اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد؛

تجویز رمدسیویر تنها در بیمارستان‌ها و برای بیماران حاد/ گرانی مکمل‌های غذایی تولید داخل قانونی و اجتناب ناپذیر است

تجویز رمدسیویر تنها در بیمارستان‌ها و برای بیماران حاد/ گرانی مکمل‌های غذایی تولید داخل قانونی و اجتناب ناپذیر است
علی اسدی پور گفت: داروی رمدسیویر یک داروی بیمارستانی است و هیچ داروخانه ای این دارو را ندارد و تنها برای افرادی تجویز می شود که دارای علائم حاد کرونا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، اخیرا بیماران کرونایی از کمبود داروهای بهبود دهنده این بیماری شکایت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

با توجه به اینکه بیماران با علائم سبک تر برای درمان و قرنطینه در منازل خود می مانند، طی تماس های متعدد با خبرنگار ما گفته شده داروهایی که پزشکان برای بهبود بیماری کرونا تجویز می کنند، در داروخانه ها موجود نیست.

,

تجویز رمدسیویر تنها در بیمارستان ها و برای بیماران حاد تجویز می شود

, تجویز رمدسیویر تنها در بیمارستان ها و برای بیماران حاد تجویز می شود, تجویز رمدسیویر تنها در بیمارستان ها و برای بیماران حاد تجویز می شود,

علی اسدی پور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ارتباط با کمبود داروی رمدسیویر در کرمان به خبرنگار ما گفت: داروی رمدسیویر یک داروی بیمارستانی است و هیچ داروخانه ای این دارو را ندارد و تنها برای افرادی تجویز می شود که دارای علائم حاد کرونا هستند.

,

وی افزود: این دارو در بیمارستان تنها به آن دسته از بیماران که نیازمند باشند، تزریق می شود و در حال حاضر کمبودی در بیمارستان های استان وجود ندارد.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد: بیماران کرونایی با مراجعه به پزشک معاینه می شوند و در صورتی که شرایط نرمال داشته باشند در منزل مداوا می شوند امااگر علائم در آن ها شدیدتر شود، در بیمارستان بستری شده و در صورت لزوم رمدسیویر برای آن ها تجویز می شود.

,

اسدی پور در ارتباط با شایعات فضای مجازی مبنی بر پرخطر بودن تجویز برخی داروها برای بیماران کرونایی بیان کرد: پیش از اینکه دارویی برای بیماران تجویز شود در ابتدا بررسی می شود و در صورت مناسب بودن تجویز می شود.

,

وی یادآور شد: علت اینکه داروهای طب سنتی برای بیماران تجویز نمی شود این است که این نوع از داروها  آزمایش نشده اند و ما اطلاعاتی از فواید و یا مضرات آن ها در اختیار نداریم.

,

گرانی مکمل های غذایی تولید داخل قانونی و اجتناب ناپذیر است

, گرانی مکمل های غذایی تولید داخل قانونی و اجتناب ناپذیر است, گرانی مکمل های غذایی تولید داخل قانونی و اجتناب ناپذیر است,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ارتباط کمبود دارویی در استان به ویژه انسولین توضیح داد: کمبود انسولین در استان وجود دارد اما در تلاش هستیم تا این کمبود مدیریت شود، داروخانه هایی در سطح استان مسئول پخش انسولین هستند.

,

اسدی پور تاکید کرد: البته انسولین قلمی کمبود داریم که مشکل چندانی برای بیماران دیابتی ایجاد نمی کند چرا که انسولین معمولی که تا چند سال پیش مورد استفاده قرار می گرفت، اکنون به وفور در بازار موجود است.

,

وی در ارتباط با کمبود مکمل های غذایی ادامه داد: متاسفانه ایراد ما این است که به دنبال برندهای خاص هستیم در صورتی که جایگزین آن در بازار وجود دارد، در حال حاضر کمبود هیچ یک از مکمل های غذایی در استان وجود ندارد.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ارتباط با افزایش قیمت مکمل های داخلی اظهار کرد: متاسفانه این گرانی تنها مختص به گرانی مکمل ها نیست و در سطح گسترده وجود دارد البته این میزان افزایش قیمت باید بر اساس مقررات موجود صورت گیرد.

,

اسدی پور توصیه کرد: از مردم درخواست داریم کرونا را جدی بگیرند و در همه شرایط پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، اگر احساس بیماری دارند مبنا را بر کرونا بگذارند مگر این که خلاف آن ثابت شود.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این حالت فرد با جدا کردن خود از دیگران، قرنطینه و مراجعه به پزشک از گسترش زنجیره بیماری کرونا جلوگیری کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه