اخبار داغ

زادبوم خبرداد:

امسال هیچ خودرویی واردکشور نمی‌شود

امسال هیچ خودرویی واردکشور نمی‌شود
معاون وزیر صمت ضمن رد خبر واردات خودرو تاکید کرد: امسال با توجه محدودیت ارزی نمی توانیم ارز واردات خودرو را تامین کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید زادبوم در مصاحبه با برنامه «صبح وگفتگو» بااشاره به وضع کنونی صادرات گفت: در دو ماهه اول تا 50 درصد کاهش صادرات داشتیم و تا 8 ماهه اول صادرات به بیش از 25 میلیارد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی این رقم را نسبت به آمار مشابه سال قبل با 19 درصد کاهش ارزشی توصیف کرد و افزود: 21 درصد رشد صادرات داشتیم که مختص دوماهه اخیر است.
,
 
,
زادبوم صرفه اقتصادی صادرات را از دلایل این مسئله دانست وتصریح کرد: کشورهای همسایه مقصد اصلی صادراتی هستند و هم زیستی ما ما کرونا بیشتر شده است.
,
 
,
رییس سازمان توسعه تجارت همچنین نحوه ایفای تعهد صادرکنندگان را سهل تر دانست و گفت: صادرکنندگان می توانند در مقابل واردات دست به صادرات بزنند یا دیگران از پروانه صادراتی آن ها استفاده کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: عملیات تجارت خارجی دست یک نفر نیست و فضای کسب و کار صادرکننده ها را بدین سمت سوق می دهد.
,
 
,
زادبوم با بیان اینکه برنامه ریزی ها از سال گذشته بر کشورهای همسایه متمرکز بوده و امروز اثر آن نمایان شده است، افزود: تولید هم در برخی زمینه ها رشد داشته که در صادرات موثر است.
,
 
,
وی تصریح کرد: بسیاری صادرات های صنعتی تا دو برابر افزوده شده ولی گاه فضایی ایجاد می شود که مجبور به پیوستن به مسیر صادراتی هستیم.
,
 
,
زادبوم همچنین ضمن رد خبر واردات خودرو توسط وزارت صمت تاکید کرد: امسال با توجه محدودیت ارزی نمی توانیم ارز واردات خودرو را تامین کنیم و از طرفی به میزان نیاز داخل تولید در کشور انجام می شود.
,
 
,
معاون وزیرصمت ادامه داد: سیاست گذاری واردات خودرو در ایدرو متمرکز است و میزان ارز ما به واردات کالاهای ضروری و مورد نیاز کارخانه هاست
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه