اخبار داغ

یک متخصص تغذیه عنوان کرد؛

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی دیابتی ها/اهمیت کنترل قند خون

راهکارهای تقویت سیستم ایمنی دیابتی ها/اهمیت کنترل قند خون
یک متخصص تغذیه، ضمن تاکید بر اهمیت کنترل قندخون در بیماران دیابتی، به ارائه راهکارهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین کنترل قندخون این افراد پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی کشاورز، در خصوص راه های تقویت سیستم ایمنی بدن در بیماران دیابتی، گفت: به طور کلی یک بیمار دیابتی باید قندخون خود را کنترل کند به خصوص در روزهایی که شیوع و ابتلا به کرونا افزایش پیدا کرده است بنابراین کنترل قند خون از اهمیت بالایی برای این بیماران برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی اظهار داشت: بیماران دیابتی برای جذب و مصرف غذاها و فرآوردهایی که حاوی ویتامین A ، E و C باشد مشکلی ندارند و چناچه فرد دیابتی اگر می خواهد در معرض کرونا نباشد باید قند خون خود را کنترل کند و مصرف مواد غذایی حاوی شکر و قند را ممنوع و محدود کند. برای مثال مصرف میوه ها باید محدود باشد و شربت و شیرینی ها به طور کامل حذف شوند.
,
 
,
کشاورز ادامه داد: یکی از راهکارهای کنترل قند خون در بیماران دیابتی مصرف غذاها در وعده های کم است به صورتی که وعده های غذایی را به سه وعده اصلی و دو میان وعده بعد از صبحانه و شام تقیسم کنند بدیهی است هرچه میزان مواد غذایی مصرفی در وعده های غذایی کمتر باشد قند خون کنترل شده تر است.
,
 
,
این متخصص تغذیه، مصرف فیبرها در وعده های غذایی را به عنوان راهکار بعدی کنترل قند خون عنوان کرد و گفت: مصرف انواع سبزی ها اعم از سبزی خوردن، کدو، بادمجان، قارچ، نخود، بامیه، کرفس و کلم همچنین لوبیا، عدس، ماش و نان سبوس دار می توانند هضم نشاسته و کربوهیدرات ها را کنترل کنند و از بالا رفتن قند خون جلوگیری کنند.
,
 
,
کشاورز تصریح کرد: با کنترل قند خون بیماران دیابتی می توانند تا حد زیادی از بروز بیماری های قلبی، کلیوی و چشمی در امان باشند و هم سبب ضعیف شدن گلبول های سفید که وظیفه حفظ ایمنی بدن را بر عهده دارند نشوند. گلبول های سفید به نوعی سربازان مدافع بدن انسان اند و افراد دیابتی با رعایت اصول کلی تغذیه ای می توانند سیستم ایمنی قوی تری داشته باشند و از بروز بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کنند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
 منبع: مهر
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه