اخبار داغ

قالیباف:

مجلس برای هر موضوعی حق دخالت و تصمیم‌گیری دارد

مجلس برای هر موضوعی حق دخالت و تصمیم‌گیری دارد
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطاری درباره لزوم تصمیم‌گیری شورای امنیت ملی درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: مجلسی که در رأس امور است، برای هر موضوعی حق دخالت و تصمیم گیری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 11 آذر) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران در اخطاری اظهار داشت: بر اساس اصل 176 قانون اساسی، به منظور تأمین منافع ملی و پاسداری از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی، شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور با وظایفی همچون تعیین سیاست‌های دفاعی ـ امنیتی در محدوده سیاست‌های کلی تعیین شده از طرف مقام معظم رهبری، هماهنگ کردن فعالیت سیاسی، اطلاعاتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ارتباط با تدابیر امنیتی و دفاعی و بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی تشکیل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در شرایط کنونی شاهدیم که در جریان طرح مذکور یک تصمیم، نه در موضوعات فنی و اقتصادی، بلکه یک تصمیم امنیتی اتخاذ می‌شود ولی در هیچ جای این طرح محلی برای شورای عالی امنیت ملی دیده نشده، در حالی که صراحتاً در اصول قانون اساسی، این شورا پیش بینی شده است. حتی در موارد پیشین نیز برخی موضوعات به شورای عالی ارجاع داده شد.

,

نماینده بستان آباد در مجلس تصریح کرد: تصمیم گیری در موضوعات مهم و حساس کشور نیاز به اتخاذ تصمیمات روزانه و ساعتی دارد، از این رو منوط کردن این تصمیمات به یک پروسه طولانی خلاف اصل 176 قانون اساسی است، همچنین این طرح با بندهایی از اصول 110 و 75 قانون اساسی مغایرت دارد.

,

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نوری قزلجه گفت: این اخطار براساس اصل 176 قانون اساسی وارد نیست، ما در مجلس شورای اسلامی اختیار داریم و این مسئله حق و وظیفه مجلس است، مجلسی که در رأس امور بوده و برای هر موضوعی حق دارد دخالت کرده و تصمیم بگیرد، ولی مهم این است که حتما در تدوین طرح مسائل قانون اساسی و شرع رعایت شود.

,

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران را بررسی کرده تا با اصولی مانند 176، 110 و 75 و همچنین شرع مغایرت نداشته باشد و حتما نمایندگان این مسائل را رعایت می‌کنند و اینکه می‌گویید این مسائل از اختیارات شورای عالی امنیت ملی بوده و ما نباید دخالت کنیم این اخطار وارد نیست، بلکه ما با رعایت قانون اساسی و شرع حتما دخالت می‌کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه