اخبار داغ

با موافقت نمایندگان؛

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با اولویت بررسی می‌شود

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با اولویت بررسی می‌شود
نمایندگان مجلس با در اولویت قرار گرفتن بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا موافقت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۷۴ رأی موافق، با بررسی اولویت دار طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

احمد امیرآبادی فراهانی در جریان بررسی درخواست جمعی از نمایندگان برای در اولویت قرار دادن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شش ماه از آغاز به کار مجلس می گذرد و مجلس اقداماتی را در زمینه بهبود معیشت مردم انجام داده که تصویب قوانینی چون اخذ مالیات از خانه های خالی، لغو تحریم ها و تأمین کالاهای اساسی قطعاً روی معیشت مردم تأثیرات خود را می گذارد.

,

وی بیان کرد: مجلس باید به سایر وظایف خود نیز بپردازد چرا که بعضاً می بینیم چندین هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام میکنند که تأیید صلاحیت چند نفر از آنان دور از شأن نظام است و مجلس باید به این مسئله مهم ورود کند.

,

نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، قرار است نحوه ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شرایط رسیدگی به صلاحیت آنها بررسی شود.

,

همچنین در ادامه جلسه مهرداد گودرزوند در مخالفت با اولویت بررسی طرح مذکورT گفت: مجلس باید به مسائل معیشتی و حل مشکلات اقتصادی مردم بپردازد و به دنبال کارهای سیاسی نباشد.

,

وی افزود: وزارت کشور از همین حالا اقدامات اجرایی خود برای انتخابات را آغاز کرده و اگر مجلس پیش از موعد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در دستور کار قرار دهد، ممکن است شائبه سیاسی درباره مجلس مطرح شود.

,

همچنین محمدصالح جوکار در این باره اظهار داشت: اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا طی جلسات متعدد در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

,

وی بیان کرد: در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به دنبال آن هستیم که اشتباهات گذشته تکرار نشود و باید هرچه سریعتر این طرح در دستور کار قرار گیرد و زمان را از دست ندهیم.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در صورتی که زمان را از دست بدهیم، اصلاح قانون انتخابات برای انتخابات ریاست جمهوری آتی کارآیی نخواهد داشت و اگر این طرح در اولویت بررسی قرار گیرد، می توان آن را برای انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز مورد توجه قرار داد.

,

جوکار درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم گفت: متأسفانه فسادهای زیادی در دوره پنجم انتخابات شوراها به وجود آمده به گونه ای که قوه قضائیه به این موضوع ورود کرد و برای آنکه مجدد این اتفاقات تکرار نشود، نظارت بر عملکرد شوراها اهمیت زیادی دارد.

,

وی اظهار داشت: در این طرح پیش بینی شده است که در طول ۴ سال هیئت نظارت بر انتخابات بر عملکرد شوراها نظارت داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه