اخبار داغ

با پیگیری نماینده شهرکرد:

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک به شهرداری شهرکرد نهایی شد

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک به شهرداری شهرکرد نهایی شد
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌هایی که از طریق وزارتخانه انجام شد ۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری نهایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهرکرد طرح ساماندهی و ارتقاء حمل و نقل همگانی شهری با خرید 20 دستگاه اتوبوس درون‌شهری شهر و تعهد شهرداری محترم مبنی بر بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود اوراق سهم شهرداری همراه با تأیید معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تهیه و به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارائه شده بود اما متاسفانه این طرح به دلایلی از دستور کار خارج شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

احمد راستینه هفشجانی، نماینده شهرکرد، بن و سامان پس از اطلاع از این موضوع و با عنایت به اینکه تخصیص اعتبارات در موضوع اوراق مالی شهرداری های کشور در اکثر کلانشهرهای کشور صورت گرفته بود و شهرکرد بعنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری از این فرصت بازمانده بود که طی پیگیری هایی از طریق معاونت پارلمانی مربوط و براساس نامه ارسالی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر محترم کشور به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد در اجرای بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، موضوع اوراق مالی اسلامی شهرداری ها و درخواست شهرداری شهرکرد به منظور استفاده از اوراق مشارکت سال ۹۹ برای تکمیل طرح سامانه اتوبوسرانی و حمل ونقل همگانی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان، تایید شود.

راستینه بطور مجزا موضوع را از طریق مسئولین ارشد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مطالبه و در نهایت موفق به تخصیص ۵۰ میلیارد اعتبار برای شهرداری شهرکرد شد.

نماینده شهرستان های شهرکرد، بن وسامان ضمن تشکر از، ریاست محترم سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری استان و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرکرد خاطر نشان کرد: با اشاره به اینکه اتوبوس های شهری شهر شهرکرد فرسوده هستند امید می رود با اختصاص این اعتبار، شهرداری شهرکرد با جدیت و از طریق سازمان برنامه وبودجه کشور موضوع را پیگیری و سریعا نسبت به جذب آن و تهیه و تأمین ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری اقدام نماید.

شایان ذکراست ابزارهای مالی اسلامی (صُکوک)، اوراق بهادار با ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی هستند که بر پایه یکی از قراردادهای مورد تأیید اسلام طراحی شده‌اند و دارندگان اوراق به صورت مشاع مالک یک یا مجموعهای از داراییها و منافع حاصل از آن‌ها می‌باشند.

مجموعه شهرداری شهرکرد، مرکز استان در حال خدمت رسانی به محدوده ای مشتمل بر مناطق مرکزی شهرکرد، میرآباد، منظریه، چالشتر، اشکفتک و مهدیه با بیش از 200 هزار نفر جمعیت می باشد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه