اخبار داغ

قد علم کردن کرونا در مقابل بازار؛

وقتی کرونا زیر کرکره های نیمه باز، دست به دست می شود/ روایتی از دهمین روز قرنطینه

وقتی کرونا زیر کرکره های نیمه باز، دست به دست می شود/ روایتی از دهمین روز قرنطینه
در دهمین روز از تعطیلی گروه های شغلی ۳ و۴ و کاهش تردد مردم در معابر و خیابان ها به تدریج روند نزولی جانباختگان بیماری کرونا آغاز شده، اما برخی از واحدهای صنفی با کرکره نیمه باز از اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا خودداری می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، سوت و کوری بارزترین ویژگی این روزهای مرکز شهر و بویژه بازار سنندج است. شاخصه‌ای که کمتر سراغ داریم زیرا چشم‌ها عادت به دیدن درهای باز مغازه‌ها و بازار دارد، اما واحدهایی نیز هستند که با کرکره‌های نیمه بالا این سکوت را می‌شکنند و در مقابل پیشگیری از کرونا قد علم کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 با احتساب امروز 10 روز از اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی دو هفته ای صنوف در کردستان و سایر شهرها که وضعیت آنها قرمز گزارش شده می گذرد و این هفته نیز با تعطیلی واحدهای صنفی یاد شده آغازشده است.

,

, ,

ضرورت برخورد با کرکره های نیمه باز 

, ضرورت برخورد با کرکره های نیمه باز , ضرورت برخورد با کرکره های نیمه باز ,

اگر چه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا باید مشاغل گروه ۳ و ۴ به مدت ۲ هفته تعطیل شوند، اما برخی از این واحدهای صنفی این مصوبه ستاد ملی کرونا را با کرکره های نیمه باز نادیده گرفته اند و جا دارد بازرسان اتاق اصناف با حضور در معابر نسبت به تعطیلی این واحدهای صنفی غیر مجاز اقدامات لازم را به عمل آورند.

,

به نظر می رسد هرچه طرح جامع اعمال محدودیت‌های امور صنفی که از اول آذر ماه سال جاری به مدت دو هفته در سطح کشور آغاز شده با شدت اجرا شود، نتیجه آن در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا بسیار موثر خواهد بود.

,

, ,

قرار نیست مشتریان  قدیمی خود را از دست بدهیم

, قرار نیست مشتریان  قدیمی خود را از دست بدهیم, قرار نیست مشتریان  قدیمی خود را از دست بدهیم,


اما یک مغازه دار در محدوده میدان نبوت سنندج که کرکره خود را نیمه  بالا کشیده در این باره به  خبرنگارکردتودی گفت:  اگر چه تعطیلی اصناف  به ما اعلام شده  اما قرار نیست مشتریان  قدیمی خود را از دست بدهیم و آنها را ناراضی کنیم.

,
,

وی ادامه داد: دولت ادارات خود را نیمه تعطیل کرده و زورش به بخش خصوصی هم نمی رسد و اعلام کرده آنها  تعطیل نیستند و تنها بخشی که  برایش  دستورالعمل صادر کرده اصناف است. 

,

وی تاکید کرد:  اوضاع کاسبی که از اول سال به طور کلی خراب  بوده است. اما جنس کار ما طوری است که اگر این روزها هم نتوانیم  به مشتریان قدیمی خود خدمات و کالایی که می خواهند ارایه ندهیم  کلا به سراغ  سایت های فروش می روند و اصطلاحا مشتری ها می پَرند. 

,

, ,

تعطیلی بازار صنف پوشاک را ورشکسته می‌کند

, تعطیلی بازار صنف پوشاک را ورشکسته می‌کند, تعطیلی بازار صنف پوشاک را ورشکسته می‌کند,

رییس اتحادیه پوشاک و کیف و کفش سنندج با اشاره به اینکه همه مردم خواهان سلامتی هستند و برای داشتن آن تلاش می‌کنند، گفت: دولت طرحی را به اجرا در آورد که باید رعایت کنیم ولی برای جبران ضرر و زیان وارده به اصناف نیز باید راهکاری اتخاذ شود.

,

بهروز داداش‌پور اضافه کرد: طرح دولت برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنفی علاوه بر سخت بودن مراحل دریافت آن، بازاریان را بیشتر بدهکار می‌کند تا اینکه ضرر وارد شده به آنها را جبران شود.

,

وی با اشاره به اینکه در هر فصل، پوشاک مرتبط عرضه می‌شود، افزود: وقتی پوشاک فروشی‌ها، ۱۴ روز تعطیل شود جنس پاییزه روی دست‌شان می‌ماند و متضرر می‌شوند.

,

رییس اتحادیه پوشاک و کیف و کفش سنندج یادآور شد: پوشاک فروشی‌ها در قبال اجناسی که خریداری کرده چک داده و تعهداتی دارند که باید سر موقع آن را ادا کنند تا بتوانند برای فصل زمستان هم اجناس مدنظر را خریداری کنند.

,

داداش پور اظهار داشت: امسال چندین مرتبه مغازه‌های بازاریان را برای قطع زنجیره ویروس کرونا بستند ولی نتایج نشان داده با اقدامات مقطعی و تعطیلی کامل مشاغل نمی‌توان به نتیجه مدنظر در خصوص مقابله با ویروس کرونا رسید.

,

وی تاکید کرد: می طلبد در این خصوص از دیگر کشورهای دنیا که توانستند زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنند الگوبرداری و قرنطینه عمومی اعلام شود اینگونه هیچ کسی هم معترض نخواهد بود که چرا ما فقط باید ضرر کنیم.

,

رییس اتحادیه پوشاک و کیف و کفش سنندج گفت: قشر کارمند چه سرکار برود و چه در خانه بماند حقوق ثابتی برای تامین معیشت خانواده‌اش دارد ولی بازاریان و آنهایی که مشاغل آزاد دارند اینگونه نیستند بنابراین نیاز به حمایت مالی بیشتری از سوی دولت دارند.

,

, ,

۱۵۹ واحد متخلف صنفی در کردستان پلمب شد

, ۱۵۹ واحد متخلف صنفی در کردستان پلمب شد, ۱۵۹ واحد متخلف صنفی در کردستان پلمب شد,

فرمانده انتظامی کردستان گفت: پلیس اماکن به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در هفته اول اعمال محدویت‌های جامع، ۱۵۹ واحد صنفی متخلف را پلمب کرده است.

,

سردار علی آزادی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: پلیس اماکن و ماموران انتظامی در شهرستان‌ها با گروه نظارت و بازرسی ستاد کرونا متشکل از فرمانداری‌ها، ادارات صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی از اول تا هفتم آذر تاکنون به صورت مستمر از واحدهای صنفی بازدید کرده‌اند.

,

وی اضافه کرد: در این مدت چهار هزار و ۱۶ واحد صنفی استان به صورت مستمر بازدید شد که در نتیجه آن ۲ هزار ۷۹۱ واحد از سوی گروه‌ها اخطار شفاهی دریافت کردند.

,

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: اجرای این طرح مطالبه عمومی برای پیشگیری از شیوع ویروس کروناست، مشارکت و همکاری همه شهروندان را می‌طلبد و انتظار می‌رود اصناف همکاری بیشتری در هفته دوم اعمال محدودیت‌های جامع برای ارتقای سطح سلامت جامعه داشته باشند.

,

سردار آزادی کاهش و قطع این ویروس منحوس را در گرو همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها به خصوص مشارکت مردمی دانست و افزود: هدف فقط سلامت مردم است و نیروی انتظامی در راستای تامین سلامت و امنیت عمومی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

,

, ,

واحدهای صنفی گروه شغلی ۳ و۴ همچنان تعطیل هستند

, واحدهای صنفی گروه شغلی ۳ و۴ همچنان تعطیل هستند, واحدهای صنفی گروه شغلی ۳ و۴ همچنان تعطیل هستند,

در دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، واحدهای صنفی که در گروه  ۳ و ۴ شغلی قرار دارند مجاز به فعالیت نیستند و همه واحدهای صنفی در این ۲ گروه باید فعالیت خود را تعطیل کنند.

,

گروهای شغلی از جمله باشگاه های ورزشی و ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، باغ وحش، شهربازی، مراکز آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های ورزشی سالنی، پارکها و مراکز تفریحی تعطیل خواهند بود.

,

همچنین در این ۲ گروه شغلی پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، بازارهای موقت، مهد کودک، کافه تریا، تالارهای پذیرایی، رستورانها، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، موزه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر، باشگاه های ورزشی پربرخورد، چایخانه ها، قهوه‌خانه‌ها یا واحدهای صنفی عرضه مواد دخانی شبانه روز فعالیت آنها تعطیل خواهد شد.

,

, ,

گروه شغلی ۲ فقط تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت

, گروه شغلی ۲ فقط تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت, گروه شغلی ۲ فقط تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت,

طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا گروه شغلی دوم که شامل پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید، مال ها، فروش مواد غذایی، باشگاه های ورزشی سالنی و بدنسازی، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فروش فرش و گلیم، اسباب بازی فروشی ها، بازارهای موقت، فروش لوازم خانگی عمده فروشی و خرده فروشی بعد از ساعت ۱۸ هرشب باید واحدهیا صنفی خود را تعطیل کنند.

,

همچنین در این گروه شغلی ارائه خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، عمده فروش با خرده فروشی کالاهای تزیینی، ساختمانی، کادویی عمده فروشی و خرده فروشی، انواع پوشاک، پارچه فروشی، پوشاک، عکاسی، آژانس مشاور املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در این گروه شغلی باید از ساعت ۱۸ فعالیت خود را تعطیل کنند.

,

همچنین واحدهای صنفی قنادان و شیرینی فروشی ها، فروش‌ها آبمیوه، بستنی، تهیه و توزیع و طبخ غذا با پذیرش مشتری، پارکها و مراکز تفریحی، قهوه خانه ها و چایخانه ها بدون دخانیات به اضافه بیرون بر، باید از ساعت ۱۸ مغازه‌ها و واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند تا اقدامات اساسی برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در سطح کشور انجام شود.

,

, ,

سخن مشترک بازاریان هم این است که انتظار دارند مسوولان نسبت به وضعیت درآمدی و مشکلات اقتصادی آنها بی تفاوت نباشند و راهکاری برای قطع زنجیره کرونا انتخاب کنند که کمترین آسیب را به همراه داشته باشد یا برای جبران بخشی از زیان وارد شده به آنها اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه