اخبار داغ

از کاهش 15 درصدی آمار مثبت بودن تست کرونا تا انتقاد کسبه به فعالیت های زیرپله ای برخی

تعطیلی دو هفته ای اصناف

تعطیلی دو هفته ای اصناف
تعطیلی دو هفتگی اصناف از ابتدای آذرماه آغاز شده و در روزهای پایانی خود قرار دارد؛ تعطیلی که به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کاهش آمار موارد سرپایی و بستری نسبت به هفته قبل را به همراه داشته و رسول جهانگیری، رئیس اتاق اصناف اصفهان هم پیرامون آن معتقد است، اصناف بیش از سهم خود در انتقال ویروس کرونا، هزینه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ تعطیلی اجباری بسیاری از مشاغل، تعطیلی اصناف و همچنین ممنوعیت تردد شبانه در سطح شهرها مصوبه ستاد ملی با کرونا از ابتدای آذرماه بود و هدف این مصوبه کاهش شیوع بیماری کرونا بود  که پس از گذشت یک هفته از اجرای این مصوبه ستاد ملی کرونا کشور مثل اینکه مسئولان امر به نتایج دلخواه نرسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
تطعیلی های اجباری نیازمند برنامه ریزی خاصی است و با توجه به مشکلات اقتصادی و معشیتی در جامعه به خصوص در بین بازاریان، این تعطیلی ها باعث مشکلات زیادی برای این قشر شده است.
,
 
,
نصر اصفهانی یکی از کسبه های اصفهانی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: با اعلام ستاد ملی کرونا ما جزو مشاغلی بودیم که تعطیل شدیم و حق حضور در مغازه را نداریم چون در زمینه پوشاک فعالیت داریم و زیان قابل توجهی در همین یک هفته اول متحمل شدیم.
,
 
,
این کاسب اصفهان با انتقاد از بی برنامه‌گی گسترده در این زمینه، گفت: خانه نشین شدیم و کلی ضرر کردیم اما مردم با ماشین در خیابان‌ها دور دور می کنند؛ اگر قرار بود قرنطینه باشد پس چرا عملا چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و چک‌هایمان در آستانه برگشت است و صاحب مغازه به هیچ عنوان راضی به تاخیر در پرداخت اجاره بها نمی شود.
,
 
,
این طرح کارشناسی شده نیست
, این طرح کارشناسی شده نیست, این طرح کارشناسی شده نیست,
 
,
قدیران یکی دیگر از فروشندگان لوازم بهداشتی هم به خبرنگار صاحب نیوز گفت: متاسفانه این طرح به نظر من کارشناسی شده نیست؛ لوازم بهداشتی جزو گروه دو و باید تعطیل باشد ولی مصالح ساختمانی در گروه یک است که نباید تعطیل شوند و همچنین گل فروشی باید تعطیل کند و تراشکاری باید فعال باشد.
,
 
,
وی اضافه کرد: اگر قرار است ما شاهد قطع زنجیره بیماری کرونا باشیم باید تمام دستگاه ها، اعم از بانک ها، ادارات، سازمان ها، موسسات غیر انتفاعی و اصناف تعطیل باشند؛ این طرح محدودیت های دو هفته ای درست و صحیح نیست.
,
 
,
قدیران تأکید کرد: تاکنون حمایتی از اصناف نشده و تسهیلاتی در اختیار آن ها قرار نگرفته است؛ این طرح باید دقیق و کارشناسی اجرا شود تا سبب اعتراض اصناف نشود و باید تمهیداتی اندیشیده تا دیرکرد پرداخت اقساط و جریمه تسهیلات کسبه حذف شود.
,
 
,
محدودیت های تردد از 21 تا 4 صبح یکی دیگر از تصمیم های خلق الساعه دولت در مدیریت بحران کرونا است که با این تصمیم تردد در روز را افزایش داده است؛ انتقادات به این طرح زیاد است که یکی از آن ها عدم نظارت کافی بر اصنافی است که علی رغم اینکه باید تعطیل باشند اما به صورت مخفیانه و زیر پله ای مشغول فعالیت هستند.
,
 
,
کسانی که این مصوبه و قانون را نقض می کنند باید با مجازات روبرو شوند
, کسانی که این مصوبه و قانون را نقض می کنند باید با مجازات روبرو شوند, کسانی که این مصوبه و قانون را نقض می کنند باید با مجازات روبرو شوند,
 
,
جمشیدی دیگر کسبه اصفهانی که در صنف آرایشگری مشغول به فعالیت است به خبرنگار صاحب نیوز گفت: زمانی که محدودیتی در نظر گرفته می شود انتظار این وجود دارد که برای همه یکسان اجرا شود و کسانی که این مصوبه و قانون را نقض می کنند باید با مجازات رو به رو شوند.
,
 
,
وی اظهار کرد: اینکه می بینیم برخی از واحدهای صنفی ما به شکلی همچنان هم فعالیت می کنند این انتظار را برای مشتریان ما نیز به همراه می آورد که به آن ها خدمات دهیم. در این هنگام ما مشتریان خود را از دست می دهیم و آن ها جذب مشتری خواهند داشت که این انصاف نیست.
,
 
,
این کاسب اضافه کرد: البته یقیقنا در این شرایط اقتصادی اجاره مغازه و خانه برای ما سخت شده است و می شد راهکار دیگری را انتخاب می کردند و با شیفتی کار کردن و یا بسته های حمایتی از این میزان ضرر جلوگیری می شد.
,
 
,
تنها نظارت کننده ما نیستیم
, تنها نظارت کننده ما نیستیم, تنها نظارت کننده ما نیستیم,
 
,
سید مهدی میرجهانیان هم در با اشاره به انتقادات در خصوص عدم تعطیلی برخی از کسبه ها در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: بازرسی ها به صورت مشترک با گروه های مختلف حتی در روزهای تعطیل انجام می شود؛ اما مسئولیت پاسخگویی انجام این کار به صورت کاملا بر عهده ما نیست و به دلیل اینکه تنها نظارت کننده در این زمنیه ما نیستیم آمار پلمپ و برخوردها کامل نیست.
,
 
,
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس برنامه خاص قسمتی از اصناف به ما سپرده شده است و با همکاری بازرسان شهرداری، بسیج انصاف، بازرسی اصناف و اداره اماکن نیروی انتظامی اصناف رصد می شود، اظهار کرد: اجرای پروتکل ها و موارد بهداشتی در مورد بحث بهداشت غذایی و اماکن عمومی بحث به صورت دقیق و تخصصی انجام می شود.
,
 
,
وی اضافه کرد: مسئولیت مستقیم اقدام برای مقابله با افرادی که محدودیت ها را رعایت نمی کنند، بر عهده سازمان صمت استان اصفهان است؛ شهروندان عزیز اگر در این زمینه به مورد خاصی برخورد کردند با سامانه 124 تماس بگیرند و و گزارشات خود را اعلام کنند.
,
 
,
اصناف بیش از سهم خود در انتقال ویروس کرونا، هزینه کردند
, اصناف بیش از سهم خود در انتقال ویروس کرونا، هزینه کردند, اصناف بیش از سهم خود در انتقال ویروس کرونا، هزینه کردند,
 
,
رسول جهانگیری هم در رابطه با این تعطیلی دو هفته ای به خبرنگار صاحب نیوز گفت: به عنوان نماینده انصاف با تعطیلی یک واحد صنفی هم ماخلف هستند اما به دلیل اینکه تعطیلی همکاران ما باعث می شود که اثرات حاد بودن کرونا را به بقیه جامعه انتقال دهد، ما هم در این زمینه همکاری و کمک کردیم تا این چرخه انتقال قطع شود.
,
 
,
رئیس اتاق اصناف اصفهان با توضیح اینکه مشاغل گروه 2 و 3 و 4 ممنوعیت فعالیت و تعطیلی دارند، اظهار کرد: اصناف، بازاریان و کسبه هم در این زمینه انصافا خوب عمل و همکاری کردند و اثرات این تعطیلی ها را مسئولان بهداشتی باید اعلام کنند.
,
 
,
وی افزود: اصناف بیش از سهم خود در انتقال ویروس کرونا، هزینه کردند؛ چرخه انتقال ویروس کرونا که محافل خصوصی، شب نشینی ها، مراسمات جشن تولد، عروسی ترحیم است، اصناف و کسبه کمترین نقش را در این چرخه بین 10 تا 12 درصد ایفا می کنند.
,
 
,
جهانگیری با بیان اینکه تعطیلی انصاف به دلیل اینکه نماد بیرونی دارد و بحث تابلو خطر بیماری کرونا بالا می رود، اثرپذیری بیشتر بر جامعه خواهد داشت، تصریح کرد: چند روز دیگری که از این دو هفته تطعیلی باقی مانده است اگر با همین روش پیش برود، در هفته آتی بتوانیم فعالیت گروه های 2 و 3 داشته باشیم.
,
 
,
وی در خصوص برخی انتقادات به این طرح، خاطر نشان کرد: تصمیم گیرندگان این طرح بگونه ای برنامه ریزی کردند که اقتصاد و خدمت رسانی به مردم تعطیل نشود؛ مشاغل ضروری را اجازه فعالیت داند و مشاغلی که ضرور کمتری دارند را هم تعطیل کردند.
,
 
,
تذکر لسانی در دستور کار قرار دارد
, تذکر لسانی در دستور کار قرار دارد, تذکر لسانی در دستور کار قرار دارد,
 
,
رئیس اتاق اصناف اصفهان اضافه کرد: بازرسی اتاق اصناف همراه با مرکز بهداشت و اداره اماکن انجام می شود، تذکر لسانی در دستور کار قرار دارد اما در صورت تکرار اخطار و پلمپ در دستور کار قرار می گیرد.
,
 
,
وی در پایان گفت: به دلیل اینکه مرکز بهداشت مرجع اصلی است و پلمپ می کند و اداره اماکن هم به صورت جداگانه پلمپ می کند، آمار دقیقی در این زمینه نداریم.
,
 
,
انتظار می رود که با تعطیلی های یک هفته ای شیوع کرونا کاهش یافته باشد.
,
 
,
کاهش آمار موارد سرپایی و بستری نسبت به هفته های قبل
, کاهش آمار موارد سرپایی و بستری نسبت به هفته های قبل, کاهش آمار موارد سرپایی و بستری نسبت به هفته های قبل,
 
,
آراش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص تأثیرات اجرای محدودیت ها در اصفهان، اظهار کرد: آمار موارد سرپایی و بستری نسبت به هفته ای قبل کاهش پیدا کرده ناشی از محدودیت های 20 آبان و دو هفته است و به نظر می رسد تأثیر خود را بر روی تعداد موارد سرپایی و شیوع بیماری کرونا در جامعه گذاشته است.
,
 
,
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در گذشته تست های کرونایی که گرفته می شد، درصد مثبت بودن 60 درصد بود اما پس از این محدودیت ها حدود 45 درصد رسیده است؛ این آمار نشان می دهد که 15 درصد کاهش در مثبت شدن تست های کرونا داریم و این کاهش رقم قابل توجهی است.
,
 
,
کاهش 10 درصدی از بیماران بستری در اصفهان
, کاهش 10 درصدی از بیماران بستری در اصفهان, کاهش 10 درصدی از بیماران بستری در اصفهان,
 
,
وی افزود: حدود 10 درصد از بیماران بستری در استان اصفهان کاهش پیدا کرده است و امیداور هستیم تا دو هفته آینده تاثیر خود را بر روی موادر حاد و فوتی ها کرونایی ببینیم؛ شهرستان اصفهان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی است
,
 
,
نجیمی در خصوص محدودیت های دوهفته ای خاطر نشان کرد: این محدودیت ها یک اتفاق خوب است و پیشنهاد ما این است که محدودیت ها ادامه پیدا کند و دلیل آن هم کاهش شیوع کرونا در جامعه استان اصفهان است و اگر این محدودیت ها طولانی تر شود نتایج مثبتی خواهیم گرفت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه