اخبار داغ

سه‌شنبه‌ها با شهدا؛

مروری بر وصیت‌نامه شهید "غلام ترکی‌زاده"/ از کشورمان در مقابل دشمن دفاع کنید

مروری بر وصیت‌نامه شهید "غلام ترکی‌زاده"/ از کشورمان در مقابل دشمن دفاع کنید
شهید غلام ترکی‌زاده یکم مهر ۱۳۴۳ در روستای جغین از توابع شهرستان رودان به دنیا آمد و ۲۶ آبان ۱۳۶۴ در منطقه میمک از ارتفاعات مهم در جنوب‌غربی استان ایلام بر اثر ترکش خمپاره به سر آسمانی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ شهدا اگرچه راهشان با ما یکی است اما آنها هدفی والاتر از ما داشتند، زمانی که کار را فقط برای رضای خدا انجام می دهند وپاداشی جز قرب به خدا را نمی خواهند فیض شهادت نیز نصیبشان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اگرچه شهادت هنر مردان خدا است اما با خواندن وصیت نامه شهدا و عمل کرده به پندها و نصیت هایشان می تواند راه را برای آن دسته از افرادی که خواهان مقام شهید هستند و شهادت آرزوی دیرینه آنها است، هموارتر کند.

,

در همین رابطه با قدم گذاشتن در سه شنبه ای دیگر همراه با خبرنگار هرمز وصیت نامه شهید غلام ترکی زاده را ورق می زنیم و در کلمه به کلمه و واژه به واژه آن تامل می کنیم و مسیر رسیدن به زندگی سعادتمندانه را انتخاب می کنیم.

,

شهید غلام ترکی‌زاده یکم مهر ۱۳۴۳ در روستای جغین از توابع شهرستان رودان به دنیا آمد و یادگار دوست‌داشتنی ناصر و کنیز تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتدایی به پایان برد.

,

وی در حالی که ۲۱ سال از عمرش در جبهه و جنگ می‌گذشت، ۲۶ آبان ۱۳۶۴ در منطقه میمک از ارتفاعات مهم در جنوب‌غربی استان ایلام بر اثر ترکش خمپاره به سر آسمانی شد و مزار مطهر شهید غلام ترکی‌زاده در روستای جغین محل تولدش قرار دارد.

,

ارتفاعات میمک که حدود ۱۵ کیلومتر طول و ۸ کیلومتر عرض دارد، در سراسر نوار مرزی مشترک بین دو کشور ایران و عراق، دارای نزدیک‌ترین فاصله تا پایتخت عراق (حدود ۱۸۰ کیلومتر) است و به همین دلیل، میمک را «کلید بغداد» می‌نامند.

,

شهید غلام ترکی‌زاده یکسال قبل از شهادتش در ۲۶ اسفند سال ۶۳ در یکی از وصیت‌نامه‌هایش آورده است: پدرجان بچه‌هایم را نگذارید خوار شوند و هرچه دارم را ۳ قسمت کنید و یک قسمت برای همسرم بدهید و ۲ قسمت دیگر برای فرزندانم و برادرانم مهدی و علی و حسن و محمد نگذارید که اسلحه من خالی بماند و بروید بجنگید تا که تقاص خون شهدا را از صدام بگیرید، از کشورمان در مقابل دشمنان دفاع کنید و به فرزندانم یحیی و ایمان اگر بزرگ شدند، بگویید که پدرتان در راه حق شهید شده و اگر تا آن زمان جنگ طول کشید وصیت می‌کنم که یحیی و ایمان تقاص خون جوانان شهید و خون من را از کافران بگیرند و اگر این جنگ طول کشید، نگذارید که صدام زنده بماند، اسلحه من را بردارید و بجنگید تا پیروز شویم.

, نگذارید که اسلحه من خالی بماند و بروید بجنگید تا که تقاص خون شهدا را از صدام بگیرید، از کشورمان در مقابل دشمنان دفاع کنید,

شهید ترکی‌زاده در این وصیت‌نامه با ارسال سلام و درود به خانواده‌اش، تقاضا کرده است: محل دفن من جلوی مسجد و هر وقت که خاله منیژه فرصت کرد برسر قبرم قرآن بخواند و این بود وصیت من تا توانستم دهن صدام را با مشت کوبیدم حالا نوبت شما اقوام است، خدا یار و یاور شما باد ای مهربانان من.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه