اخبار داغ

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه:

"قراویز" باید به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شود

"قراویز" باید به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شود
فریدون یاوری در حاشیه بازدید از منطقه شکار ممنوع قراویز گفت: منطقه قراویز باید به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون یاوری مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از منطقه شکارممنوع قراویز در گفتگو با خبرنگار بازی دراز گفت: شهرستان سرپلذهاب با وجود منطقه شکار و تیراندازی منطقه ممنوع یکی از پتانسیل‌های کاملاً ارزشمند در کشور است.

وی افزود: منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در این شهرستان در دستور کار شورای عالی محیط زیست قرار گرفته و بایستی به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شود زیرا که به عنوان یکی از زیستگاه‌های غنی گونه های جانوری با ارزش و ایرانی در سطح کشور مطرح است.

محبت جمالی نیا فرماندار سرپلذهاب نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: به منظور بازدید میدانی از روند محیط های زیست شهرستان و پتانسیل‌های منابع طبیعی بکر و زیستگاه های خوب شهرستان امروز با حوزه مدیریت محیط زیست استان و کارشناسان مرتبط از زیستگاه‌های محیطی شهرستان بررسی و پیشنهادات خاصی به عمل آمده بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مهمترین موضوعات این بازدید، نگاه ویژه‌ای به حوزه شهرستان در زیستگاه حیات وحش بود که بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ از هکتار مناطق قراویز را در بر گرفته و بهترین گونه های جانداران در حال پرورش است، بیش از دوهزار رأس آهو در این حیات وحش و ده ها گونه جاندار دیگر عملاً مورد حفاظت محیط زیست استان و شهرستان رصد و حمایت و نظارت می شود.

وی ادامه داد: از مهمترین موضوعاتی که ما در نگاه کلان به شهرستان با توجه به بیماری کووید ۱۹ که قطعا با مشارکت مردم به دنبال ریشه کنی آن هستیم، بحث استقرار و ایجاد و راه‌اندازی زباله سوز زباله های بیمارستانی کلینیکی درمانگاهی و آزمایشگاهی شهرستان بود که با اهمیت دانشکده علوم پزشکی استان و اعتبارات شهرستان برای نصب و راه اندازی این دستگاه تمهیدات لازم به وجود آمد که ان شالله این قسمت از حوزه دفع زباله های بیمارستانی به صورت علمی دفع و امحاء شود.

وی گفت: برای حوزه جمع‌آوری زباله های شهرستان های قصرشیرین ثلاث باباجانی و سرپلذهاب برنامه و پیشنهاداتی داده شده که زمینه ایجاد یک مرکز تجمع ای دفع زباله که با تهیه و تولیدات کود بیوکمپوست مورد ضرورت و نیاز مندی خود شهرستان و منطقه سرزمینی ما هست بتوانیم راه‌اندازی و ایجاد کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه