اخبار داغ

رئیس سابق دادگستری کاشمر مطرح کرد؛

افزایش ورودی پرونده‌ها از مشکلات مهم دستگاه قضایی است

افزایش ورودی پرونده‌ها از مشکلات مهم دستگاه قضایی است
حجت‌الاسلام میدانی با بیان اینکه رسیدگی به اختلافات مردم نیازمند یک همت و عزم ملی با روحیه بسیجی و انقلابی است، گفت: یکی از مشکلات دستگاه قضا، افزایش پرونده‌ها به‌خصوص در بحث خانواده است و این یک زنگ خطر محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام علی میدانی، رئیس سابق دادگستری کاشمر بعدازظهر امروز در نشست تودیع و معارفه رئیس دادگستری این شهرستان که در محل سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: اگر عدل در همه شئون جامعه ساری و جاری باشد مشکلات به حداقل یا صفر می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه عدالت در همه امور و دستگاه‌ها خوب است و اگر نارسایی و کمبودهایی در جامعه وجود دارد از عدم عدالت و تبعیض است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و قضاوت یکی از شلوغ‌ترین و سنگین‌ترین کارها است و هرچه نیرو در دادگستری افزایش پیدا کرد، پرونده‌ها هم روزبه‌روز بیشتر شد.

,

رئیس سابق دادگستری کاشمر با تأکید بر اینکه رسیدگی به اختلافات مردم نیازمند یک همت و عزم ملی با روحیه بسیجی و انقلابی دارد، تصریح کرد: اگر مقوله پیشگیری مطرح است باید در بحث تولید پرونده مدنظر باشد و امروز در وضعیتی هستیم که اگر این بحث مدیریت نشود مطمئناً نخواهیم توانست پاسخگو باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه همه باید مشارکت کنند تا ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاهش پیدا کند تا قاضی بتواند به بهترین نحو رسیدگی کند، اذعان کرد: یکی از مشکلات دستگاه قضا، افزایش پرونده‌ها به‌خصوص در بحث خانواده است و این یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

,

حجت‌الاسلام میدانی همچنین در ادامه عنوان کرد: بسیج متدینین، وکلا، هیئت‌امنا مساجد و تکایا و... باید پای‌کار و در بحث سازش خانواده‌ها پیش‌قدم باشند.

,

 

,

کاشمر وضعیت قابل قبولی در حوزه امنیت دارد

, کاشمر وضعیت قابل قبولی در حوزه امنیت دارد,

مسلم ساقی، فرماندار کاشمر در این نشست اظهار داشت: در موج سوم شهرستان کاشمر، خراسان رضوی و کشور یک جهش قابل‌توجه و غیرقابل تصوری داشت و همه امکانات به کمک کادر درمانی آمد و بر اساس خرد جمعی تصمیماتی گرفته شد که نکته قابل‌توجه آن همراهی و همکاری همه مردم بود.

,

وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ و اجرای طرح جامع و هوشمند محدودیت‌ها در یک هفته گذشته تعداد بستری‌ها تثبیت و روند نزولی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: تعداد بیماران سرپایی و مراجعه‌کنندگان به آزمایشگاه کرونا کاهش قابل‌توجهی داشت و در چند هفته آینده نیز مطمئناً تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها قطعاً کاهش پیدا خواهد کرد.

,

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه در حوزه پیشگیری باید به این یقین برسیم که هر یک از ما یک سفیر سلامت باشیم، تصریح کرد: همه تصمیماتی که ما در حوزه ستاد پیشگیری تصویب کردیم ۲۰ درصد تأثیرگذار است و 80 درصد دیگر به همراهی مردم بستگی دارد.

,

وی با اشاره به اینکه کاشمر یک وضعیت قابل قبولی در حوزه امنیت دارد، اذعان کرد: همه مسائل امنیتی در ابتدا امنیتی نبوده و منشأ اجتماعی و صنفی داشته که اگر در ابتدا حل‌وفصل نشود مطمئناً هزینه‌هایی به دنبال دارد و هزینه حوزه امنیتی از حوزه سیاسی بیشتر است.

,

ساقی با بیان اینکه همه دستگاه متولی و شورای تأمین بایستی در حوزه آموزش بیشتر وقت بگذارند، عنوان کرد: شورای تأمین شورای مشورت است ولی اگر نگاه هم‌افزایی نباشد مطمئناً در اجرا موفق نخواهیم بود و خوشبختانه در شهرستان کاشمر فضای مشورت فراهم بوده و خواهد بود.

,

در پایان این مراسم از زحمات چندین‌ساله حجت‌الاسلام علی میدانی تقدیر و علی‌اکبر تقی نژاد به‌عنوان رئیس جدید دادگستری کاشمر معرفی شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه