اخبار داغ

دبیرکل حزب سبز ایران:

دولت در مذاکره با آمریکا پیش‌قدم شده است

دولت در مذاکره با آمریکا پیش‌قدم شده است
کنعانی مقدم گفت: دولت آقای روحانی همیشه در بحث مذاکره پیش‌قدم است؛ درصورتی‌که باید صبر کند تا بایدن برروی کار بیاید و مواضع او را در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها بشنود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: به نظر می‌رسد دولت با ارسال نشانه‌های مثبت به بایدن برای مذاکره، به نوعی می‌خواهد از زیر بار مشکلاتی که در کشور وجود دارد و علت اصلی آن هم عدم کارآمدی دولت است، شانه خالی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,

وی گفت: صحبت‌های رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت در خصوص اینکه اگر آمریکا به شرایط قبل از خروج از برجام بازگردد، می‎‌توان مذاکره کرد، اظهارتی نابجا و خطاست که او مطرح کرد.

,

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: ابتدا آمریکایی‌ها باید بدون هیچ پیش‌شرطی تمام تحریم‌ها را بردارند، اما اگر به غیر از این باشد، قطعاً چیزی جزء عقب‌نشینی در برابر آمریکایی‌ها تفسیر نمی‌شود.

,

کنعانی‌مقدم با ابراز تأسف از اینکه دولت آقای روحانی همیشه در بحث مذاکره پیش‌قدم است، بیان داشت: رئیس جمهور باید صبر می‌کرد تا بایدن برروی کار بیاید و مواضع او را در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها بشنود و بعد در خصوص مذاکره و بازگشت به شرایط قبل سخن می‌گفت.

,

وی به اقدامات خصمانه ترامپ در مدت باقی‌مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش اشاره کرد و افزود: به باور من ترامپ تا پایان دوران ریاست جمهوری خود اقدامات خصمانه‌ای را انجام خواهد داد تا دولت بایدن به راحتی نتواند برجام را احیا و یا تحریم‌ها را لغو کند؛ چون او به عربستان و رژیم صهیونیستی قول داده است که هیچگونه رابطه‎‌ای میان ایران و آمریکا که به ضرر آنها تمام شود، اتفاق نیفتد.

,

کارشناس مسائل سیاسی درباره رویکرد اروپایی‌ها نسبت به برجام پس از روی کار آمدن بایدن تصریح کرد: اروپایی‌ها در سیاست خارجی عمدتاً دنباله‌روی خواست صهیونیست‌ها هستند و صهیونیست‌ها از آنها می‌خواهند که ما را تهدید و یا تحریم کنند؛ بنابراین هم آمریکا و هم اروپا تحت تأثیر صهیونیست‌ها قرار دارند و برای عمل به خواست رژیم صهیونیستی از سوی عربستان تأمین مالی می‌شوند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه