اخبار داغ

وقتی دانش‌آموزان از نیمکت به فضای مجازی کوچ می‌کنند؛

تحت‌الشعاع قرار گرفتن تعاملات گروهی با آموزش‌های مجازی/ لزوم توانمندسازی والدین در حفظ سلامت اجتماعی فرزندان

تحت‌الشعاع قرار گرفتن تعاملات گروهی با آموزش‌های مجازی/ لزوم توانمندسازی والدین در حفظ سلامت اجتماعی فرزندان
اپیدمی کرونا شرایط و نحوه زندگی را تا حدی تغییر داده است، بطوریکه باید ها و نبایدها جابجا شده اند از این رو کوچ دانش آموزان از نیمکت به فضای مجازی تا حد زیادی بر نحوه آموختن دانش و تعاملات اجتماعی دانش آموزان و شرایط زندگی والدین اثر گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ با همه گیر شدن بیماری کووید ۱۹، بسیاری از باید ها و نباید ها رنگ باختند و حتی جای خود را با یکدیگر عوض کردند.سایه شومی که کرونا بر خانواده ها انداخته است در بسیاری از ابعاد زندگی افراد به خصوص در بعد روحی و روانی بیش از پیش نمایان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

از یک طرف نگرانی حضور در اجتماع از طرفی دیگر دوری از اقوام و حتی پدر و مادرها و کم کردم رفت و آمدهای خانوادگی، آمار مرگ و میر و از دست دادن عزیزان، بسته شدن مغازه ها و کم شدن امرار معاش خانواده ها، گرانی ها و مهم تر از همه تحصیل فرزندان و … همه و همه دست به دست هم داده اند و بیش از گذشته شرایط را برای خانواده ها پر از التهاب و اضطراب کرده است.

,

از همه این ها که بگذریم اما آموزش دانش آموزان و دغدغه مادران برای تحصیل فرزندان از جمله مواردی است که در بسیاری از خانواده های ایرانی را دغدغه مند کرده است.

,

از یک طرف برخی از دانش آموزانی که در خانواده های کم بضاعت قرار دارند به دلیل آموزش مجازی دانش آموزان دچار مشکل شده اند، از طرفی برخی از خانواده هایی که در مناطق دورافتاده و در روستاها قرار دارند زیر ساخت مناسبی برای اتصال به اینترنت ندارند و از آموزش محروم هستند، این ها را اگر کنار هم بگذاریم باز هم در میان خانواده هایی که در شهر زندگی می کنند و اتفاقا از امکانات به روز هم بهره مند هستند، مشکلات آموزش فرزندان بسیار است.

,

مادران پا به پای تحصیل دانش آموزان در دوران کرونا

, مادران پا به پای تحصیل دانش آموزان در دوران کرونا, مادران پا به پای تحصیل دانش آموزان در دوران کرونا,

خانم نادری که ۲ فرزند دانش آموز دارد، در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه گفت: از طرفی نگران سلامتی فرزندانم هستم و از طرفی آموزش مجازی فرزندان در خانه شرایط و جو بسیار سختی را ایجاده کرده است.

,

وی ادامه داد: مدام باید در کنار هر یک از فرزندانم حضور داشته باشم و زمانی که کلاسشان شروع می شود آن ها را راهنمایی کنم، حال اگر در این میان دوتا از فرزندانم همزمان با هم کلاس داشته باشند کار برایم بسیار دشوار تر می شود.

,

نادری توضیح داد: نظارت بر آموزش فرزندان و انجام تکالیف توسط آن ها بسیاری از زمان من را به خود اختصاص داه است و عملا دیگر همچون گذشته نمی توانم به خانه و زندگی رسیدگی کنم.

,

این بانوی کرمانی تاکید کرد: اگر چه در گذشته نگران بودیم که فرزندانمان بیش از اندازه در فضای مجازی نباشند و گوشی و یا تبلت وقت آن ها را نگیرد اما در شرایط کنونی فرزندانمان به کلی زمان خود را با گوشی های موبایل و یا تبلت سپری می کنند.

,

تحت الشعاع قرار گرفتن تعاملات گروهی با آموزش مجازی دانش آموزان

, تحت الشعاع قرار گرفتن تعاملات گروهی با آموزش مجازی دانش آموزان, تحت الشعاع قرار گرفتن تعاملات گروهی با آموزش مجازی دانش آموزان,

زهرا بحرینی روانشناس در گفتگو با راه آرمان با تاکید بر اینکه آموزش مجازی دانش آموزان منجر به افزایش مسئولیت والدین و تحت الشعاع قرار گرفتن زندگی والدین شده است، گفت: فراهم نبودن مقدمات، زمینه‌ها و آمادگی لازم برای استفاده از سیستم آموزشی جدید نظیر آموزش آنلاین می‌تواند متناسب با سطح تحصیلات والدین، شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن‌ها، مشکلات متفاوتی را برای خانواده‌ها ایجاد کند و بار مسئولیت‌شان را افزایش دهند.

,

وی ادامه داد: در شرایط کنونی دانش آموزان تنها با دیدن و شنیدن آموزش می بینند و دیگر تعامل و کارهای گروهی که در مدرسه انجام می شد، وجود ندارد از این رو این شرایط علاوه بر محروم کردن دانش آموزان از آموختن سایر آموزش ها موجب خستگی زودرس و کلافگی دانش آموز می‌شود.

,

این روانشناس توضیح داد: شرایطی از جمله نظم و انضباط و پایبند بودن به قوانین و مقرارت توسط دانش اموزان در مدرسه، در خانه حاکم نیست از این رو دانش آموز در فضای منزل که فضای استراحت است کلاس درس را تجربه می‌کند و قطعا به دلیل عدم تشابه با کلاس درس صدماتی را به دانش آموز وارد می‌کند.

,

بحرینی عنوان کرد: عدم حضور فیزیکی معلم منجر به کاهش تمرکز دانش آموزان می‌شود چراکه یکی از راه‌های جذب تمرکز، مشاهده فیزیکی معلم است.همچنین یادگیری دانش آموزان تحت الشعاع قرار می‌گیرد و در نهایت به دلیل آموختن ناقص مطالب درسی، دانش آموزان دچار استرس و اضطرابِ چگونگی گذراندن امتحانات می‌شوند.

,

وی افزود: بسیاری از والدین در هنگام برگزاری کلاس و یا امتحان دادن دانش آموزانشان به صورت آنلاین در کنار فرزند خود حضور دارند و این امر موجب وابستگی دانش آموز، عدم تمرکز و دقت و در نهایت آموختن ناقص مطالب می شود.

,

البته این تنها روی سکه ی این ماجرا نیست چرا که علاوه بر شرایط سختی که بر خانه ها حاکم شده است، فرزندان نیز چون گذشته نمی توانند آموزش ببینند و این آموزش تنها به خواندن و نوشتن محدود نیست چرا که حضور در مدرسه و شرکت در میان دوستان درس هایی از زندگی را به دانش آموزان می آموزد اما امروزه و با توجه به اپیدمی کرونا و شرایطی که بر جامعه ایجاد کرده است، دیگر دانش آموزان نمی توانند همچون گذشته مهارت های لازم را به دست آورند.

,

لزوم توانمند سازی والدین بر حفظ سلامت اجتماعی فرزندان در دوران کرونا

, لزوم توانمند سازی والدین بر حفظ سلامت اجتماعی فرزندان در دوران کرونا, لزوم توانمند سازی والدین بر حفظ سلامت اجتماعی فرزندان در دوران کرونا,

محمدعلی حیدرنیا عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگویی ارتباط و تعامل با سایر همسالان و محیط اطراف را یکی از مهمترین فاکتورهای رشد سلامت اجتماعی در دانش آموزان ذکر کرد و یادآور شد: بی تردید یکی از اثرات اپیدمی‌ها تاثیر مستقیم و جدی بر سلامت اجتماعی کودکان و بزرگسالان است.

,

این دانشیار دانشگاه با بیان اینکه سلامت اجتماعی به چهار بعد سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: تعامل موثر و سازنده والدین با دانش آموزان به میزان قابل‌توجهی می‌تواند به سلامت اجتماعی و روان کمک کند، باید بدانیم که در روزهای سخت کرونایی مهمترین منبع تامین سلامت اجتماعی ارتباط والدین با فرزندان است.

,

حیدرنیا تاکید کرد: بیشترین اثر مخربی که کرونا بر کودکان و نوجوانان دارد، بحران دانش آموزی، آموزش‌ها و نحوه حضور در کلاس‌های مجازی و یا حضوری است بنابراین پدر و مادر باید راهکارها و مهارت‌هایی را تحت عنوان مدیریت استرس در زمان کرونا کسب کنند.

,

این متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه در پایان با بیان این که مهمترین اثر منفی کرونا بر دانش آموزان کاهش تعاملات است، گفت: اما روی دیگر سکه اثرات مثبت کروناست چرا که دانش آموز می‌تواند شرایط سخت را در زندگی تجربه کند، یعنی دانش آموز یاد می‌گیرد علیرغم شرایط سخت، دشوار و متفاوت با ابزار دیگری کار خود را ادامه دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه