اخبار داغ

همسر شهید دانشمند هسته‌ای:

بیش از ۳۰سال عوامل جاسوسی دشمن به دنبال ترور شهید فخری‌زاده بودند/ ترور شهدای هسته‌ای موجب بازدارندگی نمی‌شود

بیش از ۳۰سال عوامل جاسوسی دشمن به دنبال ترور شهید فخری‌زاده بودند/ ترور شهدای هسته‌ای موجب بازدارندگی نمی‌شود
همسر شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشورمان با تاکید بر خنثی‌بودن توطئه دشمن گفت: دشمنان فکر می‌کنند با این کار می‌توانند در بین جامعه ایجاد ترس کنند ولی این موضوع موجب بازدارندگی نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس سیاسی شیرازه، بهجت قاسمی همسر شهید مجید شهریاری طی گفتگوی اختصاصی با این رسانه در خصوص ترور شهید پروفسور فخری‌زاده با ابراز تاثر گفت: خبر را که شنیدم خیلی متاثر شدم و این شوک بسیار برایم سنگین بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
وی با عنوان اینکه شهید فخری‌زاده را به دلیل همکاری با همسرم از قدیم می‌شناختیم و با خانواده ایشان نیز آشنا بودیم، افزود: به علت فضای امنیتی زندگی شهید فخری‌زاده روابط خانوادگی خیلی صمیمی نداشتیم، بنابراین خاطره خاصی نداریم ولی ایشان چهره شناخته‌ای برای ما بودند و سال‌ها شهید شهریاری در پروژه‌های تحت مدیریت ایشان همکاری داشتند.
,
 
,
بنابه اظهار همسر شهید شهریاری؛ بیش از ۳۰سال عوامل جاسوسی دشمن به دنبال ترور شهید فخری‌زاده بودند و طی سالیان زندگانی این شهید بزرگوار، کشورمان توانست از توانایی‌ها و پتانسیل ایشان برای پیشرفت استفاده کند اما متاسفانه با شهادت دکتر فخری زاده دیگر از حضورشان محروم شدیم. 
,
 
,
قاسمی با تشریح تاثیرات ترور این دانشمندان هسته‌ای بر جامعه بیان داشت: هیچ‌کسی نمی‌تواند بگوید این ترورها بی‌تاثیر بوده و قطعا  علاوه بر اینکه در ترور به طور شاخص می‌خواهند بعضی از چهره‌ها را حذف فیزیکی کنند، به دنبال ایجاد رعب و وحشت نیز هستند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
وی با تاکید بر خنثی بودن توطئه دشمن گفت: دشمنان فکر می‌کنند با این کار می‌توانند در بین جامعه ایجاد ترس کنند و باعث شوند تا جوانان از ورود به رشته انرژی هسته‌ای اجتناب کنند، اتفاقا این موضوع موجب بازدارندگی نمی‌شوند و من اعتقاد دارم که این ترورها باعث ایجاد شور و انگیزه در میان مردم ما برای دنبال کردن راه این شهیدان خواهد شد.
,
 
,
عضو هیئت علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: این ترورها بیشتر یک سیاست است و دشمنان می‌خواهند عوامل موثر در پیشرفت کشورهایی که از دید آنان نباید پیشرفت داشته باشند را از بین ببرند.
,
 
,
قاسمی بیان کرد: باید به این موضوع توجه داشت که تنها راه ضربه زدن به پیشرفت کشور ترور فیزیکی نیست و تهاجم فرهنگی نوع دیگر از حملات دشمن است. 
,
 
,
به گفته این استاد دانشگاه؛ وقتی تهاجم فرهنگی شکل می‌گیرد، خیلی از پتانسیل جوان و نیروهای فعال کشور را به خودش مشغول می‌کند؛ درواقع این تهاجم نوعی از "ترور شخصیت‌ها" است و باعث تغییر مسیر جوان‌ها می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه حذف فیزیکی کسانی که توانایی تربیت دانشمندان و متخصصان آینده را دارند نمونه‌ای از جنایات آنان است، تصریح کرد: ارسال ویروس در سیستم‌ها، سرقت اطلاعات و نظایر آن نمونه‌ای از اقدامات دشمنان برای رسیدن به اهدافشان است.
,
 
,
 همسر شهید شهریاری در پاسخ به این پرسش که وظیفه دولت و حکومت جمهوری اسلامی ایران در جواب اقدامات جنایتکارانه دشمن چیست؟ گفت: وظیفه دولت و دستگاه‌های امنیتی در پیام رهبر معظم انقلاب به خوبی مشخص شد، دولت و وزارت اطلاعات باید عاملان این جنایت را شناسایی و دستگیر کند‌، قطعا یک مقدار از پیگیری این جنایت به قوه قضاییه برمی‌گردد‌ و این نهاد وظیفه سنگینی دارد، اقدامات قانونی باید صورت بگیرد.
,
 
,
قاسمی در پایان گفتگوی خود با شیرازه خاطرنشان کرد: به نظر من مهم‌ترین وظیفه سه قوه کشور این است که تلاش کنند تا پروژه‌های شهید فخری‌زاده بر زمین نماند و این‌ها را باید مدیریت کنند. 
, شیرازه ,
 
,
وی گفت: وظیفه‌ای که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند بر دوش همه و حتی می‌توان گفت مردم است، همه باید در حد و جایگاه خودمان راه شهیدان را ادامه دهیم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه