی تصریح کرد: ایشان بارها تاکید کردند که نه مذاکره ای صورت خواهد گرفت و نه جنگی روی خواهد داد، افزود: اما چرا برخی از مسئولان دنبال مذاکره هستند؟ چه کسانی به دولت علامت می دهند؟ تا کی باید شاهد این دو دستگی ها باشیم؟

,

وی ادامه داد: اکنون که همه باید با محوریت رهبری صحبت کنیم، چرا شاهد چند صدایی هستیم؟ چرا برخی ها نامه می نویسند که باید از ظرفیت بایدن برای برگشت به مذاکرات استفاده کنیم؟ مگر امیرالمومنین(ع) نفرمودند که "صحنه های عبرت آموزی زیاد است، اما عبرت آموزان کم هستند؟"

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه