اخبار داغ

حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون مبنای قانونی ندارد؛

قاضی‌زاده هاشمی: اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مجرم هستند/ سلطانی‌فر باید به صحن علنی مجلس بیاید

قاضی‌زاده هاشمی: اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مجرم هستند/ سلطانی‌فر باید به صحن علنی مجلس بیاید
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ورزش و جوانان باید به صحن علنی مجلس برای پاسخ به پرسش نمایندگان مذکور بیاید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی درباره تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط مجمع این فدراسیون اظهار داشت: از سال گذشته که اساسنامه به موضوعی برای عدم برگزاری انتخابات مطرح شد، پیش‌نویس اساسنامه رفت و برگشت داشت که اولویت، برگزاری انتخابات بود. درباره بند اول که مرتبط با ماهیت حقوقی فدراسیون است، اعضای هیئت رئیسه جدید ظرف یک سال آینده با هماهنگی فیفا و مراجع قانونی، دولت، مجلس و شورای نگهبان باید این روند را طی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی راجع به حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: حضور این افراد مبنای قانونی ندارد و به قوانین داخلی و ملی کشور اشاره شده است. این موضوع با ماهیت حقوقی و قانونی تعارض دارد و بسیاری از کسانی که مطلع هستند، به آن اذعان دارند.

,

قاضی‌زاده هاشمی در مورد اینکه چقدر امیدوار است روند انتخابات این بار شفاف باشد، تصریح کرد: باید انتخابات سالم، جامع و کاملی برگزار شود و روند نظارت توسط مرجع بین‌المللی و مراجع داخلی طی شود. امیدوارم انتخاباتی با رأی اعضای مجمع شکل بگیرد، بدون اینکه تحمیل نظری از جانب افراد و تیم هیئت رئیسه فعلی برای مجمع شکل بگیرد. گستردگی اعضای مجمع دلیل بر این است که با ورود اعضای جدید، انتخابات شفاف‌تر و گسترده‌تر باشد.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، درباره سرنوشت پرونده مارک ویلموتس و اینکه گفته شد اعضای فعلی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نمی‌توانند در انتخابات ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: در این پرونده باید سؤالات خود را از دستگاه قضایی بپرسیم و آنها باید درباره سرنوشت پرونده نظر بدهند. این اعلام جرم توسط سازمان بازرسی کل کشور برای این هشت نفر (اعضای هیئت رئیسه) صورت گرفت و مرجع قضایی باید درباره پرونده توضیح بدهد.

,

قاضی‌زاده هاشمی در مورد حضور مسعود سلطانی‌فر در مجلس شورای اسلامی هم یادآورد شد: سؤال نمایندگان از وزیر را داشتیم و جلسه طولانی بود. سؤالات دیگری هم بود که در هفته‌های آینده به آنها رسیدگی می‌شود. راستینه (نماینده مجلس) از پاسخ وزیر ورزش قانع نشد و قرار است این سؤال در صحن علنی مجلس مطرح شود. وزیر ورزش باید به صحن علنی مجلس برای پاسخ به پرسش نماینده مذکور بیاید.

,

وی در مورد موضوع سؤالات مطرح شده از وزیر ورزش و جوانان گفت: محور سؤالات بیشتر درباره قراردادهای خارجی و بین‌‌المللی در باشگاه‌های بزرگ و نیز پرونده مارک ویلموتس بود. عملکرد مدیریتی و نظارتی وزارت ورزش و سؤالات دیگری هم مطرح بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه