اخبار داغ

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان:

قوانین موازی برخورد با تخلفات واحدهای صنفی را مشکل کرده است

قوانین موازی برخورد با تخلفات واحدهای صنفی را مشکل کرده است
مسلمی معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کاهش بازدارندگی تخلفات گفت: یکی از عوامل مهم در کاهش بازدارندگی تخلفات اصناف قوانین موازی بوده که مشکلاتی ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش نظارت‌ها در بازار اظهار کرد: بازرسی از اصناف با کمک بسیج و افراد داوطلب در استان زنجان افزایش یافته و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه با افزایش نظارت‌ها تقریبا می‌تواند گفت بازار به ثبات نسبی رسیده است افزود: نیروی انتظامی نیز در این حوزه فعالیت دارد و همکاری بسیار خوبی با بازرسان سازمان صمت دارند.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان در پاسخ سوالی در مورد بی‌تاثیر بودن اعمال جریمه‌ متخلفین حوزه اصناف عنوان کرد: جریمه‌ها براساس قانون اعمال می‌شود و کسی نمیتواند جریمه ها را کم یا زیاد کند.

,

مسلمی با تاکید براینکه در موضوع گرانفروشی براساس قانون در بار اول جریمه دو برابر گرانفروشی اعمال می‌شود افزود: براساس قانون تکرار تخلفات منجر به افزایش برخوردها می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد: برای تاثیر گذاری برخی از جرائم باید قانون اصلاح شده و جرائم نیز باید براساس تورم تعریف شود.

,

معاون نظارت و بازرسی حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه ممکن است برخی از جرائم به مرور زمان ناچیز باشد و تاثیرگذاری خوبی نداشته باشند ابراز کرد: تصمیم گیری در این باره باید در سطح کشوری اتفاق بیفتد و این مشکلات باید در قالب قانون گذاری حل و فصل شود.

,

وی با اشاره به  اینکه یکسری از قوانین نیز به صورت موازی است افزود: انواع قانون‌های بازدارنده وجود دارد و تعدد قانون اعم از قانون‌های تعزیراتی، نظام صنفی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان باعث شده روند بازدارندگی تاثیر چندانی نداشته باشند.

,

مسلمی با اشاره به اینکه در قانون نظام صنفی نیز خلا‌هایی وجود دارد که این خلاها باعث شده قانون بازدارنده چندان تاثیری نداشته باشد عنوان کرد: در حال حاضر میزان جریمه عدم درج قیمت برای یک مغازه کوچک در کوچه پس کوچه تفاوتی با یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ ندارد.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان عنوان کرد: این موضوع از جمله خلاهای قانونی است که باید اصلاح شده و در سطح کشوری نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه