اخبار داغ

روایتی از یک مهربانی؛

وقتی کُمیت کرونا در برابر همدلیِ البرزی‌ها با نیازمندان لنگ می‌زند/ تب مرگبارترین پاندمی قرن با کمک‌های مومنانه مردم ریخت

وقتی کُمیت کرونا در برابر همدلیِ البرزی‌ها با نیازمندان لنگ می‌زند/ تب مرگبارترین پاندمی قرن با کمک‌های مومنانه مردم ریخت
شاید کسی فکر نمی کرد ویروس ناشناخته ای که دیر زمانی چشم بادامی ها را مورد هجمه قرار داد، بار و بندیلش را ببندد و راهی ایران شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از تیتریک، شاید کسی فکر نمی کرد ویروس ناشناخته ای که دیر زمانی چشم بادامی ها را مورد هجمه قرار داد، بار و بندیلش را ببندد و راهی ایران شود و بیش از 9 ماه سلامتی مردم را با خطر مواجه کند، اما این اتفاق افتاد و اسفند 98 شاهد ورود کرونا به کشورمان بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , تیتریک, تیتریک,
کووید 19 کشنده ترین پاندمی قرن شد، بسیاری از خوبان را از بین ما برد، با بی رحمی تمام تاخت و تاز کرد، هنوز هم روند خود را ادامه داده است و گویا نمی خواهد دست بردارد، فاتحانه کادر درمان و مردم را در بوته ایستادگی و مقاومت قرار داده است.
,
 
,
اما همین ویروسی که همه به بی تعارف بودن آن با جان مردم اعتراف می کنیم، به ایرانی ها باخت، شکستش زمانی آغاز شد که در اوج ناملایمت ها شهروندان در غالب استان های کشور کنار هم ماندند و طرحی را رقم زدند که در دنیامثال زدنی است.
,
 
,
مواسات، همدلی، کمک مومنانه و هر چیزی که آن را نامش را بگذاریم بهانه ای قشنگ شد تا کسانی که دارا هستند به همراهی محرومین بشتابند، یکی از استان هایی که مردمش سنگ تمام گذاشتند البرز بود، درست از روزهایی که کرونا پا به این خطه گذاشت، همه بسیج شدند.
,
 
,
همه بسیج شدند تا جانانه مقابل کرونا بایستند، 9 ماه هر آنچه داشتند را با هم تقسیم کردند تا دل هر محروم این استان نلرزد، بسیج دانشجویی استان البرز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۳۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع کرد.
,
 
,
۴۰۰ هزار عدد ماسک تولید و آن را به دست مردم در مناطق ۱۹ گانه محروم البرز رساند، بیش از ۶۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ را شناسایی و برای درمان معرفی کرد، امروز هم  ۲ گروه جهادی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی به کارکنان  درمان برای انجام کارهای خدماتی کمک می کنند.
,
 
,
شهرک صنعتی ماهدشت 4 هزار نفر را تحت پوشش کمک مومنانه قرار داد، 600 بسته حمایتی به مبلغ 5 میلیون ریال بین نیازمندان توزیع کرد، بد نیست که بگوئیم  از 350 واحد تولیدی شهرک صنعتی ماهدشت کرج 50 درصد واحدها در کمک های مومنانه مشارکت نقدی داشتند.
,
 
,
همین چند روز پیش بود که افزون بر ۳۵ هزار بسته معیشتی،  ۳۰۰  سری جهیزیه نیز توسط قرارگاه مواسات، همدلی و کمک های مومنانه به زوج های نیازمند البرز اهدا شد. اوقاف هم کم نگذاشته و حدود ۱۰ هزار عدد ماسک و ۲۰۰ لیتر مواد ضدعفونی نیز از محل موقوفات کرج تهیه و بین نیازمندان توزیع کرد.
,
 
,
البته این نهاد علاوه بر اقدامی که به آن اشاره شد، همزمان با دهه وقف و هفتمین مرحله کمک های مومنانه سال 99، سه هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح «احسان ماندگار» در بین نیازمندان و محرومان کرج توزیع کرد تا در راستای مقابله با کرونا گامی بردارد.
,
 
,
این تنها بخشی از دریای کمک های مردمی بود، اما در راس تمام اقداماتی که عموم برای کمک به نیازمندان البرز برداشتند، سپاه قرار دارد، مجموعه ای که از سیل تا زلزله و امروز در عرصه کرونا برای حفظ جان مردم پا به میدان می گذارد و به هر سختی نه نمی گوید، معضلات در برابر این نهادی که از دل مردم شکل گرفته کم می آورد.
,
 
,
هفت مرحله از کمک مومنانه در البرز انجام شده و همواره سپاه ستون این اقدام بود، آمار و عدد در برابر تلاش های شبانه روزی که این مردان خدا برای مقابله با کرونا برداشته اند جوابگو نیست، این که کرونا را تا کی و تا کجا در البرز شاهد خواهیم بود را کسی نمی داند اما همه به همراهی سپاه و مجاهدت جهادگران ایمان دارند.
,
 
,
نهادی که همیشه در تیر راس تهمت دشمنان است اما خم به ابرو نمی آورد و در راه آنچه اهداف و آرمان انقلاب است می ماند، آنقدر ایستادگی می کند تا مشکلات و معضلات دست از سر محرومان بردارند. در قاموس این مجموعه خصم با دشمن و الفت و انس با مردم کشورمان را می توان دید.
,
 
,
آری این کرونا است که در برابر بسیج مردمی زانو زد، بعد از 9 ماه شاید در استان های مختلف رنگ عوض کند اما قطعا در مقابل سیل همدلی که در کشور به راه افتاده رنگ باخت.
,
 
,
ختم کلام...
,
 
,
ملتی که بند بند آرمان ها و قواعدش با ایستادگی نوشته شده است نه تنها در برابر کرونا کم نمی آورد بلکه آن را همانند سایر مشکلاتی که سال ها آن را در میدان عمل به گوشه رینگ برد، به قهقهرا خواهد برد.  

 
,
,
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه