اخبار داغ

نظری در گفت‌وگو با دانا:

تعیین اولویت‌های بودجه بخش کشاورزی در بازدیدهای میدانی نمایندگان/ چرا شرکت های دولتی حیاط خلوت رانت خواران و نجومی‌ بگیران شدند؟

تعیین اولویت‌های بودجه بخش کشاورزی در بازدیدهای میدانی نمایندگان/ چرا شرکت های دولتی حیاط خلوت رانت خواران و نجومی‌ بگیران شدند؟
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است همزمان با نیمه آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند که بعد از اتمام اصلاحات بودجه ای، اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه اعمال خواهد شد تا بودجه سال آینده همراه با اصلاح مصوب در مجلس عملیاتی شود.
[

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه مجلس به طور جد به دنبال تغییر ساختار بودجه ای و اصلاح بودجه سالانه است گفت: دولت چارچوب بودجه 1400 را بسته و مجلس همچنان در حال چکش کاری طرح اصلاح بودجه است و تلاش می کند تا این اصلاحیه در بودجه سال آینده اعمال شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده مردم خمین در مجلس ادامه داد: دولت موظف است همزمان با نیمه آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند که بعد از اتمام اصلاحات بودجه ای، اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه اعمال خواهد شد تا بودجه سال آینده همراه با اصلاح مصوب در مجلس عملیاتی شود.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه تلاش می کنیم قبل از آنکه بودجه سال 1400 را به تصویب نهایی برسانیم اصلاحات مورد نظر در بودجه لحاظ شود.

,

نظری با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی بودجه 1400 به مسئله شرکت های دولتی مربوط است گفت: یکی از دغدغه های ادوار مختلف مجلس بودجه شرکت های دولتی بوده است که دو سوم بودجه کشور معطوف این بخش است.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از 300 شرکت دولتی بودجه گیر داریم که ردیف بودجه ای مشخص برای آنها تعریف شده است تصریح کرد: تا پیش از این بودجه شرکت های دولتی در دقیقه نود تقدیم مجلس می شد و مجلس هم فرصتی برای پرداختن درست به بودجه های شرکت های دولتی نداشت همین مسئله باعث شده بود که شرکت های دولتی حیاط خلوت رانت خواران و حقوق های نجومی شود.

,

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به اینکه مجلس در این دوره زودتر از تقدیم لایحه بودجه، بودجه شرکت های دولتی را مورد بررسی و چکش کاری قرار داد تصریح کرد: مجلس به دنبال آن است که حفره شرکت های دولتی را که بودجه سالانه را هدر می دهد و حسابرسی درستی هم به آن صورت نمی گیرد مورد توجه قرار گیرد.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه اولویت های حوزه کشاورزی را در جریان بررسی لایحه بودجه به طور جدی مدنظر قرار خواهیم داد گفت: با سرکشی هایی که رئیس مجلس و اعضای کمیسیون کشاورزی و سایر نمایندگان به استان های مختلف داشتند، اولویت هایی برای بودجه ریزی شناسایی شده که در جریان تصویب لایحه بودجه این اولویت ها لحاظ خواهد شد.

,

نظری با اشاره به سفر رئیس مجلس به استان سیستان و بلوچستان گفت: در جریان این سفر مسئله آب و امور اراضی از جمله اولویت هایی در نظر گرفته شد که در بودجه ریزی سال 1400 مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت و این اولویت بندی ها به فراخور هر استان متفاوت خواهد بود.

,

انتهای پیام/ک

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه