اخبار داغ

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمان مطرح کرد؛

عرضه عادلانه نهاده های دامی با برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی/ پرداخت یارانه نهاده های دامی به مردم راهکار ثبات بازار مرغ

عرضه عادلانه نهاده های دامی با برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی/ پرداخت یارانه نهاده های دامی به مردم راهکار ثبات بازار مرغ
خسروی گفت: تخصیص ارز به نهاده های دامی سبب توزیع غیر عادلانه نهاده ها در بین تولیدکنندگان شده و در نهایت جوجه ریزی شرایط ثابت را طی نمی کند و مشکلات زیادی در زمینه تولید مرغ در کشور ایجاد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سینا خسروی معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ارتباط با وضعیت کالاهای اساسی سبد معیشتی مردم به خبرنگار راه آرمان گفت: مدتی است که کشور با بحران افزایش قیمت و کمبود مرغ در بازار مواجه است که هفته گذشته اوج این بحران را سپری کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: در حال حاضر قیمت مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و نسبت به ۱۰ روز گذشته حدود ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است، امیدواریم تا ابتدای هفته آینده به قیمت تعادلی که حدود ۲۲ یا ۲۳ هزار تومان است، برسد.

,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: در بازه کنونی مشکلی برای تامین مرغ در استان نداریم، هفته آینده مرغ تولیدی بسیاری از مرغداری های استان و کشور در سطح بازار توزیع می شود.

,

خسروی ابراز کرد: رایزنی هایی انجام شده تا پشتیبانی امور دام، مرغ را خریداری کرده و منجمد کند تا در مواجه با مشکل کمبود مرغ چندان دچار مشکل نشویم.

,

وی در خصوص کمبود روغن در استان توضیح داد: کارخانه گلناز کرمان در حال تولید روغن است و محصولات آن ها در سطح استان با کمک سازمان صمت توزیع می شود.

,

جهش قیمت سراسری، گریبان گیر بازار گوشت قرمز

, جهش قیمت سراسری، گریبان گیر بازار گوشت قرمز, جهش قیمت سراسری، گریبان گیر بازار گوشت قرمز,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اذعان کرد: در زمینه تهیه روغن مایع مشکل چندانی وجود ندارد، در ارتباط با تهیه روغن جامد با پیگیری های انجام شده موفق به اخذ یک سهمیه از استان خوزستان شدیم و در چند روز آینده این محموله تحویل گرفته می شود.

,

خسروی تصریح کرد: در ارتباط با افزایش قیمت گوشت قرمز، افزایش قیمت حاصل شده در سطح کشور بوده و تنها مختص استان کرمان نیست.

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کرمان استانی است که به عنوان صادرکننده و واردکننده دام عمل می کند، به دلیل کیفیت دام عشایری استان، این نوع دام به سایر استان ها صادر می شود و حتی در فرآیند قاچاق از کشور خارج می شود.

,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد: از این رو مجبور هستیم بخشی از نیاز استان را از سایر استان ها وارد کنیم، این واردات بیشتر از استان خراسان رضوی و شهرستان های نیشابور، سبزوار و تربیت حیدریه انجام می شود.

,

جلوگیری از ورود دام وارداتی به استان عامل کمبود گوشت قرمز

, جلوگیری از ورود دام وارداتی به استان عامل کمبود گوشت قرمز, جلوگیری از ورود دام وارداتی به استان عامل کمبود گوشت قرمز,

خسروی متذکر شد: در برهه ای از زمان دام پزشکی اعلام کرد که به استان های مرزی دام فرستاده نشود تا امکان قاچاق فراهم نشود، در این بین استان کرمان هم جزء استان های مرزی محسوب کرده و از ورود دام به استان جلوگیری کردند.

,

وی یادآور شد: با رایزنی هایی که از طریق استانداری انجام شد، در حال حاضر این مشکل برطرف شده اما جهش قیمتی که در کشور رخ داده بود سبب افزایش قیمت در استان شده بود.

,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در حال حاضر قیمت گوشت گوسفند درجه یک در استان ۱۲۵ هزار تومان و گوشت گوساله درجه یک ۱۰۰ هزار تومان است.

,

خسروی در خصوص کمبود تخم مرغ در چند روز گذشته تاکید کرد: در چند روز اخیر با مشکل تامین تخم مرغ در سطح استان مواجه بودیم که پیش بینی می شود این مشکل در مدت ۱۰ روز آینده حل شود.

,

پرداخت یارانه نهاده های دامی به مردم راهکار ثبات بازار مرغ

, پرداخت یارانه نهاده های دامی به مردم راهکار ثبات بازار مرغ, پرداخت یارانه نهاده های دامی به مردم راهکار ثبات بازار مرغ,

وی در ارتباط راهکار حل مشکلات توضیح داد: کالاهایی مانند مرغ و روغن که برای فرآوری آن ها ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می کنند، دولت می تواند ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کالاهای اساسی اختصاص داده و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد.

,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: از دیدگاه بنده با آزادسازی نهاده ها، یارانه ای که به ارز تخصیص داده می شود تا بتوان ارز ۴۲۰۰ تومانی را صرف خرید نهاده ها کنیم، به طور مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد.

,

خسروی تشریح کرد: از سوی دیگر تعبیه پایانه های مشخص که حتما کالای مشخصی دارد می تواند به مدیریت این موضوع کمک کند، واحدهای صنفی که پروانه کسب دارند می توانند در سامانه ایرانیان اصناف کالای خود را ردیابی کنند.

,

عرضه عادلانه نهاده های دامی با برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی

, عرضه عادلانه نهاده های دامی با برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی, عرضه عادلانه نهاده های دامی با برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی,

وی افزود: تخصیص ارز به نهاده های دامی سبب توزیع غیر عادلانه نهاده ها در بین تولیدکنندگان شده و در نهایت جوجه ریزی شرایط ثابت را طی نمی کند و مشکلات این چنینی در بازار ایجاد می شود.

,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد: در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بازار یک خود تنظیمی انجام می دهد و مردم در اصل تفاوت قیمت را در قالب یارانه دریافت می کنند.

,

خسروی بیان کرد: در حال حاضر تنها ۵ قلم کالا شامل جو، ذرت، سویا، روغن خام و دانه های روغنی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می کنند و ما بقی کالاها ارز نیمایی و آزاد دریافت می کنند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان کمبودی وجود ندارد و کردم به شایعات توجه نکنند، مردم ما اقتصادی فکر می کنند و این تفکر اقتصادی می تواند در تنظیم بازار نقش کلیدی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه