اخبار داغ

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد؛

آزمایشگاه تمام ایرانی «سطح سه زیستی» حاصل همت و مدیریت شهید فخری‌زاده است

آزمایشگاه تمام ایرانی «سطح سه زیستی» حاصل همت و مدیریت شهید فخری‌زاده است
سردار دکتر جلالی با بیان اینکه شهید فخری‌زاده جزو سرداران شهید پدافند غیرعامل است گفت: آزمایشگاه تمام ایرانی «سطح سه زیستی» حاصل همت و مدیریت این شهید گرانقدر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگویی در خصوص نقش و جایگاه شهید فخری‌زاده در ارتقای توان دفاعی کشور در برابر تهدیدات نوین، اظهار داشت: امروز مقوله دفاع، تنها شامل مسائل نظامی نیست بلکه عرصه تهدیدات گسترده‌تر و به حوزه‌هایی همچون پدافند سایبری، شیمیایی، زیستی و پرتوی کشیده شده است. از سوی دیگر یکی از رسالت های وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح کشور است و پدافند غیرعامل به عنوان بخش مکمل دفاع نظامی کشور مجموعه‌ای از ماموریت های خود را با استفاده از ظرفیت های وزارت دفاع به ویژه سازمان سپند انجام می دهد.

اقدامات سازمان سپند در ارتقای توان پدافند زیستی کشور

وی با بیان اینکه یکی از بازوان توانمند وزارت دفاع، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی(سپند) است، تصریح کرد: این سازمان تحت مدیریت شهید فخری زاده همراهی و همکاری بسیار زیادی با سازمان پدافند غیرعامل کشور داشته است، برای مثال در عرصه پدافند زیستی سازمان سپند به ارتقای ظرفیت‌های فنی و تخصصی کشور به ویژه از نظر آزمایشگاهی و ساخت تجهیزات پیشرفته مانند آزمایشگاه سیار سطح ۳ ایمنی زیستی(BSL-3 ) سیار پرداخته است که موجب ارتقای توان دفاع بیولوژیک کشور شده است.

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه این توفیقات بدون همکاری شهید فخری زاده در راس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع میسر نمی‌شد، خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا هم این سازمان وظایف بسیار خطیری را برعهده گرفت که برخی از آنها تولید کیت‌های تشخیصی و موضوع راهبردی تولید واکسن بود که امروز در آستانه ورود به آزمایش‌های انسانی است.  

نقش‌آفرینی شهید فخری زاده در تجهیز شهرها به تجهیزات مقابله با تهدیدات CBRNE

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه شهید فخری زاده مبدع صنعت پدافند غیرعامل در حوزه‌های CBRNE است به کمک‌های سازمان سپند در زمینه ارتقای توانمندی‌ها در حوزه مقابله با تهدیدات نوین اشاره و تصریح کرد: ما طی سال های گذشته به کمک سازمان سپند و شخص شهید فخری زاده، آتش نشانی های بیش از 50 شهر را به تجهیزات بومی و پیشرفته مقابله با تهدیدات CBRNE مجهز کردیم که بخشی از آنها در شرایط مقابله با کرونا به کمک کشور آمد.

سردار جلالی با اشاره به زحمات شهید فخری‌زاده در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی در حوزه پدافند پرتوی نیز گفت: سازمان پدافند غیرعامل با کمک و مشارکت سپند در طرح ریزی اقدامات پدافندی در استان های هسته ای اقدامات ارزشمندی انجام داد که ایجاد ظرفیت های عملیات پدافندی، درمانی و... از جمله آنهاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: شهید فخری‌‎زاده از شهدای مظلوم کشور است و ابعاد خدمات و دستاوردهای ایشان برای امنیت و سلامت مردم و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی به حدی است که حتی امروز هم نمی‌توان به طور کامل در خصوص این اقدامات سخنی به میان آورد.

جلالی افزود: ولایت‌مداری شهید فخری زاده به حدی بود که اوامر و منویات مقام معظم رهبری را بر همه چیز اولویت می‌دانست.

سردار جلالی با اشاره به اینکه آن شهید از دانشمندان متخصص در امور هسته‌ای بود، افزود: عمده فعالیت سازمان سپند نیز در مباحث هسته ای مربوط به مباحث پدافند پرتوی است.

شهید فخری زاده جزو سرداران شهید پدافند غیرعامل است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: شهید فخری‌زاده، فخر شهدای هسته‌ای و جزو سرداران شهید پدافند غیر عامل است.

وی با بیان اینکه بدون شک انگیزه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از به شهادت رساندن شهید فخری زاده، ضربه زدن به توان دفاعی و بازدارندگی کشور، بوده است، تصریح کرد: من به ضرس قاطع به ملت عزیز ایران اطمینان می‌دهم که این شهید با اقدامات مجاهدانه و نشر دانش خود، سنگ‌ بنای پروژه‌های عظیم علمی دفاعی را ایجاد و شاگردانی مکتبی و انقلابی تربیت کرده است که راه او را ادامه خواهند داد و این علم هیچ گاه بر زمین نخواهد ماند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مظلومیت شهید فخری‌زاده، از سایر ویژگی‌هایش بارزتر بود تصریح کرد: خاصیت مردان بزرگی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، طهرانی مقدم و فخری زاده این است که در زمان حیات تکیه‌گاه مردم و الهام بخش نسل جوان و پس از شهادت سبب ساز اتحاد و انسجام ملت در ایستادگی در برابر دشمنان خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
, اقدامات سازمان سپند در ارتقای توان پدافند زیستی کشور,
,
,
,
,
,
, نقش‌آفرینی شهید فخری زاده در تجهیز شهرها به تجهیزات مقابله با تهدیدات CBRNE,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شهید فخری زاده جزو سرداران شهید پدافند غیرعامل است,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه