اخبار داغ

در راستای طرح شهید سلیمانی استان اردبیل انجام گرفت؛

غربالگری 50 درصد جمعیت استان اردبیل طی 11 روز / 4500 بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شدند+عکس

غربالگری 50 درصد جمعیت استان اردبیل طی 11 روز / 4500 بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شدند+عکس
مسئول بسیج جامعه پزشکان استان اردبیل از غربالگری 50درصد جمعیت استان اردبیل طی 11 روز از آغاز طرح شهید سلیمانی خبرداد و گفت: با ورود 10 هزار راپیت تست کرونا به اردبیل، بیماران مشکوک به کرونا بصورت رایگان تست می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رامین سلطانی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما،  به تشریح اقدامات انجام گرفته در طرح شهید سلیمامی پرداخت و گفت: طی 11 روز از اجرای طرح شهید سلیمانی با تلاش پایگاه های مقاومت بسیج 50 درصد جمعیت استان اردبیل مورد غربالکری قرار گرفتند که از این میان تعداد 4500 مشکوک به کرونا در سراسر استان شناسایی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل اولین استان کشور در اجرای طرح شهید سلیمانی است به جزئیات این طرح بزرگ اشاره کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا در استان و با هدف شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا به صورت  خانه به خانه انجام می شود.

,

وی افزود: پیش از اغاز طرح شهید سلیمانی طی جلسات متعددی که با مسئولین سپاه استانی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و کارگروه سلامت انجام گرفت، هماهنگی های لازم برای اجرای موفق این طرح با مسئولان و نهادهای استانی انجام گرفت تا به کمک همه مردم و مسئولین زنجیره کرونا در کوتاه ترین زمان ممکن قطع شده  و این ویروس از استان و کشورمان برچیده شود.

,

سلطانی در ادامه سخنان به برگزاری آزمایشی این طرح اشاره کرد و گفت: پیش از آغاز طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل این طرح به منظور شناسایی اسیب های احتماعی و رعایت موارد پیشگیرانه روز 28 آبان ماه و در شهرک توحید انجام گرفت.

,

وی افزود: پس از احصای مشکلات و اتخاذ تدابیر لازم، طرح شهید سلیمانی برای اولین بار در سطح کشور و همزمان با آغاز هفته گرامیداشت بسیج در اردبیل آغاز شد.

,

, ,

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی همه پایگاه های بسیج به پایگاه های سلامت تبدیل شدند، گفت: همه بسیجیان در محلات پای کار آمدند تا با سرکشی از منازل در طرح خانه به خانه مقابله با ویروس کرونا، در این جنگ تمام عیار نقش آفرینی کنند.

,

وی از برگزاری کارگاه توجیهی و دوره آموزشی طرح شهید سلیمانی ویژه بسیجیان پایگاه های مقاومت در سراسر استان خبرداد و گفت: بسجیان در قالب تیم های دو نفره با مراجعه به منازل مردم ضمن پر کردن فرم های مربوطه و شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا، اقدام به آموزش پروتکل های بهداشتی و ارائه بروشورهای آموزشی پیشگیرانه به خانواده ها نیز می کنند.

,

سلطانی با بیان اینکه موارد گردآوری شده روزانه به پایگاه های سلامت ارسال می شود، گفت: در پایگاه های سلامت با افراد مشکوک به کرونا تماس گرفته شده و نسبت به قرنطینه خانگی و یا اعزام به مراکز درمانی  اقدامات لازم صورت می گیرد.

,

راه اندازی 24 نقاهتگاه کرونا در استان اردبیل

, راه اندازی 24 نقاهتگاه کرونا در استان اردبیل, راه اندازی 24 نقاهتگاه کرونا در استان اردبیل,

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه  در استان اردبیل 24 نقاهتگاه ویژه بیماران کرونایی پیش بینی شده است، گفت: در طرح شهید سلیمانی هتل ها و خوابگاه های دانشجویی موجود در سطح استان به نقاهتگاه ویژه بیماران کرونایی تبدیل شده اند تا با ارائه خدمات لازم به مردم ریشه این ویروس منحوس در کشور خشکانده شود.

,

10هزار بیمار مشکوک به کرونا بصورت رایگان تست می شوند

, 10هزار بیمار مشکوک به کرونا بصورت رایگان تست می شوند, 10هزار بیمار مشکوک به کرونا بصورت رایگان تست می شوند,

, , , ,

سلطانی در ادامه سخنان خود از دریافت 10هزار راپیت تست کرونا خبرداد و گفت: از امروز همزمان با ویزیت مردم،  تست کرونا نیز بصورت رایگان توسط اعضای بسیج جامعه پزشکی برای افراد مشکوک به کرونا در جلوی درب منازلشان انجام خواهد گرفت تا ضمن کاهش در هزینه های مردم و صرفه جویی در زمان، از ورود افراد ناقل  ویروس کرونا به سطح جامعه نیز جلوگیری شود که این امر مهمترین بخش قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان اردبیل است.

,

وی از حضور اکیپ های سیار در محلات نیز خبرداد و گفت: این اکیپ ها به منظور رسیدگی به وضع بیماران و سالمندان پیش بینی شده تا به افرادی که از توانایی لازم برخوردار نیستند از این طریق این اکیپ ها خدمت رسانی شود.

,

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل از همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح شهید سلیمانی در ریشه کن کردن ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: با همکاری سپاه پاسداران، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر کمک های مومنانه نیز در اختیار خانواده های آسیب دیده از کرونا قرار داده می شود تا همه مردم بدون دغدغه  بتوانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت نکات اعلامی از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا، در این جنگ سلامتی، نقش افرینی کنند.

,

, ,

وی با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی به مدت 4ماه پیش بینی شده است، گفت: فرمانده معنوی این طرح نیز خود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند که امیدواریم با کمک هاسی معنوی این شهید بزرگوار  و عنایات خاص خداوند متعال این ویروس منحوس هرچه زودتر ریشه کن شود.

,

سلطانی در پایان سخنان خود از زحمات طاقت فرسای بسیجیان در طول مدت 11 روز از اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: بسیجیان با حضور تمام وقت خود آن هم در شرایط سخت جوی  برف و باران، مهمترین نقش را در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ایفا می کنند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه