اخبار داغ

کارآفرین اهل منطقه "راز" برای 2 نفر دیگر هم کارآفرینی کرد/ دولت به داد دامداران برسد

کارآفرین اهل منطقه "راز" برای 2 نفر دیگر هم کارآفرینی کرد/ دولت به داد دامداران برسد
هامون محزون جوان بیست و نه ساله اهل شهر راز با راه اندازی واحد لبنیاتی در این شهرستان توانسته منبع درآمدی برای خود باشد و برای 2 نفر دیگر هم اشتغالزایی بکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، آقای محزون که روزگاری با علاقه و امید این کار را شروع کرده حالا کارش متاثر از مشکلاتی که دامن دامداران را گرفته کم کم از رونق افتاده و می خواهد که فکری به حال این موضوع بشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

محزون جوان 29 ساله که یک فرزند هم دارد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در راز و جرگلان گفت: قبل از این کار در پروژه های آسفالت شهرستان کار می کردم اما تصمیم گرفتم خودم کاری را شروع بکنم و بتوانم برای دیگران هم اشتغالزایی بکنم.

وی اظهار کرد: از سال 96 شروع به کار کردم در ابتدا موجودی برای راه اندازی این کار را نداشتم بنابراین بخشی از سرمایه مورد نیاز را از دوستان قرض گرفتم و در مجموع با 35 میلیون تومان شروع به کار کردم و در ادامه برای ارتقاء شغلم با توجه به اینکه همکاری با بسیج داشتم ، 15 میلیون تومان هم از سپاه وام گرفتم و از 50 میلیون تسهیلات از محل تفاهمنامه بین بسیج و کمیته امداد استفاده کردم.

,
,
,

این کارآفرین اهل شهر راز گفت: مواد اولیه ما شیر خام گاوی است که پس از تهیه شیر مقداری را به صورت خام به فروش می رسانیم و مابقی را در کارگاه فرآوری کرده و به محصولاتی از جمله ماست ، پنیر، دوغ، کره، کشک، ماست خامه ای تبدیل می کنیم.

,

محزون ادامه داد: در حال حاضر2  نفر نیروی کار دارم، یک نفر به عنوان فروشنده و یک نفر در کارگاه به تولید محصولات لبنی می پردازد.

,

وی اظهارکرد: فعلا بخاطر نوسانات قیمت محصولات لبنی در بازار و کمبود شیر خام، قصد گسترش کار را نداریم.مشکل اصلی ما قیمت بالا و کمبود شیر خام است، متاسفانه به علت گرانی علوفه که در سه ماه گذشته افزایش دو برابری داشته، دامدار نمی تواند علوفه را تامین کند و مقدار شیری که ما می توانیم از دامدار تهیه کنیم پایین تر از نیاز ما است.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر نیاز به بیش از 200 کیلوگرم شیر در روز داریم اما فقط چیزی حدود 100 کیلوگرم می توانیم خریداری کنیم

,
,
,

وی خاطر نشان می کند: متاسفانه به علت افزایش 3 برابری قیمت کنسانتره دامدار نمی تواند علوفه مورد نیاز دام خود را تهیه کند و با سود بسیار پایین، شیر دام خود را به فروش می رساند و این خود سبب می شود که لبنیاتی ها شیر مورد نیاز خود را نتوانند تهیه کند و تولید بسیار کم می شود.

وی از مسئولین خواست در این زمینه ورود کنند و به مشکلات دامداران و فرآوری های لبنیات رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه