اخبار داغ

فرماندار شیروان اعلام کرد؛

راه اندازی بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان هاشمی شیروان/ عبور از وضعیت نارنجی به تعطیلی شهر منجر می شود

راه اندازی بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان هاشمی شیروان/ عبور از وضعیت نارنجی به تعطیلی شهر منجر می شود
امین رضا مرآتی گفت: بخش مراقبت های ویژه جدید با 9 تخت در بیمارستان هاشمی راه اندازی شد همچنین ایجاد سالن بحران در این شهرستان پیش بینی شده است تا در صورت احساس نیاز برای ارائه کمک به سلامت مردم بهره برداری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین رضا مرآتی، فرماندار شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در شهرستان شیروان از زمان شیوع بیماری کرونا تا به کنون کادر پزشکی برای ارائه خدمت به بیماران روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشته است که البته نیروی انتظامی، نیروهای شهرداری و نیروهای بازرسی در این شهرستان با تمام توان خود برای اجرای دستورالعمل های ستاد کرونای استان پای کار بوده اند و در حال حاضر نیز رعایت پروتکل ها را رصد و کنترل می کنند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

مرآتی در ادامه با ابراز نگرانی از گسترش بیماری کرونا در سطح روستاها عنوان کرد: خطر در کمین مناطق روستایی است.

,

وی گفت: در حال حاضر آمار ابتلا به کرونا در روستاهای این شهرستان ۲۰ درصد و آمار فوت این بیماران نیز ۳۰ درصد است.

,

وی افزود: در راستای وقوع این وضعیت ستاد کنترل بیماری کرونا را در روستاهای این شهرستان با همکاری بهورزان، دهیاران، اعضای شورا و معتمدان روستاها تشکیل داده ایم.

,

مرآتی در ادامه  به مناطق شهری این شهرستان نیز اشاره و عنوان کرد: برای کنترل و نظارت هر چه بهتر انجام دستورالعمل های بهداشتی پنج تیم برای انجام گشت در شهر شیروان تشکیل شده است.

,

وی گفت: یک واحد از این گشت ها به صورت سیار و شبانه روزی و با داشتن اختیارات قانونی نسبت رصد و کنترل انجام دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم اقدام کرده است که این واحد در صورت مشاهده تخلفی در این زمینه متخلفان را به مراجع قضایی معرفی و هدایت می کند.

,

وی یادآور شد: مردم در صورت مشاهده تخلفی در این زمینه با سامانه پیامکی 50004150002 اطلاع رسانی کنند.

,

فرماندار شهرستان شیروان همچنین بیان کرد: طی یک هفته گذشته بیش از ۵۰ فقره بازدید از ادارات و 46 فقره بازدید از بانک ها نیز انجام شده است.

,

وی افزود: در محل ورودی این شهر نیز بیش از شش هزار فقره تذکر برگشت به مبدا، انجام جریمه و اعمال قانون انجام شده است.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود همچنین از راه اندازی بخش مراقبت های ویژه جدید با 9 تخت در بیمارستان هاشمی و پیش بینی ایجاد سالن بحران در این شهرستان البته در صورت احساس نیاز برای ارائه کمک به سلامت مردم خبر داد.

,

مرآتی گفت: در حال حاضر بیمارستان هاشمی متحمل هزینه های بسیار بالایی است و در این حوزه، نیازمند کمک خیران سلامت، برای کمک به تامین سلامت مردم هستیم.

,

وی با اشاره به افزایش انجام دو برابری تعداد نمونه گیری تست کرونا در ماه جاری نسبت به مهر ماه امسال، بیان کرد: تعداد مبتلایان به این بیماری و تعداد فوت ناشی از این بیماری در این شهرستان رو به افزایش بوده است.

,

وی توصیه کرد: مردم به دستورالعمل های کارشناسان تغذیه توجه و عمل کنند.

,

فرماندار شیروان تصریح کرد: شرایط کنونی وضعیت سختی است و همه باید تلاش کنیم تا در این بحران اقتصادی و شیوع بیماری کرونا سفره خانواده ای خالی نماند.

,

وی در خاتمه تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان شیروان در زمینه ابتلا به این بیماری در وضعیت نارنجی قرار دارد که در حال حاضر فقط برخی از مشاغل تعطیل شده اند و درصورتیکه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنیم وارد وضعیت قرمز خواهیم شد و به نبال آن ناچار خواهیم بود بخش عمده ای از مشاغل را تعطیل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه