اخبار داغ

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی:

ادغام دانشگاه «فناوری‌های نوین» و «حکیم» سبزوار به نفع نظام آموزش عالی نیست

ادغام دانشگاه «فناوری‌های نوین» و «حکیم» سبزوار به نفع نظام آموزش عالی نیست
محبی گفت: ادغام دانشگاه «فناوری‌های نوین» و «حکیم» سبزوار به نفع نظام آموزش عالی نیست و باید جلوی این اقدام گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار در سال 92 و باهدف پیوند عرصه علم وصنعت کار خود را آغاز کرد انجام پروژه های کاربردی و بین دانش به زبانی که در سطح جامعه بتوان به‌راحتی از آن استفاده کرد و به‌گونه‌ای عمل کرد تا این علوم صرفاً در  دانشگاه‌ها ماندگار نشده و به‌صورت کاربردی در اختیار صاحبان صنعت کارگاه‌ها و افراد قرارگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

متأسفانه این دانشگاه که با این اهداف بلند فعالیت خود را آغاز کرد و نزدیک به 700 دانشجو را پذیرش کرد کم‌کم مورد کم‌لطفی مسئولان شهری و همچنین وزارت علوم قرار گرفت تا اینکه در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه به 300 نفر رسیده و زمزمه‌های ادغام این دانشگاه با دانشگاه حکیم به گوش برسد.

,

بهروز محبی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما؛ با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص ادغام این دو دانشگاه با هم اظهارداشت: باید جلوب این اقدام گرفته شود چرا که ادغام این دو دانشگاه به نفع نظام اموزش عالی کشور نخواهد شد.

,

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دو دانشگاه در اصل از همدیگر مجزا هستند افزود در جلسه اردیبهشت ماه سال جاری شورای گسترش آموزش عالی براساس قاعده و قانون آمایش سرزمینی مصوبه ای دارد که دانشگاه فناوری های نوین سبزوار به دانشگاه حکیم سبزواری الحاق شده است.

,

بهروز محبی نجم آبادی در خصوص برگزاری این جلسه و اعلام الحاق این دودانشگاه تصریح کرد: جلسه ای یک ماه گذشته در سبزوار برگزار شد که درخواست تجدید نظر وزارت علوم درمورد این موضوع را داشته ایم و بنده و آقای عنابستانی نماینده دیگر مردم سبزوار دو نامه مکتوب جداگانه برای آقای غلامی وزیر علوم ارسال شده است.

,

وی بیان کرد: از وزیر علوم درخواست شده که درباره الحاق دانشگاه فناوری های نوین سبزوار به دانشگاه حکیم سبزواری مهلتی داده شود.

,

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی مهری های گذشته به این دانشگاه، تصریح کرد: شاخص هایی که برای استقلال دانشگاه فناوری های نوین سبزوار درخواست شده، متاسفانه تاکنون از سوی مسئولان شهرستان سبزوار اجرایی نشده است شاهد اتفاقات ناگوار مالی در دانشگاه فناوری های نوین سبزوار بوده ایم و درعین حال تلاش بنده و آقای عنابستانی این است که تجدیدنظری درباره مصوبه شورای گسترش وزارت علوم صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه