اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

اختلاف شدید انحصارطلبان قدرت در جریان اصلاحات / فائزه هاشمی: نا امیدی اصلاح‌طلبان به لیدری خاتمی باز می‌گردد

اختلاف شدید انحصارطلبان قدرت در جریان اصلاحات / فائزه هاشمی: نا امیدی اصلاح‌طلبان به لیدری خاتمی باز می‌گردد
فرزند آیت‌الله هاشمی درباره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می گوید که «متأسفانه خود اصلاح‌طلبان هم دموکرات نیستند و در درون خودشان اعتقاد واقعی به دموکراسی ندارند، این موضوع به لیدری آقای خاتمی هم برمی‌گردد؛ بخشی از ناامیدی اصلاح‌طلبان از جمله خودم همین‌جاست.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان که با ریزش شدید اعتبار و تمایلات افکارعمومی نسبت به خود روبرو شده اند در برابر این چالش بزرگ سعی می کنند با انتقاد از دیگری و مطرح کردن راهبرد خود به عنوان راه اصلی و درست، این مسئله را میان خود برطرف کنند. اما این موضوع نشان می دهد که این جریان سیاسی دچار چالش عمیق چه در بدنه اجتماعی و چه در راهبرد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این میان دو طیف اصلاح طلب که یکی از بدنه مشارکتی ها که امروز با نام حزب اتحاد ملت شناخته می شوند و دیگری کارگزارانی ها که نشات گرفته از افکار و کارگزاران دولتهای مرحوم هاشمی رفسنجانی هستند در این گیرو دار با یکدیگر اختلاف دارند. اختلافی که در این حوزه به رسانه ها و افراد و اشخاص هم کشیده است.
, ,
 
,
یکی از این طیف های سیاسی بیان می کند که باید به هویت اصلاح طلبانه و راهبرد ایدئولوژی رادیکال بازگشت و دیگری ضمن اینکه این راهبرد را نخ نما شده می داند بازهم بر موضوع عمل گرایی و کاندیدای اجاره ای تاکید می ورزد که در سال 92 به کار برده شد و بر اساس آن حسن روحانی نامزد ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان شد.
, یکی از این طیف های سیاسی بیان می کند که باید به هویت اصلاح طلبانه و راهبرد ایدئولوژی رادیکال بازگشت و دیگری ضمن اینکه این راهبرد را نخ نما شده می داند بازهم بر موضوع عمل گرایی و کاندیدای اجاره ای تاکید می ورزد که در سال 92 به کار برده شد و بر اساس آن حسن روحانی نامزد ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گرایان شد.,
 
,
حالا یکی از طیف ها دیگری را به پدرسالاری و تصاحب گلوگاه مدیریتی این جناح متهم می کند و دیگری نیز همین اتهام و برچسب را به طرف مقابل و انحصارطلبی در قدرت می چسباند.
,
 
,
روزنامه اصلاح طلب شرق با اشاره به این اختلافات درون جناحی می نویسد: «در تمام این سال‌ها یعنی از سال 92 تاکنون، آرام‌آرام طیف چپ اصلاحات گاهی به آرامی و گاهی به تندی به سیاست‌های دولت روحانی انتقاد می‌کردند اما کارگزاران تا همین اواخر مدافع عملکرد روحانی بودند و اخیرا که انتقادهای عمومی به‌شدت افزایش یافت، قدری ادبیات انتقادی در مواجهه با دولت در پیش گرفتند؛ یعنی در این قریب به هشت ‌سال هم گرچه اختلاف نظر بسیار زیادی میان این دو طیف وجود نداشت اما به هر حال نوع نگاه ایشان به دولت روحانی متفاوت بود. »
,
 
,
فائزه هاشمی در همین راستا با اشاره به اختلافات درون جناحی اصلاحات در برابر انتقادات طیف اتحاد ملت و اینکه کارگزاران را پدرسالار اصلاح طلبان می خواند می گوید: «جریانی که پدرسالار است حزب اتحاد ملت است که نزدیک‌ترین به آقای خاتمی است. جریان اصلاحات را آقای خاتمی رهبری می‌کند و ایشان هم بیشتر تحت تأثیر نظرات و افکار این حزب است. مواردی بوده که کارگزاران با آقای خاتمی در موضوعی بحث کرده‌اند، پیشنهاد دیگری داده‌اند اما ایشان بدون منطق آن را قبول نکرده یا منطق ضعیفی داشته که قابل قبول نبوده است. به‌ نظرم این‌گونه که می‌گویید نیست.»
, فائزه هاشمی در همین راستا با اشاره به اختلافات درون جناحی اصلاحات در برابر انتقادات طیف اتحاد ملت و اینکه کارگزاران را پدرسالار اصلاح طلبان می خواند می گوید: «جریانی که پدرسالار است حزب اتحاد ملت است که نزدیک‌ترین به آقای خاتمی است. جریان اصلاحات را آقای خاتمی رهبری می‌کند و ایشان هم بیشتر تحت تأثیر نظرات و افکار این حزب است. مواردی بوده که کارگزاران با آقای خاتمی در موضوعی بحث کرده‌اند، پیشنهاد دیگری داده‌اند اما ایشان بدون منطق آن را قبول نکرده یا منطق ضعیفی داشته که قابل قبول نبوده است. به‌ نظرم این‌گونه که می‌گویید نیست.», فائزه هاشمی در همین راستا با اشاره به اختلافات درون جناحی اصلاحات در برابر انتقادات طیف اتحاد ملت و اینکه کارگزاران را پدرسالار اصلاح طلبان می خواند می گوید: «جریانی که پدرسالار است حزب اتحاد ملت است که نزدیک‌ترین به آقای خاتمی است. جریان اصلاحات را آقای خاتمی رهبری می‌کند و ایشان هم بیشتر تحت تأثیر نظرات و افکار این حزب است. مواردی بوده که کارگزاران با آقای خاتمی در موضوعی بحث کرده‌اند، پیشنهاد دیگری داده‌اند اما ایشان بدون منطق آن را قبول نکرده یا منطق ضعیفی داشته که قابل قبول نبوده است. به‌ نظرم این‌گونه که می‌گویید نیست.», ,
 
,
فرزند آیت‌الله هاشمی درباره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم این‌گونه اظهارنظر کرد: «متأسفانه خود اصلاح‌طلبان هم دموکرات نیستند و در درون خودشان اعتقاد واقعی به دموکراسی ندارند، این موضوع به لیدری آقای خاتمی هم برمی‌گردد. در شورای عالی اصلاح‌طلبان افراد بیشتر بر اساس سلیقه آقای خاتمی حضور دارند، سیستمی وجود ندارد که چند درصد زنان، چند درصد جوانان و کلا چه ترکیبی آنجا باشند. بخشی از ناامیدی اصلاح‌طلبان از جمله خودم همین‌جاست؛ همچنین این روند دموکراتیک در احزاب هم کمتر وجود دارد، خود اصلاح‌طلبان در درون خودشان نیاز به اصلاحات جدی دارند».
, فرزند آیت‌الله هاشمی درباره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم این‌گونه اظهارنظر کرد: «متأسفانه خود اصلاح‌طلبان هم دموکرات نیستند و در درون خودشان اعتقاد واقعی به دموکراسی ندارند، این موضوع به لیدری آقای خاتمی هم برمی‌گردد. در شورای عالی اصلاح‌طلبان افراد بیشتر بر اساس سلیقه آقای خاتمی حضور دارند، سیستمی وجود ندارد که چند درصد زنان، چند درصد جوانان و کلا چه ترکیبی آنجا باشند. بخشی از ناامیدی اصلاح‌طلبان از جمله خودم همین‌جاست؛ همچنین این روند دموکراتیک در احزاب هم کمتر وجود دارد، خود اصلاح‌طلبان در درون خودشان نیاز به اصلاحات جدی دارند»., فرزند آیت‌الله هاشمی درباره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم این‌گونه اظهارنظر کرد: «متأسفانه خود اصلاح‌طلبان هم دموکرات نیستند و در درون خودشان اعتقاد واقعی به دموکراسی ندارند، این موضوع به لیدری آقای خاتمی هم برمی‌گردد. در شورای عالی اصلاح‌طلبان افراد بیشتر بر اساس سلیقه آقای خاتمی حضور دارند، سیستمی وجود ندارد که چند درصد زنان، چند درصد جوانان و کلا چه ترکیبی آنجا باشند. بخشی از ناامیدی اصلاح‌طلبان از جمله خودم همین‌جاست؛ همچنین این روند دموکراتیک در احزاب هم کمتر وجود دارد، خود اصلاح‌طلبان در درون خودشان نیاز به اصلاحات جدی دارند».,
 
,
به نظر می رسد انتقادات فائزه هاشمی به اصلاح طلبان خصوصا لیدر این جریان سیاسی برای طیف انحصار طلب که به خاتمی نزدیک هستند بسیار گران تمام شده است. از این روست که روزنامه شرق با عکسی حاکی از عصبانیت فرزند هاشمی رفسنجانی اتهام پدرسالاری را به حزب کارگزاران نسبت می دهد.
,
 
,
البته باید گفت که در جریان اصلاحات میان دو طیف انحصار طلب قدرت یعنی اتحاد ملت (مشارکت) و کارگزاران با وجود تنش های سیاسی قدرت اداره می شود و در این راستا بسیاری از طیف های دیگر خصوصا جوانان نقش و مشارکتی در قدرت ندارند. این موضوع سالهاست که مورد انتقاد اصلاح طلبان خصوصا شورای هماهنگی اصلاحات که متشکل از احزاب دیگر است قرار دارد اما همچنان دو حزب سیاسی زیر نظر لیدر اصلاحات در این جریان سیاسی حکمرانی می کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
امیر حمزه نژاد
, امیر حمزه نژاد,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه