اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار:

تامین نهاده‌ها اولین گام در کنترل قیمت مرغ است

تامین نهاده‌ها اولین گام در کنترل قیمت مرغ است
جغتایی گفت: تأمین نهاده‌های دامی، عامل اصلی در تولید مرغ و کنترل قیمت‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی اله جغتای رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار در گفت‌وگو با صبح توس؛ با اشاره به اینکه امروز افزایش قیمت مرغ یکی از معضلات اصلی خانوارها در تأمین این ماده غذایی پرمصرف شده است اظهار داشت: تأمین نهاده‌های مرغ برای تولید یکی از عوامل مؤثر در قیمت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه درصورتی‌که این نهاده‌ها در زمان مناسب و باقیمت‌های مصوب به دست تولیدکنندگان برسد می‌توان شاهد ثبات در بازار باشیم افزود: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که تولیدکنندگان در این صنعت با آن روبرو می‌شوند افزایش قیمت این نهاده‌ها و به طبع آن افزایش غیرقابل‌پیش‌بینی هزینه‌های تولید است.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه سبزوار قطب تولید گوشت مرغ در استان خراسان است افزود: خوشبختانه یکی از صنایع مهم که سبب توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال‌زایی در شهرستان شده که حمایت بیش‌ازپیش از این صنعت باید در دستور کار قرار گیرد.

,

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار به تولید بیش از 18 هزار تن گوشت مرغ در سبزوار اشاره کرد و افزود: بیش از 17 هزار و 800 تن از این تولید د ر استان خراسان و باهدف تأمین بازار داخلی مصرف می‌شود و در صورت تولید مازاد به سایر استان‌ها ارسال خواهد شد.

,

جغتایی بابیان اینکه سبزوار بیش از 365 واحد تولید مرغ گوشتی و 12 واحد مرغ تخم‌گذار دارد افزود: راه‌اندازی واحد مرغ مادر با ظرفیت 45 هزار قطعه جوجه ریزی سبب می‌شود که واحدهای تولید مرغ به لحاظ تأمین جوجه یک‌روزه تأمین شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه