اخبار داغ

واکنش عربستان به ترور شهید فخری‌زاده: خویشتن‌دار باشید

واکنش عربستان به ترور شهید فخری‌زاده: خویشتن‌دار باشید
نماینده دولت سعودی در سازمان ملل ضمن بیان اینکه ریاض سیاست ترور را تأیید نمی‌کند، گفت که ایران نباید احساسی با ترور دانشمند هسته‌ای خود برخورد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در مصاحبه ای گفت که ریاض به هیچ وجه سیاست ترور را قبول ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او به شبکه روسیا الیوم گفت: «هر دانشمند مسلمانی که مورد حمله قرار گیرد، تمام امت اسلامی خسارت می‌بیند.»
,
 
,
المعلمی در حالی که هیچ اشاره‌ای به محکومیت این اقدام تروریستی نکرد، از ایران خواست تا خویشتن‌دار بوده و اقدامی انجام ندهد و مدعی شد: «واکنش عاطفی، نتایج مثبتی در برنخواهد داشت. از ایران می‌خواهیم تا به جامعه جهانی حسن نیت خود را در خصوص برنامه هسته‌ای ثابت کند تا اینگونه فرزندان و دانشمندان خود را در معرض خطر قرار ندهد.»
,
 
,
او همچنین طرح افزایش سطح غنی‌سازی از سوی ایران در پاسخ به ترور شهید فخری زاده را «غیر مسئولانه» و بدون توجه به عواقب آن دانست.
,
 
,
نماینده سازمان ملل در ادامه ادعاهای خود، گفت که دولت سعودی همواره برای آشتی و صلح در منطقه تلاش کرده اما طرف مقابل [ایران] با اقدامات مخرب خود و ارسال سلاح و موشک به متحدانش مانع به ثمر نشستن این تلاش‌ها شده است.
,
 
,
وزارت خارجه سعودی همچنان هیچ موضعی در خصوص ترور شهید فخری زاده نگرفته است. با این حال تمامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و عمان با صدور بیانیه‌ای این ترور را به طور رسمی محکوم کرده‌اند.
,
 
,
شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه