اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دوقطبی دلواپسانه اصلاح طلبان درباره برجام؛ ما زبان دنیا را بلدیم و باید مذاکره کنیم

دوقطبی دلواپسانه اصلاح طلبان درباره برجام؛ ما زبان دنیا را بلدیم و باید مذاکره کنیم
جالب است که اصلاح طلبان درحالی دلواپس ماجرای مذاکره اصولگرایان با غرب بر سر برجام هستند که در این چند سال فرصت کافی برای این موضوع داشتند اما تقریبا هیچ نتیجه مذاکرات آنها بود.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان به تکاپو افتاده اند که تنها خود مسئله مذاکره با آمریکا و حل و فصل مسئله برجام را پیش بگیرید. این جریان سیاسی که هفت سال فرصت مذاکره با غرب را داشت و برجام ماحصل کار آن بود، از آن نتیجه تقریبا هیچ را گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حالا با ادعای «محمد جواد ظریف» که رئیس تیم دیپلماسی هسته ای بود اصلاح طلبان به تکاپو افتاده اند فقط آنها هستند که زبان دنیا را بلد هستند و در این راستا فقط اصلاح طلبان هستند که می توانند با غرب مذاکره کنند.

,
وزیر خارجه ایران در اظهاراتی قابل تامل گفت: «بعضی دوستان به امریکا «گرا» می‌دهند که با ما بهتر می‌توانید کار کنید؛ ما که سکوت می‌کنیم ولی دلیل نمی‌شود متوجه این گراها نیستیم. می‌دانم و خبرش را به من می‌دهند که دوستان به امریکا گفته‌اند اینها در قدرت نمی‌مانند و قدرت اینها چند روزه است.»
, وزیر خارجه ایران در اظهاراتی قابل تامل گفت: «بعضی دوستان به امریکا «گرا» می‌دهند که با ما بهتر می‌توانید کار کنید؛ ما که سکوت می‌کنیم ولی دلیل نمی‌شود متوجه این گراها نیستیم. می‌دانم و خبرش را به من می‌دهند که دوستان به امریکا گفته‌اند اینها در قدرت نمی‌مانند و قدرت اینها چند روزه است.», وزیر خارجه ایران در اظهاراتی قابل تامل گفت: «بعضی دوستان به امریکا «گرا» می‌دهند که با ما بهتر می‌توانید کار کنید؛ ما که سکوت می‌کنیم ولی دلیل نمی‌شود متوجه این گراها نیستیم. می‌دانم و خبرش را به من می‌دهند که دوستان به امریکا گفته‌اند اینها در قدرت نمی‌مانند و قدرت اینها چند روزه است.»,
 
,
در همین رابطه، روزنامه اصلاح طلب آرمان در مطلبی با عنوان «اهداف اصولگرایان؛ توافق و گشایش اقتصادی با امضای خودشان» از قول «احمد نقیب زاده» استاد دانشگاه نوشت:  «وضعیت به شکلی است که هر کسی به قدرت برسد باید به تعهدات برجام باز‌گردد. اگر دو جریان راست در دو کشور با هم گفت‌وگو می‌کردند موانعی که در این مسیر قرار گرفت دیگر به وجود نمی‌آمد. راست‌گرایان خود را مالک کشور خود می‌دانند و معتقدند تصمیمات مهم درباره آینده باید توسط آنها گرفته شود. اقدام احتمالی راست‌گرایان در هر دو کشور با انتقاد و مخالفت جریان مقابل مواجه نخواهد شد. این در حالی است که اگر جریان‌های میانه‌رو در هر دو کشور اقدامی کنند با مخالفت جدی راست‌گرایان مواجه خواهند شد».
,
 
,
, ,
 
,
نقیب زاده که از جمله اساتید نزدیک به حزب کارگزاران و همفکر با این حزب اصلاح طلب است، می افزاید: اصولگرایان با جریان اعتدالی و اصلاح‌طلبان رقابت دارند.به همین دلیل نیز بر این باور هستند که اگر جریان اعتدالی چنین توافقنامه‌های مهم و تأثیرگذاری را انجام بدهد جایگاه آنها در بین مردم ارتقا پیدا می‌کند و به همان اندازه جایگاه اصولگرایان نزول پیدا می‌کند. اصولگرایان به دنبال این هستند که بهبود وضعیت اقتصادی کشور را که به نام خود ثبت کنند و به افکار عمومی جامعه القا کنند که یک دولت اصولگرا موفق شده این گشایش‌ها را در کشور به وجود بیاورد.آنچه مسلم است این است که اقدامات و توافقاتی که اصولگرایان می‌کنند به مراتب از اصلاح طلبان مستحکم‌تر خواهد بود. در ایالات متحده آمریکا جمهوریخواهان و راست‌گرایان خود را مالک آمریکا می‌دانند. این در حالی است که در ایران نیز اصولگرایان و راست‌گرایان تا حدی چنین ادعایی دارند.
, صولگرایان به دنبال این هستند که بهبود وضعیت اقتصادی کشور را که به نام خود ثبت کنند و به افکار عمومی جامعه القا کنند که یک دولت اصولگرا موفق شده این گشایش‌ها را در کشور به وجود بیاورد., صولگرایان به دنبال این هستند که بهبود وضعیت اقتصادی کشور را که به نام خود ثبت کنند و به افکار عمومی جامعه القا کنند که یک دولت اصولگرا موفق شده این گشایش‌ها را در کشور به وجود بیاورد.,
 
,
, ,
 
,
جالب است که اصلاح طلبان درحالی دلواپس ماجرای مذاکره اصولگرایان با غرب بر سر برجام هستند که در این چند سال فرصت کافی برای این موضوع داشتند اما تقریبا هیچ نتیجه مذاکرات آنها بود. 
,
 
,
پیشتر رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مدعی شده بود که این اعتدالگرایان و اصلاح طلبان هستند که با زبان دنیا آشنا هستند و خطاب به رقیب تاکید کرده بود: «شما می خواهید با دنیا مذاکره کنید؟ شما بلد هستید که با دنیا مذاکره کنید و آیا زبان دنیا را می دانید؟ در حالی که در فهم زبان ملت خود گرفتار هستید.»
, پیشتر رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مدعی شده بود که این اعتدالگرایان و اصلاح طلبان هستند که با زبان دنیا آشنا هستند و خطاب به رقیب تاکید کرده بود: «شما می خواهید با دنیا مذاکره کنید؟ شما بلد هستید که با دنیا مذاکره کنید و آیا زبان دنیا را می دانید؟ در حالی که در فهم زبان ملت خود گرفتار هستید.», پیشتر رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مدعی شده بود که این اعتدالگرایان و اصلاح طلبان هستند که با زبان دنیا آشنا هستند و خطاب به رقیب تاکید کرده بود: «شما می خواهید با دنیا مذاکره کنید؟ شما بلد هستید که با دنیا مذاکره کنید و آیا زبان دنیا را می دانید؟ در حالی که در فهم زبان ملت خود گرفتار هستید.»,
 
,
, ,
 
,
این درحالی است که همه انتقاد به دولت این است که تمام تخم مرغ های خود را در سبد مذاکره با غرب و خصوصا آمریکا چیده است و به توان داخلی توجه چندانی نمی کند. اینکه اصلاح طلبان دوقطبی دلواپسانه مذاکره با آمریکا را مطرح می کنند و نگران هستند که رقیب سنتی آنها در انتخابات پیروز شود و به هر حال بحث برجام را پیگیری کند، منجر به القاسازی جدیدی شده که اصولگرایان در این حوزه اشتیاق دارند. این درحالی است که به هر جهت تکلیف برجام بایستی حل و فصل شود. 
,
 
,
, ,
 
,
از سوی دیگر مسئله اصلی کشور که به آن تاکید می شود اقتصاد مقاومتی است که این چند سال دولت روحانی نتوانسته آنچنان که باید و شاید برای آن اقدام کند. «اسحاق جهانگیری»، معاون اول دولت در این حوزه به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مسئولیت داشته اما اقدام قابل توجهی از آن دیده نشده است. حتی حاصل این چند سال کارشکنی غرب و همچنین بدفرجامی برجام بازهم دولتمردان را مجاب به توجه به تولید داخلی و تقویت آن برای مقابله با مشکلات اقتصادی و خصوصا برجام نکرده است و کشور هنوز معطل اتفاقات برجامی است که چند سالی است که توان اجرایی و تولیدی کشور را گرفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه