اخبار داغ

امام جمعه ایوان درگفتگو با ایلام بیدار:

مسئولان پاسخگومردم باشند/گرانی بازارسرسام آور است

مسئولان پاسخگومردم باشند/گرانی بازارسرسام آور است
حجت الاسلام حیدری گفت:خواست عمومی مردم عدالت و رفع تبعیض و رفع گرانی ها و حفظ عزت و استقلال کشور و پیشرفت مادی و معنوی کشور است و مسیر آن مسیری است که امام خمینی ( ره) و رهبری ترسیم نموده اند این انقلاب و این مردم هر راه دیگری را که متضاد با آن باشد کنار می گذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از ایلام بیدار،حجت الاسلام"علی حیدری "،امام جمعه ایوان درگفتگوی تفصیلی با خبرنگار ایلام بیداربا  تسلیت شهادت مظلومانه دانشمند عالی مقام هسته ای کشور شهید دکترمحسن فخری زاده توسط عوامل مزدور و خبیث استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی گفت: عمده کشورهای جهان هنوز درگیر ویروس کرونا هستند امریکا و اروپا با ابتلای حدود ۴۰۰ هزار نفر و مرگ حدود ۸ هزار نفر در روز رکورد دار این بیماری در جهان اند و علیرغم ادعاها و امکاناتی که در اختیار دارند در میدان مقابله با این ویروس عاجزانه شکست خورده اند و اقتصادشان به هم ریخته و رشد اقتصادی آنها به زیر صفر رسیده و هر روز بر رکود اقتصادی و بیکاری و مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشورها افزوده می شود اما در سوی دیگر کشور چین با نزدیک به یک و نیم میلیارد جمعیت با یک مدیریت موفق ویروس کرونا را شکست داد و مدتهاست که مرگ و میر کرونایی ندارند و آمار روزانه ابتلاء به کرونا در این کشور به حدی ناچیز است که در آمار همین امروز تعداد مبتلایان جدید به کرونا در چین فقط فقط چندین نفر بوده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار, حجت الاسلام"علی حیدری "،امام جمعه ایوان درگفتگوی تفصیلی با خبرنگار ایلام بیداربا  تسلیت شهادت مظلومانه دانشمند عالی مقام هسته ای کشور شهید دکترمحسن فخری زاده توسط عوامل مزدور و خبیث استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی گفت: عمده کشورهای جهان هنوز درگیر ویروس کرونا هستند امریکا و اروپا با ابتلای حدود ۴۰۰ هزار نفر و مرگ حدود ۸ هزار نفر در روز رکورد دار این بیماری در جهان اند و علیرغم ادعاها و امکاناتی که در اختیار دارند در میدان مقابله با این ویروس عاجزانه شکست خورده اند و اقتصادشان به هم ریخته و رشد اقتصادی آنها به زیر صفر رسیده و هر روز بر رکود اقتصادی و بیکاری و مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشورها افزوده می شود اما در سوی دیگر کشور چین با نزدیک به یک و نیم میلیارد جمعیت با یک مدیریت موفق ویروس کرونا را شکست داد و مدتهاست که مرگ و میر کرونایی ندارند و آمار روزانه ابتلاء به کرونا در این کشور به حدی ناچیز است که در آمار همین امروز تعداد مبتلایان جدید به کرونا در چین فقط فقط چندین نفر بوده اند.,

 

,

امام جمعه ایوان با تقدیر و تحسین مسؤلان و پزشکان و کادر درمانی و مسؤلانی که  جان برکف بیش از ۹ ماه است که با فدارکاری و تلاش شبانه روزی در خدمت رسانی به مردم در مسیر سلامت از هیچ اقدامی دریغ نکردهاند و شهدایی را تقدیم نموده انداظهار گرد: اما لازم است به کسانی که در سیاست گذاری و تعیین روش های مقابله با این ویروس خطرناک نقش اساسی را ایفاء می کنند یاد آوری نمود که استفاده از تجربیات موفق بشری و جهانی در مقابله با این ویروس منحوس برای حفاظت بیشتر از سلامت مردم یک ضرورت است متأسفانه نشانه هایی از سیاست های غرب گرایانه و پیروی محض از سازمان بهداشت جهانی در رویکردها دیده می شود و در اینجا سؤالاتی قابل طرح است از جمله اینکه آیا مسؤلان مربوطه از توانمندی های داخلی و طب سنتی و تجربیات کشورهای موفقی مانند چین چقدر استفاده کرده اند؟ و از پیروی از دستور العمل های سازمان بهداشت جهانی که عمدتا مد نظر آنها بوده است در مقابله با این ویروس چقدر موفقیت حاصل شده است؟ چرا میزان مرگ و میر کرونایی در کشور ما نزدیک به ۳ برابر متوسط جهانی است. ضمنا باید گفت که موفقیت در مبارزه با این ویروس منحوس نیازمند جامع نگری و تدبیر است که بعضا شاهد فقدان آن هستیم

,

امام جمعه ایوان افزود:مطرح است که چرا در ستاد ملی کرونا از سایر قوا کسی حضور ندارد  در حالی در معضلات عمومی کشور نیاز به فکر جمعی و تصمیم جمعی است همانطور که در تصمیمات حیاتی در مسایل اقتصادی سران سه قوه حضور دارند؟ نکته دیگر این است که رعایت فاصله و زدن ماسک و شستن دستها و پرهیز از تجمعات از پروتکل های ضروری و لازم الاجراء و مورد اتفاق نظر است اما جمع کثیری از خانواده ها که با این گرانی های سرسام آور و کمرشکن هر روز یک قلم کالای اساسی از سفره اشان حذف می شود و در شرایطی هستند که با حد اقل پولی که در اختیار دارند یا باید برای اعضای خانواده نان و تخم مرغ بخرند و یا ماسک. ونهایتامجبورندخرید نان تخم مرغ را انتخاب کنند و از خرید ماسک صرف نظر نمایند و ویروس کرونا را به جان بخرند. و حواله دادن به یارانه معیشتی واقعیات را عوض نمی کند چرا که یارانه معیشتی هیچ حساب و کتابی درستی ندارد و متاسفانه بسیاری از مردم نیازمند از آن محروم اند. تعطیلی مغازه ها برای کسبه جزء که زندگی آنها بر مدار درآمد روزانه آنها می چرخد بدون اینکه فکری برای هزینه زندگی آنها از سوی مسؤلین شده باشد بر مشکلات مردم می افزاید.

,

امام جمعه ایوان افزود: برای مقابله با کرونا و عبور از کرونا به نظر می رسد یکی از محورهای اساسی رفع گرانیها و کاهش قیمت هاست. شرایط دشواری را که مدیران و مسؤلان در  نتیجه ۷ سال طی مسیر غلط برای معیشت و زندگی مردم ایجاد کرده اند اکنون کار را به جایی رسانده است که برخی از مردم می گویند ای کاش با کرونا بمیریم و از این شرایط دشوار معیشتی راحت شویم. بی تفاوتی و عدم دغدغه و عدم پاسخگویی مسؤلان برای مردم از گرانی ها و کرونا رنج آورتر است.

,

 

,

حجت الاسلام حیدری بیان داشت:چرا مسؤلان دولتی در برابر مردم پاسخ گو نیستند ؟ ارز گران می شود پاسخگو نیستند مسکن گران می شود پاسخگو نیستند خودرو گران می شود پاسخگو نیستند بورس فرو می ریزد و جمع کثیری از مردم زندگی اشان نابود می شود پاسخگو نیستند قیمت گوشت گران می شود پاسخگو نیستند قیمت مرغ و لبنیات و حبوبات و میوه و سایر کالا ها و خدمات گران می شود پاسخگو نیستند آب و برق را گران می کنند پاسخگو نیستند؟ ارز ۴۲۰۰ تومانی به افرادی برای وارد کردن کالاهای اساسی داده اند که با قیمت دولتی در اختیار مردم قرار دهند یا برده اند و کالا وارد نکرده اند یا کالا وارد کرده اند و به قیمت آزاد به مردم می فروشند و مسولان پاسخگو نیستند؟ آیا می توان اسم این نوع مدیریت داخلی کشور را تدبیر و عقلانیت نامید ؟ آیا از دل این نوع مدیریت جز یأس و نا امیدی و انباشت نارضایتی مردم چیز دیگری بیرون می آید ؟

,

وی ادامه داد :نتیجه این رفتارها قطعا نا امیدی مردم است. مردم لحظه شماری می کنند  این نوع مدیریت بی احساس و بی دغدغه و بیگانه از درد و مشکلات مردم هرچه سریع تر به نقطه پایانی خود برسد و مردم از این فشارها خلاص شوند. این از مدیریت و سیاست داخلی اینها که در آغاز آن همه شعار و وعده های رنگارنگ برای رفاه و چرخش چرخ زندگی مردم دادند و اما همه سیاست خارجی اشان خلاصه شد در مذاکره با امریکا و اروپا و همه دستاورد ۷ ساله اشان برای مردم شد برجامی که سرتا پا خسارت بود.

,

 وی گفت: رهنمودها و توصیه های رهبری را که می توانست از این همه ضرر در مذاکرات جلوگیری کند شنیدند ولی عمل نکردند. این ها حقایقی است که در تاریخ ثبت و ضبط است. حتی حاضر نیستند الآن هم از آن مسیر خطا برگردند بعد از اینکه بارها و بارها و حتی اخیرا مقام معظم رهبری بر مذاکره با امریکا مهر بطلان زدند باز هم این آقایان دارند برای مذاکره سیگنال ها و چراغ سبزهایی را به دولت جدید امریکا می دهند اما اولین پاسخ نتانیاهو رییس رژیم صهیونیستی به نیابت از رفیق۴۰ ساله اش جو بایدن به ایران به عنوان پیش پرداخت مذاکره با دولت دمکرات امریکا ترور دانشمند برجسته هسته ای ایران شهید دکتر محسن فخری زاده بود در واقع مذاکره با تروریست های درنده خو اعم از جمهوری خواه و دمکرات ترامپ یابایدن هیچ فرقی نمی کندی یکی حاج قاسم سلیمانی را در بغداد به  شهادت می رساند و یکی دوست صهیونیست اش دانشمند برجسته هسته ای ما را در تهران به شهادت می رساند. اشتباهی بزرگ تر از این نیست که مذاکره با این گرک های درنده سلطه گر را راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور فرض کرد.

,

 

,

وی تصریح کرد: با لفاظی و بازی با الفاظ نمی توان واقعیت را پنهان کرد و برخلاف مسیر نظام و رهبری حرکت کرد اینکه خطاب به دولت جدید امریکا می گویید اگر شما به برجام برگردید ما هستیم و حاضریم در مورد مسایل دیگر هم با شما مذاکره کنیم آن مسایل دیگر چیست؟ آیا آن مسائل غیر از مسائل موشکی و حضور قدرتمندانه ما در منطقه است؟ که حاصل خون هزاران شهید از جمله شهید تهرانی مقدم و شهید حاج قاسم سلیمانی است و صریحا مقام معظم رهبری بر دهان امریکایی ها و اروپایی ها کوبیدند و فرمودند که مسایل موشکی ما ربطی به شما ندارد. همه کسانی که به اسم اصلاح طلب و یا هر اسم دیگری از اول تا به امروز از این نوع سیاست های داخلی و خارجی مخرب اقتصاد کشور و ویران کننده زندگی مردم حمایت کرده اند و هنوز هم حمایت می کنند شریک و سهیم در این خسارت ها به مردم هستند .

,

امام جمعه ایوان گفت:جای تعجب است که اینها با این حجم انبوهی از مشکلات که برای مردم به وجود آورده اند از الآن خیز برداشته اند برای انتخابات ریاست  جمهوری سال ۱۴۰۰ لیست ده دوازده نفره و تصویر ده دوازده نفره از همین آدم ها برای نامزدی ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ منتشر می کنند تصاویر و اسامی کسانی که عوامل اصلی گرفتاری های و مشکلات کشورند و به انواع ترفندها هم متوسل می شوند تا آنها را تبرئه کنند و بی تقصیر نشان دهند یا با ناجوانمردی همه تقصیرها را به گردن نظام و رهبری می اندازند یا همه تقصیرها را به گردن ترامپ می اندازند تا هم خود را تبرئه کنند و هم حاکمان دمکرات امریکا را صلح طلب و منطقی و خوب جلوه دهند یا می گویند اختیارات قوه مجریه کم است یا می گویند تندروها نگذاشتند ما مشکلات را حل کنیم و برای ما محدودیت ایجاد کردند یا می گویند خرابی ها همه مال دولت قبل است یقه دولت قبل را بگیرید.

,

حیدری اظهار کرد: فرصت های کشور را رها کرده و رها می کنند و مذاکره با جو بایدن را فرصت به حساب می آورند. خواست عمومی مردم عدالت و رفع تبعیض و رفع گرانی ها و حفظ عزت و استقلال کشور و پیشرفت مادی و معنوی کشور است و مسیر آن مسیری است که امام ره و رهبری ترسیم نموده اند این انقلاب و این مردم هر راه دیگری را که متضاد با آن باشد کنار می گذارند. انتظار مردم این است که در این چند ماه باقیمانده مسؤلان این فشارسنگینی را که روی دوش مردم است و هیچ توجیهی ندارد از روی  دوش مردم بردارند.

,

انتهای پیام/الف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه