اخبار داغ

یک متخصص تغذیه مطرح کرد؛

مبتلایان به کرونا چه چیزی بخورند؟/ بهترین تغذیه در ایام کرونا

مبتلایان به کرونا چه چیزی بخورند؟/ بهترین تغذیه در ایام کرونا
یک متخصص تغذیه در خصوص تغذیه مناسب در ایام کرونا گفت: اجتناب از مصرف غذاهای آماده و سیگار و مصرف سبزیجات و میوه‌ها به ویژه مرکبات بهترین تغذیه در این ایام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تغذیه در دوران کرونا یکی از دغدغه‌های اصلی برای خانواده‌هاست و بیشتر مردم به دنبال تغذیه مناسب برای پیشگیری از کرونا و تغذیه صحیح در دوران احتمالی ابتلا به کرونا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

نرگس فاضلی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با آناج در خصوص تغذیه مناسب در دوران کرونا اظهار داشت: اولین مساله در دوران کرونا اجتناب از مصرف سیگار و قلیان است زیرا هردوی آنها باعث تحریک دستگاه تنفسی است.

,

وی با بیان اینکه مصرف غذاهای آماده و چرب برای مبتلایان به کرونا مضر است، گفت: مصرف فست فودها، سوسیس و کالباس، غذاهای سرخ کردنی و نوشابه‌های گازدار و ترشیجات برای بیماران مبتلا به کرونا کاملا ممنوع است.

,

این متخصص تغذیه با اشاره به کاهش اشتها در بیماران مبتلا به کرونا عنوان کرد: از آنجایی که این بیماران اشتهای خود را از دست می‌دهند باید از خوردن غذاهای سنگین و حجیم خودداری کنند و به جای آن دائما غذاهای آبکی گرم و مقوی مصرف کنند، ادویه‌هایی مانند فلفل و زردچوبه چاشنی اصلی برای غذای بیماران کرونایی است.

,

وی در خصوص تغذیه صحیح برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توضیح داد: در این ایام تقویت سیستم ایمنی از طریق مصرف پروتئین‌ها و ویتامین‌ها بسیار مهم است، در کنار آن مصرف میوه به ویژه مرکبات و سبزی هم نباید فراموش شود و روزانه حداقل باید یک تا دو واحد میوه مصرف شود. مصرف غذاهای آماده و سوسیس و کالباس هم تا حد امکان باید محدود شود.

,

فاضلی در پاسخ به این سوال که مصرف ویتامین D در این ایام چقدر موثر است، ابراز داشت: مصرف ویتامین D و A برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است اما بهتر است این ویتامین‌ها را از طریق مصرف لبنیات و سبزیجات کسب کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه