اخبار داغ

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

خشونت‌های خانگی در ایام کرونا رشد داشته است/ نیازمندی؛ از دیگر آسیب‌های کرونا

خشونت‌های خانگی در ایام کرونا رشد داشته است/ نیازمندی؛ از دیگر آسیب‌های کرونا
معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: خشونت‌های خانگی در ایام شروع کرونا در چهارمحال و بختیاری رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد نجفی معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌ و گو با جهانبین نیوز، در خصوص مأموریت‌های اورژانس اجتماعی گفت: مداخله های این اورژانس در مسائلی همچون خودکشی، سالمندآزاری، کودک‌آزاری، همسرآزاری، دختران فراری، اختلافات خانوادگی و... است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بحث اقدام به خودکشی، بهزیستی در کنار دستگاه‌های دیگری همچون نیروی انتظامی، آتشنشانی و... مداخله کرده و با استفاده از روانشناس و مددکار اجتماعی که قبلا در این خصوص آموزش‌ دیده است و تخصص کافی دارد اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: در بحث اقدام به خودکشی به‌ویژه خودکشی ناموفق، مسئله مهم‌ این است که تبعات سوء این اقدام کاهش داده شود و زمینه‌هایی که باعث شده یک فرد اقدام به این کار کند را رفع یا کاهش داد.

نجفی اعتیاد، بیماری، فقر و نیازمندی و... را از دلایل عمده اقدام به خودکشی افراد دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مداخلات مددکاران بهزیستی با همکاری دستگاه‌های دیگر از بین بردن این دلایل است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی از مأموریت‌های اورژانس اجتماعی شناسایی علل واقعه خودکشی و تلاش برای از بین بردن زمینه‌های آن است، برای مثال فردی که به دلیل مشکلات روحی و روانی اقدام به خودکشی می‌کند باید به پزشک ارجاع داده شود یا اگر دلیل خودکشی اعتیاد خود فرد یا نزدیکان وی است برای درمان این افراد اقدام می‌شود و موارد دیگر که برای هر کدام از آن‌ها اقدامات متقضی انجام می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلاتی که با شیوع بیماری کرونا در جامعه پیش آمد اشاره و یادآور شد: ازجمله آن‌ها مشکلات اقتصادی و اجتماعی بود که به دنبال آن آسیب‌های مختلفی بروز و ظهور کرد.

نجفی افزود: در زمان شیوع کرونا و به‌ویژه در ایام قرنطینه‌های خانگی و محدودیت‌ها، خانواده‌ها بیشتر با یکدیگر در تعامل بودند این در حالی است که آن‌ها در این زمان کمتر با دیگر فامیل مراوده داشتند همین امر منجر به بروز برخی تعارضات خانگی و خانوادگی شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین فقر و نیازمندی از دیگر آسیب‌های این روزها به واسطه بیماری کرونا است که باعث ایجاد اختلافات خانوادگی، افزایش خشونت‌های خانگی و... شده است.

وی گفت: در چند ماهی که از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد مداخلات بسیاری از طریق اورژانس اجتماعی 123 در بحث خشونت‌های خانگی و خانوادگی در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

نجفی تاکید کرد: این موارد شامل خشونت خانگی، کودک‌آزاری و... بودند که تیم‌های سیار مددکار و روانشناس، بعضا با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به محل اعزام و مداخلات اولیه انجام، دلایل بررسی شد و نهایتا موارد برای ادامه رسیدگی‌ها به مرکز مداخلات در بحران‌های فردی و اجتماعی ارجاع شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مرکز مداخلات در بحران‌های فردی و اجتماعی همچون یک بیمارستان‌ است، در این مرکز برای موارد ارجاعی همچون اختلافات خانگی، کودک آزاری، سالمندآزاری و... تشکیل پرونده شده و پیگیری‌های قضایی، مداخلات روانشناسی و... انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت شیوع بیماری کرونا متاسفانه خشونت‌های خانگی مثل همسرآزاری، کودک‌آزاری، سالمندآزاری و... افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: البته این معضل به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی خاصی است که این بیماری در جامعه ایجاد کرده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه