اخبار داغ

نامه ایران به کمیسر عالی حقوق بشردر پی ترور شهید فخری زاده

نامه ایران به کمیسر عالی حقوق بشردر پی ترور شهید فخری زاده
نماینده دائم ایران در ژنو در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر با اشاره به وجود قرینه‌های جدی مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده نسبت به عواقب خطرناک تروریسم دولتی جنگ طلب بر حاکمیت قانون و صلح و امنیت بین‌المللی هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «اسماعیل بقایی هامانه» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو، با ارسال نامه‌ای به خانم «میشل باشلت» کمیسر عالی حقوق بشر ضرورت واکنش قاطع سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل نسبت به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی را یادآور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
اسماعیل بقایی هامانه در این نامه، با اشاره به وجود قرینه‌های جدی مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدام شنیع، آن را «نقض فاحش حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و همه ارزش‌های اخلاقی» توصیف کرده و نسبت به عواقب خطرناک تروریسم دولتی جنگ طلب بر حاکمیت قانون و صلح و امنیت بین‌المللی هشدار داد. 
,
 
,
بقایی هامانه در بخشی از این نامه ضمن تشریح خدمات علمی و پژوهشی شهید فخری زاده از جمله در تولید کیت‌های تشخیص کرونا و همچنین مدیریت پروژه تولید واکسن کووید- ۱۹ در ایران، ترور سبعانه ایشان را نشانه بارز خباثت بانیان این ترور برای ممانعت از رشد و شکوفایی علمی و تکنولوژیک ایران خوانده و تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران به رغم همه فشارها و تضییقات تحمیلی مسیر بالندگی علمی خود را ادامه خواهد داد.
,
 
,
وی مسئولیت سازوکارهای حقوق بشری به ویژه دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در برابر چنین اقداماتی که مصداق واقعی تروریسم دولتی بوده و با نقض حق حیات انسان‌های بیگناه همه موازین و قواعد حقوق بشری و اخلاقی را یادآور شده و از کمیسر عالی حقوق بشر خواست این اقدام را محکوم کند.
,
 
,
گفتنی است کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در وین، در نامه‌ای به مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم ملل متحد ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری زاده، اعلام کرد: ایران حق ذاتی دفاع از خود را برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم در پاسخ به این حمله تروریستی و هرگونه اقدامات متخلفانه دیگر، مطابق با منشور ملل و حقوق بین‌الملل محفوظ می‌دارد.
,
 
,
به گزارش فارس، در پی این اقدام تروریستی که بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه توسط عناصر مسلح تروریست صورت گرفت، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک نیز در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت،  آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول حمله ناجوانمردانه علیه دانشمند برجسته‌ ایرانی برشمرد. 
,
 
,
بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی وی به شهادت رسید. 
,
 
,
در همین زمینه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد».
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه