اخبار داغ

یادداشت؛

راهبرد انتقام یا انتقام راهبردی؟

راهبرد انتقام یا انتقام راهبردی؟
جمهوری اسلامی بیش از هر چیز بر انتقام راهبردی از جنایتکاران تاکید دارد و البته پاسخ تاکتیکی و دفعی به اینگونه جنایات برای ایجاد موازنه و وحشت و جلوگیری از تکرار چالش ها و تهدیدات امنیتی علیه منافع ملی ضروری است اما هیچ گاه نباید انتقام راهبردی از نظر مردم دور شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ هادی احمدی پژوهشگر رسانه ای و سیاسی گلستان در یادداشتی به ابعاد اجتماعی رسانه ای ترور شهید فخری زاده پرداخت و نوشت: غروب اولین جمعه آخرین پاییز قرن را باید در تاریخ ایران ثبت کرد، چرا که کشور عزیزمان پدری دلسوز را از دست داد اما این خون باعث بیداری بسیاری از جوانان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

با ترور بزدلانه شهید فخری زاده دشمن همزمان عملیات روانی را کلید زد چرا که اتحاد مردم پس از ترور حاج قاسم نباید تکرار می شد و دشمن می دانست اگر این موضوع برای آن ها تکرار شود هزینه سنگینی برای دشمنان ایجاد می شد.

,

دشمن سعی داشت کانون توجهات را بجای خارج به داخل کشور سوق دهد که این موضوع باعث ایجاد دو گانگی های رفتاری در میان خواسته های مردم با رفتار تکراری ایجاد دو قطبی بود.

,

تضعیف اقتدار و امنیت که از شاخصه های قدرت ایران اسلامی در سال های گذشته بود هدف اول و بی اعتمادی به مسوولان و فرماندهان نظامی ایران که از محبوبیت خاصی بین مردم برخوردار هستند نیز هدف دوم دشمنان در جریان عملیات روانی دشمنان بود.

,

ایجاد این دست از عملیات های روانی در سالیان اخیر بارها توسط تجربه شده که آخرین آن نیز به سیلی موشکی ایران بر می گردد جایی که دشمن سعی داشت فضایی ایجاد کند تا این سیلی موشکی ایران دست کم گرفته شود اما با سخنان داهیانه رهبر معظم انقلاب که این روز را ایام الله نامیدند باز هم عملیات روانی دشمن ناکام ماند.

,

در این دست از فضا ها که ایجاد می شوند دو گروه همیشه در مقابل هم قرار می گیرند عده ای سیاسی که قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند و اتفاق را به نفع یا ضرر خود جلوه دهند و گروه دیگر نیز در بدنه جامعه دیده می شوند که بلافاصله و بدون در نظر گرفتن شرایط و صرفا بر اساس احساسات و حرف شنوی از رهبران سیاسی از خود واکنش نشان می دهند.

,

یکی از راهکارهایی که برای کنترل شرایط روانی جامعه در این شرایط پیشنهاد می شود رساندن پیام و شفافیت عملکرد توسط بزرگان کشور است چرا که باعث می شود بدنه عمومی جامعه حداقل تا مشخص شدن ابعاد مختلف موضوع و سیاست های کلی نظام کمی صبر و تحمل نشان دهد هر چند واکنش های سران نظامی و امنیتی نیز به این موضوع می تواند کمک شایانی کند و نقش بی بدیلی داشته باشد.

,

رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی های خود بر اساس آیات قرآنی و سیره اسلامی فرموده اند ایام خدا را به یاد آورید، که دیگر راهکار برای جلوگیری از موج سواری های رسانه ای دشمنان همین یاد آوری پاسخ های قاطعانه ما پس از رفتارهای خصمانه دشمنان است چرا که برخی قصد دارند جمهوری اسلامی را کشوری ضعیف در زمینه تقابل های نظامی نشان دهند.

,

در سال های اخیر جمهوری اسلامی ایران و ماهیت خصمانه غرب تقابل های نیابتی و مستقیمی را با یک دیگر داشته که نمونه اول این تقابل نیابتی جنگ ایران بعنوان محور مقاومت با داعش بود که غربی ها ادعا داشتند بشار باید برود اما جمهوری اسلامی یک تنه ایستاد و ماندن بشار راخواستار شد سرنوشت سوریه چه شد؟

,

از این دست جنگ های نیابتی در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، فلسطین، لبنان رخ داده که با سیر ساده ای در تاریخ می توان به پاسخ های قانع کننده ای دست یافت.

,

ذکر چند فعالیت تروریستی در خاک کشورمان و پاسخ های نظامی کشور ما می تواند قابل توجه باشد:

,

1. 17خرداد 1396 که گروه تروریستی داعش به حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی حمله کرد، درست 12 روز بعد سپاه در عملیات لیله القدر با 6 موشک بالستیک مواضع داعش در دیرالزور سوریه را هدف قرار داد.

,

2. 31شهریور حادثه رژه خونین اهواز رخ داد که کمتر از 10 روز بعد در عملیات ضربت محرم 6 موشک بالستیک میان برد مقر تروریست ها را مورد هدف قرار داد.

,

3. فروردین 1397 رژیم غاصب صهیونیستی به پایگاهی که می دانست ایرانیان در آن حضور دارند حمله کرد و 7 نیرو سپاه را شهید کرد اما یک ماه پس از این حادثه در بلندی های جولان با عملیات سنگینی صهیونیست ها رو به رو شدند که باعث شد نتانیاهو مصاحبه های بسیاری برای جلوگیری از اقدام علیه ایران انجام دهد.

,

در آخرین رخداد که آمریکایی ها حاج قاسم سلیمانی را به درجه رفیع شهادت نائل آوردند ایران پایگاه عین الاسد را با خاک یکسان کرد که باعث شکسته شدن هیمنه آمریکا در منطقه شد اما این انتقام سخت نامیده نشد، چرا؟

,

سیاست های جمهوری اسلامی در هر رخدادی انتقام راهبردی علاوه بر انتقام های با فاصله کوتاه مدت است شما نگاه کنید پس از شهادت محسن حججی حاج قاسم سلیمانی پایان داعش را انتقام خون شهید حججی اعلام می کند این یعنی ما به دنبال انتقام راهبردی هستیم.

,

باز هم با تروری دیگر کلید واژه انتقام مورد درخواست و مطالبه جدی مردم و مسوولان قرار گرفت اما چیزی که بیشتر از انتقام باید نمود پیدا کند راهبردی است که ایران دنبال می کند چرا که گاهی درخواست مردم که همگی به حق می باشد چیزی جز دور کردن ایران از هدف نهایی خود نیست که نتیجه آن خواست دشمنان می شود.

,

این شب ها در سریال خانه امن نیز مطرح می شود سران غربی خواهان مشغول شدن نیروهای امنیتی ایران با فعالیت های تروریستی هستند.

,

جمهوری اسلامی بیش از هر چیز بر انتقام راهبردی از جنایتکاران تاکید دارد و البته پاسخ تاکتیکی و دفعی به اینگونه جنایات برای ایجاد موازنه و وحشت و جلوگیری از تکرار چالش ها و تهدیدات امنیتی علیه منافع ملی ضروری است اما هیچ گاه نباید انتقام راهبردی از نظر مردم دور شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه