اخبار داغ

خبر خوش شهردار برای شهروندان گچسارانی

خبر خوش شهردار برای شهروندان گچسارانی
شهردار دوگنبدان گفت: پس از محلات لبنان، کیامرثی، سادات، رادک و پس از آنها آبگرمو، باغ فردوس و سه‌راهی، اکنون تسهیلات بافت فرسوده به دیگر مناطق شهر نیز تعلق می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از معضلات توسعه مدیریت شهری است که در ابتدایی‌ترین مرحله، خدمات‌رسانی را دچار مشکل می‌کند،نوسازی و تحرک در بازسازی بافت های فرسوده نیازمند مشوق‌های قانونی و مالی بیشتر برای ترغیب ساکنان به منظور احیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

بیش از 25 هزار نفر از شهروندان گچسارانی در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که کارشناسان همواره راجع به خطرات آن هشدار می دهند معابر تنگ، شیب تند، بافت‌های پلکانی و خانه‌های ناایمن و نبود کمترین زیرساخت‌های رفاهی و فرهنگی افزون بر سلامتی جسمی باعث ناامیدی و فشارهای روحی به ساکنان بافت ناکارآمد این شهر شده است.

,

محله‌های لبنان،کیامرثی، سادات، پربالی و خیابان امینی جزء محلات هدف طرح بازآفرینی شهری هستند،نوسازی بافت فرسوده در گچساران به عنوان یک طرح پایلوت در کشور در حال اجرا است، در این پروژه ملی  تعداد پنج هزار و 350 واحد مسکونی  از سوی کارشناسان مربوطه در بافت فرسوده شناسایی شده است که در فاز اول تعداد سه هزار و  100واحد نوسازی خواهند شد.

,

از سال 96 تاکنون 1400 واحد در بافت فرسوده گچساران نوسازی و به مرحله بهره‌برداری رسیده است که تا پایان امسال تعداد 2 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر نیز مقاوم سازی و بازآفرینی خواهد شد که در حال حاضر یک هزار و700واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده شهر در حال احداث است.

,

اگرچه برای نوسازی هر واحد مسکونی 500میلیون ریال وام بانکی کم بهره و 210میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود،تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و 15 سال دوره  بازپرداخت از مهمترین اقدامات برای احیای بافت فرسوده این شهر است.

,

در سال 98 و 99 مبلغ 900 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص داده شده است، 164 هکتار  از مساحت شهرستان گچساران با جمعیتی بیش از ۲۵ هزار نفر در بافت فرسوده  گچساران واقع شده است.

, .,

با این تفاسیر،مسعود ظفری ،شهردار دوگنبدان در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص نیز گفت: مسؤلان باید با شناخت و بکارگیری صحیح ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیار فراوان و بی نظیر کشور در بخش های مختلف، همت و کار مضاعف، تمام توان خود را بکار گیرند.

,

وی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راستای نوسازی ساختمان‌ها و افزایش صنعت ساختمان‌سازی در سطح شهرستان که اشتغال را به همراه خواهد داشت، پس از محلات لبنان، کیامرثی، سادات، رادک و پس از آنها آبگرمو، باغ فردوس و سه راهی، اکنون تسهیلات به دیگر مناطق شهر نیز تعلق می گیرد.

, ،,

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: به استحضار شهروندان گرامی می‌رساند با مساعدت و همکاری مدیر کل محترم بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد که بحق یکی از مدیران دلسوز برای شهرستان بوده و هستند،مالکینی که در محلات 108دستگاه، رزمندگان و پانصد دستگاه اقدام به تخریب و نوسازی و ساخت ملک خود نمایند، می‌توانند با مراجعه به دفتر ستاد بازسازی بافت فرسوده و ارائه مدارک از تسهیلات 21میلیون تومان کمک هزینه بلاعوض، 50میلیون تومان وام کم‌بهره و نیز تخفیف هزینه سازمان نظام مهندسی بهره مند شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه