اخبار داغ

با تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا؛

قیمت ماسک سه لایه به هزار تومان کاهش یافت

قیمت ماسک سه لایه به هزار تومان کاهش یافت
قیمت ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو با تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا به هزار تومان کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، جلسه مورخ ۰۹/‏۰۹/‏۹۹‬ ستاد لجستیک مقابله با کرونا با حضور رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و معاونین بازرگانی داخلی، امور صنایع و نمایندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مسئول و نظارتی، نمایندگان واحدهای تولیدی در محل سازمان حمایت برگزار شد.

در این جلسه ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید انبوه انواع ماسک‌های بهداشتی سه لایه استاندارد و به تبع آن دپوی قابل توجه ماسک در کشور مواردی به شرح ذیل طرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

با عنایت به برنامه‌ریزی‌های صورت‌پذیرفته در راستای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا مقرر شد جهت رفاه عموم مردم ایران و الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوریت نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع ماسک‌های موجود در محل انبارهای واحدهای تولیدی و شرکت‌های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور اقدام کند.

همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی های مناسب انجام شده در زمینه تولید انواع ماسک و در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان در شرایط حساس کنونی، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تأیید سازمان غذا و دارو به ۱۰،۰۰۰ ریال کاهش یافت و کلیه مراکز عرضه از جمله داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی و … مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده هستند.

مضافاً حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز ۸,۰۰۰ ریال تعیین گردید که البته فروش به قیمت‌های پایین‌تر در این شرایط حساس قابل تشکر و تقدیر است.

لذا کلیه واحدهای ذیربط از جمله تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان نهایی مکلف به رعایت قیمت‌های مصوب تعیین شده هستند و در صورت عدم رعایت قیمت‌های مذکور از سوی هر یک از عرضه‌کنندگان نهایی، اقدامات قانونی لازم با واحدهای متخلف و سود جود صورت خواهد پذیرفت و به ویژه سهمیه پارچه تولیدکنندگان خاطی نیز قطع می‌گردد.

لازم به ذکر است قیمت فروش مصرف کننده ماسک در طول سال جاری در دو مرحله از ۱۵۰۰ به ۱۳۰۰ و از ۱۳۰۰ به ۱,۰۰۰ تومان توسط دبیرخانه کمیته لجستیک مقابله با کرونا کاهش داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه