اخبار داغ

ذوالنور:

بازگشت ایران به برجام در صورت جبران خسارت امکان پذیر است

بازگشت ایران به برجام در صورت جبران خسارت امکان پذیر است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این امکان را داریم که در صورت جبران خسارات، به روند پیشین برجام بازگشته و تعهدات خود را از سر بگیریم چرا که جمهوری اسلامی هیچگاه سلاح هسته‌ای نداشته و تمامی گزارش های آژانس بین المللی اتمی نیز بر این امر اذعان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خانه ملت، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز(دوشنبه، 10 آذرماه) با سونگ یونگ گیل رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی کره جنوبی از طریق ویدئوکنفرانس دیدار و گفت و گو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ذوالنوری در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی میان دو کشور و ضرورت توسعه آن، گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ منابع معدنی غنی است و می تواند نیازهای کشور کره جنوبی را تأمین کند همچنین بازار 90 میلیونی ایران می‌تواند عرصه مناسبی برای اقتصاد کره جنوبی باشد.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از دخالت‌های یکجانبه حکام آمریکایی و شخص ترامپ در روابط میان کشورها، اظهار داشت: اراده کشورها نباید اجازه تأثیرگذاری این دخالت‌ها را در روابط فیمابین بدهد چرا که دخالت های رئیس جمهور آمریکا و تسری دادن قوانین داخلی این کشور به سایر کشورها یک توهین برای جامعه بین المللی است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه کرونا شرایط سختی برای مردم جهان رقم زده، عنوان کرد: با این حال ویروس ترامپ و نتانیاهوی صهیونیست خطری به مراتب بیشتر از کووید 19 دارد.

,

ذوالنوری همچنین بر ضرورت آزادسازی منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران از بانک های کره جنوبی که مبلغ بالایی بوده و درآمد حاصل از فروش نفت، گاز و میعانات است، تأکید کرد و گفت: لازم است مسئولان کشور کره جنوبی هر چه سریع تر نسبت به آزادسازی این منابع و تبدیل آن از ارز کره جنوبی به دلار و یورو اقدام کنند که اگر اراده آنها بر این باشد می توان با تعامل تعریف شده میان بانک های مرکزی دو کشور اموال جمهوری اسلامی ایران را پس داد.

,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به احتمال تغییر شرایط در زمان ریاست جمهوری بایدن در آمریکا، گفت: این توهین به همه ملت، ها، دولت ها و مجامع بین المللی است که آمدن یک رئیس جمهور در آمریکا و رفتن دیگری، تنظیم کننده تمام مناسبات جهانی باشد لذا معتقدیم کشورها باید خودشان برای نوع روابطشان تصمیم گیری کنند.

,

وی همچنین توضیحی درباره نحوه تعامل ایران در قبال برجام ارائه کرد و یادآور شد: تعامل در برجام سه حالت دارد نخست اینکه طرفین به تعهدات خود عمل می کنند، در حالت دوم یکی از طرفین به تعهدات خود عمل نمی کند که ناگزیر طرف دیگر نیز روند اجرای وظایف را کاهش می دهد که جمهوری اسلامی هم اکنون در این مرحله قرار دارد و حالت سوم این است که شرایط به جایی برسد که هیچ کدام از طرفین به تعهدات خود عمل نکنند.

,

ذوالنوری تأکید کرد: در صورت اجرای تعهدات از سوی طرف مذاکره کننده با ایران، ما نیز این امکان را داریم که در صورت جبران خسارات، به روند پیشین برجام بازگشته و تعهدات خود را از سر بگیریم چرا که جمهوری اسلامی هیچگاه سلاح هسته‌ای نداشته و تمامی گزارش های آژانس بین المللی اتمی نیز بر این امر اذعان دارد.

,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تحریم های آمریکا علیه ایران را ظالمانه توصیف و ابراز کرد: ایران هیچگاه در عرصه هسته ای فعالیت نظامی نداشته از این رو معتقدیم تمام کشورهای منطقه و دنیا باید از سلاح هسته ای پاکسازی شود و هیچگونه تبعیضی در این مورد میان کشورها نباشد.

,

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان مجددا بر توسعه روابط میان ایران و کره جنوبی تأکید کرد و روابط پارلمانی را در این امر موثر دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران معتقدند به دلیل عدم آزادسازی دارایی های ایران در کره جنوبی باید واردات کالاهای کره ای تحریم شود و چند طرح در این زمینه در مجلس داریم اما معتقدیم می توان پیش از اجرای این طرح ها و تیره شدن روابط، موضوع را حل کرد.

,

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی کره جنوبی: هدف ترور قرار دادن یک فرد غیرنظامی و دانشمند جنایتی بزرگ است

,

سونگ یونگ گیل نیز در ادامه این دیدار با اشاره به همکاری‌های اقتصادی دو کشور که بعد از روی کار آمدن ترامپ دچار مشکلاتی شد، گفت: معتقدیم با آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن شرایط سیاسی و اقتصادی بهتر خواهد شد و امید داریم با تعیین وزیر خارجه جدید این کشور، مجدد آمریکا به برجام بازگردد.

,

وی همچنین ضمن محکومیت و عرض تسلیت به دلیل ترور دکتر فخری زاده، این اقدام تروریستی را به لحاظ هدف قرار دادن یک فرد غیرنظامی و دانشمند، خطا و جنایتی بزرگ دانست و اظهار کرد: امیدوارم با افزایش همکاری‌های بین المللی شاهد اقدامات تروریستی مجدد نباشیم.

,

سونگ یونگ گیل با اشاره به تأکید دولت کره جنوبی برای مقابله با شیوع کرونا خواستار همکاری دو کشور برای مقابله با شیوع این ویروس شد.

,

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی کره جنوبی با ابراز امیدواری درباره پیدا شدن راهکاری جهت رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر منابع مالی ارزی ایران در کره جنوبی موجود است که تلاش داریم در این راستا اقلام دارویی، پزشکی و کالاهای اساسی به ایران بفرستیم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه