اخبار داغ

نادران مطرح کرد:

لزوم ارائه گزارش دولت از اجرای طرح لغو تحریم ها به کمیسیون های امنیت و انرژِی

لزوم ارائه گزارش دولت از اجرای طرح لغو تحریم ها به کمیسیون های امنیت و انرژِی
نماینده مردم تهران در مجلس پیشنهاد کرد که دولت و بخش‌های مسئول در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها علاوه بر کمیسیون امنیت ملی به کمیسیون انرژی مجلس گزارش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 11 آذر) در جریان بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و در تشریح پیشنهاد خود اظهار داشت: کمیسیون انرژی مجلس به دلیل مباحث فنی و آنچه که باید نظارت مجلس بر رفتار دولت باشد باید گزارش خود را درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به صحن مجلس بدهد که این کار علاوه بر گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است که آنها از جنبه روابط بین‌الملل و محاسبات این کار را کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در متن طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها آمده است که تخلفات و سوءمدیریت مدیران اجرایی را باید در صحن در مورد اجرای این طرح از سوی کمیسیون‌ها مطرح شود. در صورتی که در ماده 7 به دنبال گزارش سوءمدیریت نیستیم؛ این در حالی است که دستگاه‌های اجرایی باید گزارش دهند که کشورهای متعاهد به تعهدات خود عمل کرده‌اند یا خیر و ما این گزارش را که جزو وظایف کمیسیون‌هاست به صورت نوبه‌ای و یا به صورت موردی داده می‌شود و مجلس هم نسبت به آن اظهارنظر می‌کند و به همین دلیل باید اینگونه گزارشات مورد ملاک قرار گیرد نه چیز دیگری را. 

,

وی خاطرنشان کرد: من پیشنهاد می‌کنم که دولت علاوه بر کمیسیون امنیت ملی باید به کمیسیون انرژی مجلس هم گزارش دهد و بر همین اساس کمیسیون‌ها بایستی به صورت نوبه‌ای، موردی یا دوره‌ای گزارش دستگاه‌ها را به صحن تقدیم کند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه