اخبار داغ

گلایه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از عدم‌اسقبال مردم؛

انتقال سهمیه به استان دیگر در صورت عدم‌جذب/ 1640 واحد مسکن از سهمیه شهرها به روستاهای خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کرد

انتقال سهمیه به استان دیگر در صورت عدم‌جذب/ 1640 واحد مسکن از سهمیه شهرها به روستاهای خراسان‌جنوبی اختصاص پیدا کرد
آسمانی‌مقدم با بیان این‌که شهرستان‌ها تا 15 دی مهلت دارند براساس سهمیه‌ای که به آن‌ها داده شده، سهمیه را جذب کنند، گفت: اگر در نهایت سایر شهرستان‌ها نتوانند سهمیه را جذب کنند، سهمیه اعتبار از استان خراسان‌جنوبی به استان دیگری جابه‌جا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اسفندماه سال 1397 در سفر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان‌جنوبی تفاهم‌نامه احداث 10 هزار واحد مسکن محرومان در استان خراسان‌جنوبی به امضا رسید. در راستای این تفاهم‌نامه مقرر شد 5 هزار واحد توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مددجویان امداد و پنج هزار واحد دیگر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مددجویان بهزیستی و اقشار ضعیف جامعه در روستاهایی که فاقد مسکن است، ساخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

تاکنون که بیش از یکسال و نیم از اجرای این تفاهم نامه می‌گذرد و بخش زیادی از واحدهای مسکونی ساخته و در اختیار روستائیان قرار گرفته است.

,

در سفر دیگر نوبخت که 22 خردادماه سال‌جاری به شهرستان طبس انجام شد، تفاهم‌نامه دیگری با عنوان پنج هزار واحد مسکن شهری در خراسان جنوبی به امضا رسید. نوبخت گفت: "این طرح با همکاری بنیاد مسکن و کمک کمیته امداد برای جوانان اجرا خواهد شد." در ادامه یک‌هزار واحد به این سهمیه افزوده شد. همچنین در 30 تیرماه سال‌جاری تفاهم‌نامه ساخت مسکن و ایجاد اشتغال ویژه ایثارگران استان خراسان جنوبی با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار وقت خراسان جنوبی به امضا رسید.

, نوبخت , پنج هزار , ساخت مسکن و ایجاد اشتغال ویژه ایثارگران,

پرونده پنج هزار واحد مسکن محرومان بسته شد

, پرونده پنج هزار واحد مسکن محرومان بسته شد, پرونده پنج هزار واحد مسکن محرومان بسته شد,

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در خصوص آخرین وضعیت مسکن محرومان استان در گفت‌وگو با خاوستان، اظهار کرد: 5 هزار واحد مسکن محرومان که برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده ساخته شده و در اختیار متقاضیان در روستاهای استان قرار گرفته است.

,

وی با بیان این‌که پرونده پروژه مسکن محرومان بنیاد مسکن در استان بسته و به اتمام رسیده، افزود: طی سفری که رئیس سازمان برنامه و بودجه در تیرماه به خراسان‌جنوبی داشت مقرر شد 7700 واحد مسکن دیگر در استان ساخته شود که 1700 واحد از این تعداد مربوط به خانواده‌های ایثارگران و 6 هزار واحد دیگر مربوط به شهرهای زیر 25 هزار خانوار جمعیت بود.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به این‌که از انعقاد این تفاهم نامه چهار ماه گذشته تاکنون چهار هزار و 360 واحد در شهرهای دارای شرایط جذب شده و یک هزار و 640 واحد باقی مانده است.

,

اختصاص 1640 واحد مسکن به روستاهای خراسان جنوبی/ پرداخت 80 میلیون تومان تسهیلات

, اختصاص 1640 واحد مسکن به روستاهای خراسان جنوبی/ پرداخت 80 میلیون تومان تسهیلات, اختصاص 1640 واحد مسکن به روستاهای خراسان جنوبی/ پرداخت 80 میلیون تومان تسهیلات,

آسمانی‌مقدم با بیان این‌که مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرایی شدن ساخت 6 هزار واحد تا پایان سال جاری و بهره‌برداری تا خرداد 1400 است، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم‌استقبال از این طرح در شهرها تعداد سهمیه باقی مانده؛ یک هزار و 640 واحد را به روستاهای استان اختصاص دادیم.

,

وی اظهار کرد: در این خصوص برای ساخت واحدهای مسکونی 30 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: طی جلسه‌ای که حدود دو هفته گذشته در استانداری برگزار شد مقرر شد 1640 واحد مسکونی باقی مانده را به روستاهای استان داده و به تمام فرمانداران در 11 شهرستان استان اعلام شده در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده تا افرادی که فاقد مسکن هستند برای خانه‌دارشدن از این شرایط و تسهیلات استفاده کنند.

,

آسمانی‌مقدم گفت: از 6 هزار واحد تاکنون در شهرستان‌ها سه هزار و 568 پرونده تشکیل شده، دو هزار و 14 ثبت سامانه، دو هزار و 57 پرونده به بانک معرفی شده، یک هزار و 342 پرونده منجر به عقد قرارداد با بانک‌ها شده است، برای یک هزار و 104 واحد فونداسیون اجرا شده، 753 واحد اسکلت اجرا شده، 649 واحد سقف زده شده، 412 واحد کار سفت کاری به اتمام رسیده و 75 واحد کار نازک کاری انجام شده و تقریبا تکمیل است.

,

اگر شهرستانی سهمیه را جذب نکند اعتبارات جابه‌جا می‌شود

, اگر شهرستانی سهمیه را جذب نکند اعتبارات جابه‌جا می‌شود, اگر شهرستانی سهمیه را جذب نکند اعتبارات جابه‌جا می‌شود,

وی تأکید کرد: شهرستان‌ها تا 15 دی مهلت دارند بر اساس سهمیه‌ای که به آن‌ها داده شده، سهمیه را جذب کنند و چنانچه 40 درصد از سهمیه را به مرحله سقف نرسانند اعتبار جابه‌جا خواهد شد.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اگر شهرستانی نتواند در مدت زمان تعیین شده سهمیه را جذب کند سهمیه‌اش به شهرستان‌هایی که سهمیه را جذب کرده، داده خواهد شد و اگر در نهایت سایر شهرستان‌ها نتوانند سهمیه را جذب کنند، سهمیه اعتبار از استان خراسان‌جنوبی به استان دیگری جابه‌جا خواهد شد لذا از فرمانداران و مدیران بنیاد مسکن در شهرستان‌ها درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به اطلاع‌رسانی و جذب سهمیه‌های در نظر گرفته شده اقدام کنند.

, اگر در نهایت سایر شهرستان‌ها نتوانند سهمیه را جذب کنند، سهمیه اعتبار از استان خراسان‌جنوبی به استان دیگری جابه‌جا خواهد شد,

آسمانی‌مقدم اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین سهمیه‌های جذب شده بر اساس عقد قرارداد به ترتیب مربوط به شهرستان‌های زیرکوه، طبس، خوسف، قاین و بیرجند است و کم‌ترین سهمیه جذب شده مربوط به شهرستان درمیان است.

,

وی افزود: در شهرستان درمیان از تعداد واحدهای مسکن محرومان که برای این شهرستان مرزی در نظر گرفته شده بود 100 واحد به دلیل عدم‌جذب سهمیه حذف شد و در حال حاضر در بحث احداث مسکن جدید و جذب سهمیه این شهرستان، عقب‌ترین شهرستان است که می‌طلبد مدیر بنیاد مسکن شهرستان درمیان، فرماندار و دهیاران نسبت به اطلاع‌رسانی در این خصوص نهایت همکاری را داشته و مردم نیز برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده اقدام کنند.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در شرایط اقتصادی کنونی، پرداخت 80 میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن که 30 میلیون تومان بلاعوض و 50 میلیون تومان قرض‌الحسنه است کار بسیار بزرگی است و به جای این‌که مردم متقاضی دریافت تسهیلات و ساخت مسکن باشند، ما دنبال مردم برای استفاده از این تسهیلات و خانه‌دارشدن هستیم.

,

شرایط پرداخت تسهیلات به متقاضیان چگونه است؟

, شرایط پرداخت تسهیلات به متقاضیان چگونه است؟, شرایط پرداخت تسهیلات به متقاضیان چگونه است؟,

آسمانی‌مقدم از همکاری بسیار خوب بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: شرایط پرداخت تسهیلات برای متقاضیان بسیار راحت است. اگر متقاضی ضامن کارمند داشت بهتر است وگرنه ضامن کاسب نیز قابل قبول است. اگر متقاضی ضامن کارمند و کاسب نداشت می‌تواند همان زمینی را که قرار است ساخته شود در رهن بانک ببرد و حتی می‌تواند از ضمانت زنجیره‌ای استفاده کند.

,

وی با بیان این‌که حداکثر متراژ در نظر گرفته شده برای ساخت مسکن 50 مترمربع است، افزود: در روستاهایی که کوهستانی و فاقد زمین است در نزدیکترین نقطه روستای همجوار زمین در نظر گرفته شده و می‌توانند برای ساخت مسکن اقدام کنند.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در مناطق کوهستانی بنیاد مسکن می‌تواند از منابع طبیعی زمین گرفته و در اختیار مردم قرار دهد و خودشان نسبت به تسطیح و آماده‌سازی زمین اقدام کنند.

,

آسمانی‌مقدم عنوان کرد: پروژه ساخت مسکن در شهرهای زیر 25 هزار خانوار برای افرادی است که فاقد خانه شخصی هستند و زمینی برای ساخت دارند و می‌توانند با دریافت تسهیلات برای ساخت مسکن اقدام کنند.

,

چه افرادی واجد شرایط هستند

, چه افرادی واجد شرایط هستند, چه افرادی واجد شرایط هستند,

وی بیان کرد: شرایط ساخت مسکن در روستاها برای افرادی است که مستأجر بوده و فاقد خانه هستند، افرادی که خانه دارند اما از استحکام لازم برخوردار نیست می‌توانند نسبت به ساخت خانه و دریافت تسهیلات اقدام کنند، افرادی که در شهرها زندگی کرده و مستاجر هستند و  افرادی که بازنشسته هستند و امکان ساخت خانه در شهر برای آن‌ها وجود ندارد و قصد مهاجرت و ماندگاری دائم در روستا دارند و تاکنون از تسهیلات ساخت مسکن استفاده نکردند، جوانانی که ازدواج کرده و قصد زندگی در روستا را داشته و فاقد مسکن هستند و افرادی که قصد تعمیر بافت فرسوده را دارند، می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن به افرادی که در روستاها زندگی می‌کنند و زمین ندارند در هر کجای استان که باشند و تاکنون از زمین‌های بنیاد مسکن استفاده نکرده باشند، در صورت داشتن زمین، زمین واگذار می‌کند.

,

آسمانی‌مقدم در خصوص واحدهای مقاوم و نیمه‌مقام در روستاها، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 49 درصد واحدهای روستایی مقاوم، 13 درصد نیمه‌مقاوم و 38 درصد غیرمقاوم است.

,

وی در خصوص قیمت زمین‌های بنیاد مسکن در روستاها، بیان کرد: قیمت در روستاها بر اساس قیمت محلی هر روستا است و قیمت محلی هرچه باشد، بنیاد مسکن زمین‌های بنیاد را تا 30 درصد کمتر از قیمت محلی به متقاضی می‌دهد.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی تأکید کرد: از تمام افرادی که در روستاهای استان زندگی می‌کنند و فاقد مسکن هستند درخواست می‌شود در این شرایط سخت اقتصادی از این شرایط استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه