اخبار داغ

کام تشنه ۳۷۰ هکتار اراضی دیم دنا در انتظار تدبیر دولت+تصاویر

کام تشنه ۳۷۰ هکتار اراضی دیم دنا در انتظار تدبیر دولت+تصاویر
پروژه ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی ۳۷۰ هکتار از اراضی دیم بن زرد علیا و سفلی از توابع شهرستان دنا بعد از ۶ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس شهرستان سردسیری دنا واقع در دامنه‌های رشته کوه دنا با توجه به شرایط آب و هوایی، اراضی مستعد برای توسعه کشت باغات و زراعت از جمله اراضی شیب دار، ظرفیت مناسبی برای توسعه کشاورزی دارد که در صورت حمایت و هدایت دولت و دستگاه متولی می‌توان در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

شهرستان دنا با داشتن نزدیک به 10 هزار هکتار باغ یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با دو اقلیم آب و هوایی متفاوت اعم از سردسیری و گرمسیری بوده که بدون شک برای توسعه وضعیت موجود نیازمند حمایت ویژه و اجرای پروژه‌های تاثیرگذار در توسعه راندمان و بهره وری بخش کشاورزی است.

,

در همین رابطه سال 94 عملیات اجرایی پروژه ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی بن زرد علیا و سفلی با هدف آبیاری 370 هکتار از اراضی دیم این منطقه آغاز شد اما بعد از گذشت نزدیک به 6 سال هنوز تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

, ,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا می‌گوید: ایستگاه پمپاژ بن زرد علیا و سفلی با هدف آبیاری کردن 370 هکتار از اراضی دیم این روستاها با طول خط انتقال 5 کیلومتر و یک هزار و 500 متر مکعب حجم ذخیره سازی استخر سال 94 آغاز شد.

,

نجفعلی آرسته با بیان اینکه این پروژه هم اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: امسال برای تسریع در روند اجرایی آن 935 میلیون تومان اعتبار تخصیص دادند و تاکنون با هزینه ساختمان، خط انتقال، پمپ بیش از 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

,

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مکاتبات انجام شده با وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تأمین اعتبار و تعیین تکلیف پروژه‌های کشاورزی این شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: برای به سرانجام رساندن پروژه‌های حوزه کشاورزی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.

,
گفتنی است تأخیر در روند اجرایی و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی دستاوردی جز افزایش هزینه‌های تمام شده، هدر روی بیت المال و فرسایشی شدن پروژه‌ها را به همراه ندارد، که امید می‌رود متولیان بخش کشاورزی برای تسریع در روند اجرایی پروژه‌های حوزه کشاورزی و بهره برداری از این پروژه‌های تدبیری کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه