اخبار داغ

قدیری‌ابیانه:

ترور شهید فخری‌زاده مصداق فشار هوشمند بایدن به ایران است/ مسئولین باید قاطعانه انتقام بگیرند

ترور شهید فخری‌زاده مصداق فشار هوشمند بایدن به ایران است/ مسئولین باید قاطعانه انتقام بگیرند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: می‌توانیم بگوییم ترور شهید فخری‌زاده مصداق فشار هوشمند علیه کشورمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرنگار یزدرسا گفت: آمریکایی‌ها اعلام کردند که بیشترین اطلاعات را از فعالیت‌های هسته‌ای ایران از طریق بازرسان بدست آورده‌اند یعنی در حقیقت این‌ها عوامل اطلاعاتی آمریکا هستند و آژانس هم همه اطلاعات را در اختیار آمریکا و سایر اعضای شورای حکام قرار می‌دهد و آن‌ها هم در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند و کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس با گروه‌های تروریستی هم همکاری دارند. بنابراین ما باید ورود کلیه مامورین آزانس به ایران تا زمان انتقام ایران از این ترور متوقف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرنگار , یزدرسا , گفت: آمریکایی‌ها اعلام کردند که بیشترین اطلاعات را از فعالیت‌های هسته‌ای ایران از طریق بازرسان بدست آورده‌اند یعنی در حقیقت این‌ها عوامل اطلاعاتی آمریکا هستند و آژانس هم همه اطلاعات را در اختیار آمریکا و سایر اعضای شورای حکام قرار می‌دهد و آن‌ها هم در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند و کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس با گروه‌های تروریستی هم همکاری دارند. بنابراین ما باید ورود کلیه مامورین آزانس به ایران تا زمان انتقام ایران از این ترور متوقف شود.,

وی افزود: دیوید آلبرایت رئیس موسسه موسوم به علوم و امنیت بین‌المللی در دسامبر ۲۰۱۴ در پیشگاه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید «بازرسان آژانس پیاده‌نظام آمریکا در ایران هستند. او حتی می‌گوید «بسیاری از اطلاعاتی که دستگاه‌های جاسوسی آمریکا از ایران دارند، نه به واسطه‌ی تلاش‌های خود آنها بلکه از طریق اطلاعاتی است که بازرسان آژانس در اختیار آمریکا قرار داده‌اند».

,

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: در زمان دولت اصلاحات که جواد ظریف معاون بین‌الملل وزارت خارجه بود، لیست دانشمندان هسته‌ای ما که در دانشگاه‌ها تدریس داشتند در چارچوب مذاکرات سعدآباد که آقای روحانی با سه وزیر خارجه اروپایی مذاکره داشت، در اختیار آژانس و این سه کشور قرار می‌گیرد و ما باید بدانیم که این لیست کسانی هستند که در معرض ترور قرار دارند.

,

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: قرائن نشان می‌دهد که ترور شهید فخری‌زاده که در مسئله‌ای هسته‌ای پزشکی تبحر داشت و در تولید نیازهای ایران جهت مقابله با کرونا فعالیت موثری داشته است، در این دور جدید تنها مورد نخواهد بود و دشمن تلاش خواهد کرد در آینده نزدیک بقیه دانشمندان هسته‌ای ما را هم ترور کند. لذا باید اعضای لیستی که زمان دولت اصلاحات و توسط ظریف، در اختیار آژانس و کشورهای غربی قرار داده شده است تحت محافظت بیشتری قرار بگیرند.

,

وی عنوان کرد: اصولا اعتماد ظریف به سازمان‌های بین‌المللی و به آمریکا برای کشور مشکل‌ساز بوده است چه زمانی که امضای کری را بخاطر اعتماد به آمریکا ضمانت می‌دانست و چه الان که لابد لبخند بایدن را ضمانت تلقی می‌کند.

,

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا تأکید کرد: تفاوت ترامپ و بایدن این است که ترامپ به فشار حداکثری به ایران اعتقاد داشت اما بایدن به فشار هوشمند اعتقاد دارد؛ می‌توانیم بگوییم ترور شهید فخری‌زاده مصداق فشار هوشمند علیه کشورمان است. کما اینکه شخصیت‌هایی مثل شهید شهریاری و شهید احمدی‌روشن زمان ریاست جمهوری اوباما که بایدن معاون او بود، عملیاتی شد، لذا دلخوش کردن به بایدن چیزی جز حماقت نیست.

,

قدیری ابیانه تصریح کرد: دشمن را نشاختن برای کسی افتخار نمی‌آورد و متأسفانه جوی که دولت و دستگاه دیپلماسی ما تلاش می‌کند ایجاد کند بجای اینکه پیام آور صلح باشد پیام‌آور ضعف و تسلیم در برا بر دشمن است و این نفعی برای کشور ما نخواهد داشت.

,

وی بیان کرد: ایران باید انتقام خودش را بگیرد و مسئولین کشور ما تلاش خودشان را برای انتقام به کار خواهند گرفت و مکان و زمان و نوع و چگونگی انتقام را مسئولین ایرانی تعیین خواهند کرد و تا زمان وقوع انتقام باید دشمن همواره نگران این انتقام باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه