اخبار داغ

تشریح اقدامات طرح کرامت سپاه در استان کرمانشاه/ از آموزش و مشاوره تا بهداشت و توانمندسازی

تشریح اقدامات طرح کرامت سپاه در استان کرمانشاه/ از آموزش و مشاوره تا بهداشت و توانمندسازی
شهریار محمدی در نشست خبری اقدامات طرح کرامت سپاه در استان کرمانشاه را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل شبکه اطلاع رسانی مرصاد، شهریار محمدی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح کرامت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه اظهار داشت: خنثی سازی تهدیدات، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های محلی و تاثیر گذاری فرهنگی در نقاط آسیب پذیر از جمله اهداف این طرح است.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و نقاط بحرانی از جمله آسیب‌های اولویت دار است که در طرح کرامت مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: طرح کرامت از سال ۹۶ توسط سپاه شروع شده است که طی آن به فعالیت هایی در خصوص رفع آسیب های اجتماعی اقدام کرده است.

سرهنگ محمدی بیان داشت: در استان کرمانشاه ۲۰ محله که ۷ محله آن در مرکز استان و مابقی در شهرستانها هستند، در طرح کرامت مشخص شدند که حدود ۸ فعالیت عمده در این محله ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: بحث آموزشی یکی از آن فعالیت هاست که در این رابطه آموزشهایی از جمله پیشگیری از طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره خانواده ها، تربیت فرزندان و ... با استفاده از مربیان مجرب و همچنین ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بهزیستی و کمیته امداد صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: راه اندازی هیئت اندیشه ورز بسیج کمک خوبی در راستای آموزش است که در قالب آن از اساتید برجسته دانشگاهی در رشته‌های روانشناسی، جامعه شناسی و ... استفاده می شود.

این مسئول گفت: بحث بهداشتی درمانی یکی دیگر از مواردی است که به دلیل فقر و ضعف زیرساختی در این محله ها به آن توجه ویژه داریم که بر این اساس در محله آقاجان یک پایگاه بهداشتی راه اندازی کردیم و با همکاری بسیج جامعه پزشکی و در قالب طرح شهید رهنمون هفته ای یکبار ویزیت رایگان با دارو در این مکان صورت می گیرد.

وی جمع آوری معتادان متجاهر در استان را یادآور شد و ادامه داد: با کمپ های ترک اعتیاد ارتباط برقرار کردیم و از سال ۹۶ تاکنون بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در سطح استان جهت ترک اعتیاد به این کمپ ها معرفی کردیم و غالب هزینه‌های آن از طریق سپاه، بسیج و یا خیرین تامین شده است که امیدواریم با تمهیدات و همکاری استان رفع شود.

سرهنگ محمدی توانمندسازی را یکی دیگر از فعالیت‌ها در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این محله ها بسیاری از خانواده ها یا بی سرپرست هستند و یا بد سرپرست و توان کار کردن را ندارند لذا برای این افراد کلاس های فنی حرفه ای برگزار کردیم و در این راستا آموزش‌هایی از جمله خیاطی به آنها داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام کرونا با کمک سپاه ناحیه کرمانشاه یک کارگاه تولید ماسک در محله آقاجان راه اندازه کردیم که حدود ۳۰ نفر از خانم هایی که بی سرپرست و یا بدسرپرست هستند در این کارگاه‌ها به‌کارگیری شوند و درآمدی برای خانواده آنها فراهم شود.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بیان داشت: در محله سرده پاوه نیز همین اقدام انجام شد و با راه اندازی یک کارگاه ماسک حدود ۳۰ نفر به‌کارگیری شدند و حتی می‌توان گفت صادرات ماسک به کشور همسایه نیز داشتیم.

وی افزود: تفاهم‌نامه ای نیز با کمیته امداد در راستای راه اندازی مراکز نیکوکاری امضاء کردیم که از کمک خیرین و موجودی صندوق های قرض الحسنه برای محله های مشخص شده که هم در بحث اشتغالزایی و هم در بحث درمان بیماران صعب العلاج استفاده شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه تعدادی از مراکز ورزشی، تفریحی، فرهنگی و آموزشی را در محلات حاشیه ای راه‌اندازی و احداث کردیم تا در بحث اوقات فراغت توانمند شوند، گفت: همچنین بسیاری از زیرساخت‌های ساکنان این محلات از جمله آسفالت، جدول گذاری، نرده گذاری و... با مطالبه گری سپاه و همکاری شهرداری انجام شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس به آسفالت کوچه ها و محله های آقاجان و وکیل آقا که پس از ۴۰ سال صورت گرفت و همچنین نرده گذاری قسمتی از رودخانه چم بشیر و ساماندهی فاضلاب ده پهن اشاره کرد.

این مسئول بیان داشت: مطالبه‌گری ما در شورای اداری و شورای تامین سبب شد تا دستگاه‌های مربوطه پای کار بیایند و مشکل زیرساختی محلات آسیب‌پذیر تا حدودی حل و فصل شود.

سرهنگ محمدی اذعان داشت: در خصوص کارهای فرهنگی، مذهبی، تشکیل کلاس های تربیتی، تقویتی و درسی، ورزشی و ... اقدامات لازم صورت گرفته و در حد توان توانستیم فضای مناسبی را در این محلات به وجود آوریم.

وی افزود:در بحث ورزش، سالن‌های ۹ دی و صالحین سپاه را به صورت رایگان در اختیار مردم این محلات قرار دادیم تا نوجوانان و جوانان که هیچ امکانات ورزشی در این محلات ندارند از این موقعیت استفاده کنند و همچنین یک تیم فوتبال از بین جوانان این محلات تشکیل دادیم و مربی کشوری برای آنها هماهنگ کردیم.

سرهنگ محمدی حمایت از کودکان کار را از دیگر اقدامات طرح کرامت عنوان کرد و گفت: بر این اساس طرحی به عنوان مهریاران کرامت برای آن تعریف کردیم که این طرح در سال اول ۴۰ نفر از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را پوشش و ساماندهی کردیم.

وی از اعزام این کودکان به سفر زیارتی مشهد مقدس طی سال گذشته خبر داد و بیان داشت: به لحاظ فکری، تربیتی و فرهنگی این کودکان را تحت پوشش قرار دادیم و برخی از آن ها را که ترک تحصیل کرده بودند حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر با همکاری آموزش و پرورش دوباره به آموزش برگرداندیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سراسر استان ۲۵۰ کودک شناسایی شده و تحت نظر مربی تربیتی هستند و تعدادی نیز جهت آموختن حرفه به مرکز فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

به گفته این مسئول طرح مهریاران کرامت یک طرح ۱۰ ساله است و این افراد تا ۱۰ سال تحت پوشش قرار خواهند گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه