اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد؛

ارائه تسهیلات کرونایی برای فعالان گردشگری تا سقف 900 میلیون تومان/ مهلت ثبت نام تا پایان آذرماه

ارائه تسهیلات کرونایی برای فعالان گردشگری تا سقف 900 میلیون تومان/ مهلت ثبت نام تا پایان آذرماه
اشرفی با بیان اینکه مهلت ثبت نام فعالان حوزه گردشگری در این سامانه ها برای بهرمندی از تسهیلات کرونا تا پایان آذرماه ۹۹ تعیین شده است، گفت: مبلغ جدید تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری بین ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و در پی آن ایجاد مشکلاتی در حوزه گردشگری، عملا بیشترین ضربه در سطح کشور به این حوزه وارد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: با توجه به درخواست‌های زیاد برای کمک به واحدها و تاسیسات گردشگری، براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مقرر شده تا میزان تسهیلات حمایتی دولت به این واحدها افزایش یابد و دوره تنفس پرداخت این تسهیلات تا اردیبهشت ماه سال 1400 تعیین شود.

,

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، گفت: برای دریافت این تسهیلات، متقاضیان باید در سامانه کارا ثبت نام کرده باشند و اگر هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده اند، باید سریعا اقدام کنند.

,

اشرفی با بیان اینکه مهلت ثبت نام فعالان حوزه گردشگری در این سامانه ها برای بهرمندی از تسهیلات کرونا تا پایان آذرماه ۹۹ تعیین شده است، بیان کرد: مبلغ جدید تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری بین ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۲ درصد است.

,

وی ادامه داد: تسهیلات پیش‌بینی شده برای راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان، موسسات آموزشی گردشگری ۶۰ میلیون تومان، ارزیابان و عوامل تطبیق 16 میلیون تومان، شرکت‌های عامل تطبیق ۵۰ میلیون تومان، اقامت گاه‌های بوم گردی و گردشگری سنتی هم براساس تعداد اتاق و درجه واحد بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، هتل‌ها براساس ستاره و تعداد اتاق بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، مهمانپذیر و هتل آپارتمان نیز براساس درجه و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان و سفره خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین راهی نیز براساس نوع درجه بین  ۱۰۰ تا 200 میلیون تومان خواهد بود.

,

مدیر کل تعاون کار و رفاه، اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: واحدهای گردشگری که قبلا از تسهیلات کرونا استفاده کرده‌اند می‌توانند مجددا در سامانه‌های ذکر شده ثبت نام کنند تا مابه تفاوت تسهیلات از طریق نظام بانکی به آنها پرداخت شود.

,

اشرفی تاکید کرد: سامانه ذکر شده می‌تواند میزان تسهیلات متناسب با نوع فعالیت را محاسبه کند اما اگر متقاضی خواهان مبالغ کمتری باشد این امکان نیز پیش بینی شده است. سامانه ذکر شده می تواند براساس ارقام تایید شده وزارت گردشگری میزان تسهیلات استحقاقی را اعلام کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه