اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

جوجه‌ریزی 60 هزار قطعه مرغ نژاد آرین در رشتخوار

جوجه‌ریزی 60 هزار قطعه مرغ نژاد آرین در رشتخوار
رشتخوار_ اعظمی، گفت: تعداد 60 هزار قطعه مرغ نژاد آرین از ابتدای آذرماه 99 تا کنون در 2 واحد مرغداری رشتخوار جوجه ریزی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   محمود اعظمی، مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ گفت: از ابتدای آذر ماه امسال تا کنون  در دو واحد مرغداری شهرستان رشتخوار که جمعا دارای سه سالن پروروش هستند، تعداد 60 هزار قطعه جوجه نژاد آرین جوجه ریزی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


اعظمی با توجه به نژاد و پرورش این نوع مرغ در رشتخوار، افزود: نسل جوجه یک‌روزه‌ای که برای تولید گوشت مرغ در سالن‌های پرورشی مرغداری‌های گوشتی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ترتیب از مرغ مادر، اجداد و نهایتا مرغ ‌های لاین گرفته شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در جهان تنها 8 کشور توانایی فنی و علمی لازم برای تولید حفظ و تکثیر این نوع مرغ  را دارند، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با ترویج وشناسایی این نژاد در توسعه جوجه ریزی در شهرستان رشتخوار گام های موثر برداریم.

اعظمی با تاکید بر ادامه دار بودن طرح توسعه پرورش مرغ نژاد آرین در مراغداری های این شهرستان، ادامه داد:  در همین راستا تعداد 36 هزار جوجه در یک واحد مرغداری و تعداد 24 هزار قطعه نیز در مرغداری دیگر در این شهرستان هم اکنون در حال پرورش است.

وی با تاکید بر ایجاد هم افزایی جهت توسعه طرح پرورش مرغ نژاد آرین در این شهرستان در پایان، تصریح کرد: اعتقاد داریم که اگر قرار است این لاین تجاری سازی شود، باید بتوانیم در توسعه لاین، شناسایی ظرفیت‌ها، سلامت و بهداشت طیور، جیره و خوراک، آموزش و ترویج، تجهیزات مناسب و اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها هم افزایی مطلوبی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه