اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

توزیع ۱۰۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در آذربایجان‌شرقی/ ۷۰ هزار نفر در استان به کرونا مبتلا شدند

توزیع ۱۰۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در آذربایجان‌شرقی/ ۷۰ هزار نفر در استان به کرونا مبتلا شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از توزیع ۱۰۰ هزار کیت تشخیصی سریع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمدحسین صومی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: روزانه به طور میانگین ۴۵۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا برای آذربایجان شرقی، تعلق گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی، شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیازهای بیماران کرونایی و سالمندان را از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: حدود ۳۰۰۰ تیم مراقبتی با حضور مراقبین سلامت و بهورزان در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در اجرای طرح شهید سلیمانی، نیازی به آمارسازی نداریم، اظهار کرد: باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در استان با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم.

,

وی با اشاره به آمار کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و پنج درصد از مجموع مبتلایان کرونایی در استان جان‌باخته‌اند.

,

صومی با بیان این‌که آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی کرونایی است، خاطرنشان کرد: تنها پنج شهرستان در وضعیت زرد است و بقیه شهرستان‌های آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند و این استان از لحاظ بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در رتبه‌بندی وزارت بهداشت در رتبه ۱۹ کشور قرار دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه